V tom linku co jsem posílal je popis, kde našla FAA jednotlivé páky ovládání výkonu. Ovládány nejsou mechanicky, drtivá většina motorů má elektornický FADEC a throtle páky v kokpitu jen posílají elektrický impuls do něj. Elektronika FADECu teprve rozhodne, jestli si pilot zaslouží to co na nich nastavil a kdy 
Proč se ten výkon zvýšil "samovolně" je těžko spekulovat, těch možností je spousta, všude je tam hromada senzorů co sleduje např. rozdíly tlaků, teplot, točivý moment...třeba to nadetekovalo nedostatečnou response pro nastavení výkonu a snažil ose to kompenzovat, ale mohlo to být cokoliv jinýho.
Rozhodně je vůl, že na to letiště vůbec letěl, že zcela vědomě ignoroval, že není určené pro jet provoz, že nemá dostatečně dlouhou dráhu, že přistávat po větru všechno ještě mnohem dramaticky zhorší, že když dosedne do půlky dráhy, tak k tomu zhoršení může přidat ještě 100% jistotu. O tom kdo je za nehodu vinen zprávy nepíšou, to je na soudech. Ve zprávách se píše co měl kdo na svědomí a jaké chyby se udělaly.
Ono fyziku prostě neobelžeš. Ty grafy, které se pro výkony letadel dělají, jsou výsledkem tvrdé práce testovacích pilotů a k jejich výsledkům (kterých normální pilot nikdy nedosáhne) je přidaný safety factor a korekce na další vnější vlivy (výška, teplota, sklon dráhy, povrch, vítr, ...). A tak když pro danou hmotnost v grafu vychází, že budeš potřebovat 3500ft dlouhou dráhu, tak to prostě na 3000ft nezastavíš ani kdyby ses rozkrájel, ani kdybys dosedl správně místo v půlce dráhy a měl správnou rychlost. To je stejný jako při V1...když se rozhodneš brzdit po jejím překročení, taky seš odsouzen k bahnu za dráhou...v lepším případě. Jenže jsou pořád lidi co to budou zkoušet, stejně jako ten superpilot z videa. |
|