Postup je následující.
Jsi v oblasti, kde je ATC a letíš po trati. Ty si dostatečně v předstihu poslechneš ATIS, kde se dozvíš, jaká dráha je v používání a další důležitou informací pro tebe je, že víš, kde ti končí tvá plánovaná trať a tady by ti taky měl začínat bod, který je publikován v STAR pro danou dráhu. Tzn., že ty si toto již můžeš zadat ještě před počátkem klesání, nebo ještě lépe už před vzletem by jsi si měl zadat předpokládanou dráhu na přistání, podle počasí v místě přistání, i když se ti pak může změnit. Ale ty by jsi měl v podstatě mít v FMC: dráha na odlet, SID, trať, předpokládaný STAR nebo aspoň dráhu na přistání. A z toho ti to "teoreticky" vypočítá i tvůj T/D.
Pokud je tedy ATIS, tak by jsi si ho měl poslechnout ( přečíst, vyžádat) ještě dostatečně včas před T/D, aby se ti nestalo, že po zadání STAR budeš najednou v cruize FL již za T/D. Po zadání STAR a její kontrole, jestli odpovídá platným mapám, by jsi měl ve VNAV být schopen klesat na přistání. Jen si dávej pozor, ono některé STAR nejsou 2x kvalitní, proto by jsi si měl projít i poměr vzdálenosti jednotlivých fixů a výšek nad nimi, aby jsi to byl schopen v tom VNAVu vůbec zklesat.
Snad jsem to napsal srozumitelně. |
|