Nezlob se, ale co tady povidas je uplna pitomost...
V FS pochopitelne LZE ovladat kolektivni rizeni... Akorat, ze se mu v nastaveni ovladani FS rika Throttle (plyn) - to proto, ze neni nijak oddeleno ovladani pro letadla a pro vrtulniky. Jinak receno, osa pro plyn se u vrtulniku pouziva pro kolektiv.
Pro rizeni PLYNU u vrtulniku (coz je neco zcela jineho) se zase pouziva osa pro Propeller pitch (nastaveni uhlu nabehu vrtule). Plyn nechavame vzdy, tzv. na "plny knedlik" abychom umoznili automatickemu udrzovaci otacek (RMP governer) s plynem manipulovat tak, aby vzdy mel rotor RPM 100%.
Pro rizeni mnozstvi paliva se pouziva stejne jako letadel osa pro Mixture (smes). Nicmene, pouziva se se jen v cutoff a max polohach.
A k uvodnimu prispevku mam tuto radu:
Over si, zda jsi spravne pochopil ovaldani vrtulniku a zda na to mas spravne nestavene osy. Konkretne u plynu/kolektivu si navic over, jestli mas/nemas osu v nastaveni FS prohozenou/reverzni a pak jeste, jestli na ni nemas nastavene Deadzone a spravnou citlivost. Ja bych tipnul, ze mas deadzones a citlivost mensi a diky tomu vlastne NEMUZES ubrat plyn/ snizit koletiv na minimum, pak se nedivim, ze ti to nechce pristat.
Co se tyce nastaveni os ovladani, jejich citlivosti a nastaveni realizmu pro let s vrtulnikem, doporucuji jiz znacne provareny clanecek na Hovercontrol:
http://64.34.169.161/cgi-bin/ib3/ikonboard.cgi?s=1536e9a71ce7f19f551a2856c73abc46;act=ST;f=8;t=1790 |
|