FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 11. 8. 2025, svátek má Zuzana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
EC-135 neklesá..:( Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: EC-135 neklesá..:(   24. 5. 2007 / 14:25
MAV
U EC-135 během letu ovládáš pouze cykliku, kolektiv a pedály. O motor se pilot "vůbec" nestará. Neboť vše je řízeno pomocí FADECu (Full Authority Digital Engine Control) u EC-135T2 se nazývá EECU (Electronic Engine Control Unit).
Jeto černá krabice, která sbírá data z různých zdrojů a podle toho nastavuje režimy motorů. Tedy režim motoru v uvozovkách, neboť jak známo, tak motory u vrtulníku běží neustále na 100%+-. Nevím zda není zbytečné vysvětlovat srozumitelně činnost FADECu. Ale jakmile se kolektivem pohne nahoru, zvýší se úhel náběhu všech listů a tím se zatíží rotor a začíná brzdit motor. EECU to zaznamená a začne mu přidávat více paliva tak, aby motory běžely na 100%. V případě potlačení kolektivu, dojde k odlehčení a naopak k ubrání "plynu" To vše má nastarosti již zmíněná EECU.
V případě, že dojde k poruše, tak to přebírá pilot a používá tzv. Twist Grip což je ovládání otáček motoru umístěný na kolektivu. a postupuje stejně, s tím, že musí hlídat parametry, aby nedošlo k přetočení motrů.
Nevím jestli je to srozumitelné, ale snažil jsem se to podat jednoduše.
   Seznam příspěvků  
Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ