|  | systém přetlakování letadel 20. 9. 2007 / 08:27 | |
|  | Nevíte někdo, jak je podrobněji řešeno "nafukování trupu" u letadel typu např 737 .. Pokud vyjdu např. z článku Jak to bylo s Heliosem http://www.planes.cz/cs/stalo_se/141/ či z některých příspěvků zde v historii fóra, tak systém funguje tak, že odběr tlakového vzduch z motorů není regulován (krom toho, že se dají vypnout např. na vzlet bleedy), tlakový vzduch je upravován klimatizací a vháněn do kabiny a potřebné regulování tlaku vzduchu v kabině je řízeno otevřením vypouštěcího ventilu (buď manuálně nebo automaticky). Pokud se tento můj názor na funkci trošku podobá realitě, zajímaly by mě dvě věci:
1) jak je systém chráněn proti nechtěnému vysokému přetlakování kabiny z důvodu poruchy vypouštěcího ventilu (je jich víc?) (existují nějaké nouzové vypouštecí ventily, něco jako protimrazová zátka v automobilovém motoru)?
2) nevíte jaký je zhruba objem vzduchu v kabině letadla (např.737) a jak rychlý je objemový průtok vzduchu kabinou?
Díky |
| |
|