Předně: doba plátna a plyskyřice je už dávno pryč. pokud už se používá nenosneho potahu, je to v 90% případů speciální sysntetická k tomu určená tkanina. Dneska se už ale většina továrních ultralightů dělá z kompozitů (skelná vlákna, kevlar...), nebo z duralových slitin k tomu určených. V tom druhém bodě máš naprostou pravdu, že za 20hodin se naučíš opravdu málo, ale myslim že ani 45 hodin na PPL neni žádná velká výhra, pokud nelítáš na nějakém jednoduchém éru jako je C152ka. Některé ultralajty
stavitelná vrtule, zatahovací podvozek, cestovka 240kmh jso IMHO na ovládání složitější. - tím spíš by mělo být víc výcvikovejch hodin. Teorie to je věc jiná. když se to chceš naučit, a rozumět tomu, a baví tě to tak se to naučíš. pokud to chceš vosrat, tak to uděláš i u ppl a prostě se jen nadrtíš na testy abys prošel, a nebude ti vadit že tomu nerozumíš. Pokud se podíváš na tubulku nehod a vidělíš počet nehod počtem ULLa u nás a to samé uděláš u velkejch letadel, dostaneš se na obdobný čísla. Př. Vezmi Katanu s rotaxem 912 a Ulla Sting s tím samým rotaxem 912 ( když pominu že v katáně bude certifikovaná 912 což znamená že než ten motor poskládali tak každej ten stejnej díl kterej bude v tom rotaxu ve stingu ještě někdo prohlédl a dal mu razítko), tak sting nalítá ročně třeba 350hodin a katána s bídou 150. Pravděpodobnost že se něco posere , nebo ŽE NĚKDO NĚCO POSERE je tím pádem u toho Stinga min. 2x taková i když jde v podstatě o kvalitativně stejný letadlo. Taky se podívej, stačí na stránky LAA, kde je rozbor nehod, kolik je zapříčiněno selháním techniky, a kolik tím že pilot něco posral.
Pak třeba nebudeš psát .. prostě Ulla ale podíváš se na to otevřeně.
Podle mne je důležitý dělat všechno tak jak už to někdo vymyslel, a nebo pečlivějc. Já sám jsem lama, tak dělám to co mi řekli nebo vymysleli zkušenější, a snažim se nic nevosrat. Minulý týden mi např. při motorovce na jedno magneto zdechnul motor ( R 912). Kdybych tu motorovku třeba neudělal, tak už jsem sem třeba už teď nepsal. Je jasný že se některé věci člověk prostě neovlivní, ale udělat pro tu bezpečnost alespoň to co se dá by měl každý. Pak se třeba změněj i názory lidí jako jsi ty, kteří to takhle odsuzujou. Podle men stejně přijde doba kdy ty Zlíny a Dvoustovky v AK dolítaj, a ta doba tu bude natotata, a pochybuju že AK budou mít na to nakupovat např. Cirrusy apodobně, takže pak rádi šáhnou po něčem z lehčí kategorie, jak se tomu ne zřídka děje už teď. Navíc u nás patří výroba Ulla k naprostý světový špičce, takže takhle to shazovat je podle mne nesmysl. Samozřejmě, že lítat dvoumotorovim twin starem je zase s bezpečností trochu jinde  |
|