Já bych k tématu jen dodal ještě tolik, abyme nebyli všichni, kdož létáme tak nepokorní a nafoukaní. Totiž něco narušit, nebo vletět tam, kam se nemá, to se může stát úplně každýmu, zejména při dnešním provozu. Proto shledávám školení jako celkem přijatelné řešení. Podobná diskuse se vedla v létě kvůli špatně nastavenému odpovídači. To bylo, ale moudrých a spravedlivých dokonalých, co chtěli nebohému pilotovi dát uhradit vzlet stihaček. A co vloni, když český pilot opakovaně porušil mimořádný prostor kolem Vídně, kde byl právě americký prezident? Myslíte, že tohle udělali ti lidé schválně? Myslíte, že se to "zrovna mě" stát nemůže? Ale může. Může se stát cokoli. Ztráta orientace není nic vyjímečného, zadívám se na vario dýl než je záhodno, kochám se o trochu víc, mezi tím mě vítr snese a je to hned.
Mimochodem, pro zastánce dopravních profesionálů - je to asi tak dva roky, kdy jsem mimo TMA (ale pro něj celkem nedaleko) potkal 737 tak asi v 500 m . Snad letěl VFR, asi nic neporušil, ale všichni víme, jak je z toho blbě vidět, pocit to nebyl dobrej, stejně, jako když před 20 lety po vypnutí z navijáku vidím v mé výšce MIG 21 - to jsem opravdu nevěděl co dělat, jen jsem se připravil, že možná budu skákat, naštěstí mě minul, ale věřím tomu, že moc netušil, kde vlastně je.
Takže nesuďme hned tak příkře. Jo a odpovídače to taky nevyřeší,neřeknou pilotovi, že je tam, kde být nemá, nehledě na to, že jejich cena je absurdní. Takže klid. |
|