FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 11. 5. 2024, svátek má Svatava Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Co to zase je? Jeden příspěvek | Celý strom
Co to zase je?   14. 11. 2007 / 16:25
Eurostar   
http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=903&kategorie=25
 

Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 16:38
MaPa   
To je takovej článek pro piloty
 

Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 16:43
Serž   
a jeste jsem tam nasel vtipek

Start letadla, kapitán hlásí:" Dámy a pánové, vítám vás na palubě.
Náš let probíhá nad Tichým oceánem, ve výšce 10000 metrů, rychlost je
900 km/h, teplota vzduchu a .... do prdele! Mě šlehne!
Ježišmarjá!"
Odmlčí se,pasažéři blednou, panika, křik .... .
Po chvíli se kapitán ohlásí "Dámy a pánové, omluvte mě!
Letuška mě polila. Kdybyste viděli moje kalhoty zepředu ... ."
Vtom jeden cestující zařve:" Ty vole! Kdybys viděl moje kalhoty zezadu!"
 

Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 16:44
Eurostar   
Spíš by mne zajímalo jestli je to zas takovej ten humbuk jako s tou povinnou anglictinou pro všechny, nebo je to doopravdy
 

Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 16:56
Koprik
Docela prekvapili...myslel jsem, ze verni tradici naridi vsem kluzakum odmontovat kniply a smerovky k tomu, nebot je to levnejsi a jednodussi nez naridit povinne odpovidace...)
Aniz bych chtel zlehcovat pripady letecke nekazne atd., jestli to taky nebude tim, ze velikost TMA a CTR u nas prekonava srovnatelne zeme okolo (uz to tady nekdy probehlo).
V konecnem stadiu predpokladam vyhlaseni oblasti CTR a TMA na celem uzemi Cech a Moravy (hlidat to budou Gripeny) a konecne bude od tech aeroklubaku a ultraletcu pokoj a urednici budou mit svuj klid...)))
 

Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 17:43
Marky Parky   
Myslíš jako že je nesrovnatelně menší?
 

Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 23:53
crazy
Muzes zkusit uridit letadla do/z Ruzyne v polovicnim TMA. Pokud to dokazes, tak Te budu do smrti nazyvat geniem. Pro Prahu je TMA jen tak tak...

Chapu, ze pro aeroklubovy provoz je TMA prilis velke, ale pro APP zase male. Uz ted je to takovy kompromis.

 

Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   17. 11. 2007 / 19:56
Doug   
Děláš si srandu?! Já nebudu mluvit o CTR A TMA, ale třeba TRA pro výcvik vojenského letectva. Když je aktivovanej prostor pro nízký navádění, ta tam máš Gripeny v rychlosti 1000 km/h na výšce 500 m a jen slyšíš v rádiu pilota jak volá na číslo "Ty vole viděls toho palchťáka..." Tak ti to moc na klidu nepřidá. Zkrátka si o to "piloti" kluzáků koledujou, když nečtou notamy, oběžníky, a neznají svou polohu.
 

Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 17:20
FSPilot   
Na LKMT co vím se staly min. 2 případy, kdy letadlo vlétlo bez hlášení do CTR, bez hlášení se potulovalo v blízkosti letiště a následně bez povolení přistálo (oba případy poláci... máme je rádi ) Ale byly i jiné případy
 

Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 17:35
Tragédie v JRD
a to je nesestrelili?
 

Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 17:41
Peetrs (Robert)   
No ale to je fakt drzost.....bez povoleni si pristat na cizim jeste k tomu rizenem letisti. Bral bych licence. Prece jeste k tomu kdyz letim do ciziny tak si daleko vice prostudovavam plany letist atd. No nechapu
 

Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 17:49
FSPilot   
To je právě ten fór, oni totiž (aspoň ten druhý, to jsem tam byl osobně u toho), neletěli do ciziny, ale zakufrovali při výcviku, což se samozřejmě může stát, no a dostal se až tady Naštěstí na LKMT nebyl takový provoz, aby to bvylo bezprostřední ohrožení, ale porušení to bylo řádné a řídící by ho nejraději sežrali
 

Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 18:18
Koprik
No aspon ze to dobre dopadlo!Ale jinac je velika chyba, ze k nam nechodi na perak, srovnavaci navigaci jsme resili zrovna vcera..asi moc cucel do checklistu a zapomnel kde je)))
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=193661&lan=0
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 19:43
FSPilot   
Nemusí to být vždy tím, ale z části asi jo no Jak jsem s klukama letěl LKMT-LKRO, tak jsem seděl vzadu v éru a stačilo 5min s foťákem místo mapy a byl jsem v trapu
 

Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 19:01
orlík
To je následek rozšiřování letecké dopravy a jeho konfliktu s rozšiřováním sportovního lítání. Ne, že bych se zastával úředníků, ale při dnešní hustotě provozu musí ty dopraváky někudy přistávat, no a holt proto jsou tu ty TMA a CTR. Bohužel. Ovšem dříve to bylo taky k ničemu, to jsme se zase museli ptát vojáků, můžeme-li letět a na lety psát "rozkazy k letu". Buďme rádi, dokud to budou řešit jen předepsáním školení, horší bude až budou chtít zrušit LAA (takový hlasy se objevují) nebo až budou chtít spravovat všechny ty Eurostary, Samby, Stingy a podobný brusy včetně jejich pilotů. Protože přiznejme si, to jsou normální letadla. A úředníkům to vadí, takže v okamžiku, kdy bude víc lidí v ull brousit neřízeně v CTR, vezmou to jako silný argument. I když snad tohle školení je spíš "kvůli" plachtařům.
Mimochodem v našem okolí je několik motorových padáčkářů. To co tihle borci předvádějí je vodou na mlýn všech odpůrců sportovního létání. O pravidlech nemají ani páru, resp. netuší, že nesmí lítat nad lidma, nad městem, při dohlednosti 100 m, atd. Dejme tomu, že to je jejich věc. Ale riskují a škodí všem.
 

Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 19:45
Marky Parky   
"Protože přiznejme si, to jsou normální letadla." - tohle si radši nepřiznávejte . Protože až na to někdo z úředníků příjde, tak mu dojde, že by pro vás teda měly platit i stejný pravidla jako pro normální letadla. Takže buďte rádi, že jste letadla ultralehká
 

Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 20:06
orlík
Rádi jsme. Ale musí si to uvědomovat všichni. Oni samozřejmě ty hlavní pravidla platí stejná. Jen bohužel někteří si to nechtějí přiznat.
 

Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 19:54
červeňák
Zatim nařídili jenom školení, to je docela pohoda, až naříděj povinně odpovídač v S modu bude to horší ... sem plachtař a nějak se s tim asi srovnám to co mi leze krkem daleko vic jak to školeni jsou všichni ti poletovači na ull, protože všichni sme uživatelé stejnýho vzdušnýho prostoru, tak nevidim důvod proč by to měli absolvovat jen piloti "dospělejch" letadel a pilotu slz by se to tykat nemělo, viz http://flying.cz/index.php?id=read&idd=1194881725 ... když systém kolektivní viny, tak pro všechny ...

honza
 

Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 20:16
Koprik
To opravdu nechapu, nebral bych to jako pomstu,ale myslim si, ze by jim to rozhodne neuskodilo.Ti rozumni by to pochopili - bohuzel pruserari vsech typu, nejen ULL se asi nepouci.Ale to je bohuzel obecny problem, staci se podivat na silnice, pravidla a predpisy trapi malokoho,takze to ve vzduchu nemuze byt o mnoho lepsi.Bohuzel!
 

Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 20:52
Eurostar   
Mně to přijde jako dost postavený na hlavu vůči všem těm kteří nic neporušili. Osobně zastávám názor, že takové školení je uplně no houby, dopadne to tak že se posedí daj se nějaký kafe, poklábo sí se a pak se napíše dost pochybně docházka a to bude celé. Nevidim v tom žádnej přínos. Nebo si myslíte že to někoho může naučit číst mapu? Myslím že mnohem účinější by bylo aby např. Rádio bylo povinnou výbavou SLZ, a u ULLa třeba i odpovídač. to mi přijde že by k něčemu pak vedlo. ale tohle je o ničem. Vlk se nažral a koza zůstala celá. Je to jak kdybych musel na školení kvůli tomu že soused jezdí na červenou
 

Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 21:02
orlík
Ty chceš mít odpovídač?!! Tak si ho pořiď - certifikovaný, s certifikovanou zástavbou jiný být nemůže, celé bratru tak minimálně za 60.000,-. Takovýhle postupy právě lítání zdražují. A lítat se dá i bez rádia. A do CTR ho máš povinně už teď. Navíc kluzáky ho mají všechny a ty problémy měly právě kluzáky s rádiem.
Měli bysme být rádi, že vymysleli právě jen školení - to nás nebude stát nic. A zažil jsem hodně dobrých školení, třeba to někomu pomůže. Přinejmenším se hodně lidí dozví, co se přihodilo a proč. A nikdo nechce mít průšvih, tak si budeme všichni dávat víc bacha, ne?
Lítání ve FS má tu velkou výhodu, že si můžu dát pivo a lítat bez rádia, bez odpovídače, kam jen budu chtít. Ale zase člověk nikam nedoletí... Jsou to holt kompromisy, v životě.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 21:38
FSPilot   
Nojo, ty školení by se měly týkat HLAVNĚ ULL pilotů, především závěsných a padákových kluzáků, protože statisticky jsou to právě tihle, kteří způsobují nejvíce bordelu ve vzduchu. Nechci tím nijak zhazovat piloty ULL, sám jsem se jím chtěl stát, než příšlo na PPL a znám spoustu bývalých plachtařů, kteří mě učili a lítají na ULL a jsou to lidé velmi znalí, ale to je ta starší generace, která ty vědomosti má a co se týče školení, tak každý rok v zimě aspoň ve FM je několik školení ze všech oblastí, jak aerodynamiky, tak předposů a postupů a toho si cením asi nejvíce
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 21:43
Eurostar   
Nikomu ho nenutím je říkám že by to asi pomohlo celé věci víc než nějaké pochybné školení
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 22:07
FSPilot   
Ani bych neřek Tím, že namontuješ odpovídač do éra, tak nezměníš pilotovu neznalost a bude ti třebas i s tím odpovídačem dělat blbosti dál Ti dva poláci, o kterých jsem psal odpovídač měli (nebo aspoň ten jeden) a spokojeně se 7000 si poletovali
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 22:10
Eurostar   
Ovšem pokud jsi vidět, tak řídící může alespoň lépe reagovat pokud jsi teda alespoň na frekvenci. Je jasný že pro ten tvůj případ to je jaksi zbytečný
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 22:18
FSPilot   
No přece si nemyslíš, že by se připotácel nějaký človíček s odpovídačem za VFR jiným než 7000? Jedině, pokud by odlétal z CTR a zase se vracel... VFR při odletu z CTR, resp. při přeletu dostávají vždy, pokud se nepletu 7000 a ATC je mění jen v případě, kdy je potřeba to éro jednoznačně identifikovat, což se jaxi nedá, když pilot letí a neví, že už je v CTR a není na frekvenci
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 22:35
Eurostar   
No a? tak ho má na 7000. Furt ho ale atc vidí že tam je nějaký traffic
 

Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 21:54
Aldaran
To jsi napsal ale peknou kravinu.... Plachtari udelali nekolik stejnych pruseru a za trest vsichni piloti SLZ pujdou na skoleni... Pocet SLZ a hodin odletanych na SLZ je nekolikanasobne vyssi nez na vetronich a k zadnemu vyznamnemu pruseru tohoto typu nedoslo, jinak by to bylo v rozborech, v novinach i na NOVE. "Uz vidim ty titulky... ULL tesne minul AIRBUS A380, ktery pristaval ne letisti v Karlovych Varech, jen diky vcasnemu uhybnemu manevru kapitana AB nedoslo k tragedii..."

Z tohoto pohledu bych tedy jako aeroklubak drzel hubu a krok, maslo na hlave je nekde jinde. V zadnem pripade netvrdim, ze z hlediska nekazne jsou SLZ na tom lepe nebo hure, hovado najdes kdekoli, jen mi tvuj pripevek prijde ve smyslu typicky ceskeho... kdyz moje koza chcipla, at chcipne i sousedovi.

Opravdu racionalni duvod vidim nekde jinde. SLZ obykle leti z mista A do mista B, je dost casu si rozmyslet trasu, spocitat palivo a.t.d. Pilot vetrone toto resi v prubehu, a dost dusevni energie venuje hledanim stoupaku a vymyslenim moznych variant dalsiho letu. Z toho vyplyva, ze ma mnohem vic roztekane mysleni, coz se projevi ve vetsi moznosti udelat chybu nebo zapomenout na hlidani prostor a vysek CTR a TMA. Jestli by melo byt nejake skoleni, pak by spis melo mit jako lektora psychologa, ktery by poradil jak systemiticky a spavne zvladat tyto stresove situace. Neverim totiz, ze Ti jenz udelali ten pruser nevedeli co je to CTR a TMA, a netusili co je to ICAO mapa.

A co se tyce skoleni, kazdy kdo ma pilotak se musel rozdeleni prostoru naucit, musel pri zkousce predvest i cteni z ICAO mapy a prokazat znalosti srovnavaci navigace. t.z.n. ze jakakoli chyba neni z duvodu toho ze by o tom nevedel, ale ze to zapomel, nebo to ma na haku, pripadne byl vystresovany. To je stejna logika, jako by sezvali na skoleni ohledne odbocovani vlevo vsechny ridice vozu skoda 120 protoze v poslednim roce jich mnoho pri odbocovani vlevo bouralo.
 

Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 22:04
Eurostar   
Musim jedině souhlasit. Navíc si celkem dobře dokážu představit úroveň těchto školení. Pokud se to bude odvíjet v pohodbném duchu jako například školení na průkaz radiotelefonisty, ze kterého mi bylo přínosem jen to co jsem věděl dávno předtím tak si myslím že je to fakt ztráta času. Resp. musíme vykázat nějakou činnost, že s tím problémem jakoby něco děláme...

Věřim že ten primární úmysl byl dobrej, ale to provedení už pokulhává
 

Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 22:05
Tragédie v JRD
nevim treba jak ted, ale treba v f-airu mely pravidelny povinny zimni skoleni solidni uroven ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 22:13
Eurostar   
rozhodně věřím, ale bohužel všude nejsi v F-Airu. Já netvdim že je to kravina, spíš mi jde o to jak je to realizovatelný. Opravdoví odborníci nemají času na zbyt. Kdo jim to zaplatí? a hlavně koli by jich muselo být? Já jsem v tomhle ohledu dost skeptickej. Mně třeba by vyhovovala forma třeba instruktážní video který natočí jeden odborník , a to bude ke stažení na UCL. Ale zase vidim koli lidi by o to mělo zájem... no je to holt těžka věc
 

Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 22:47
červeňák
... to co jsi napsal, ze slz leti z bodu a do b atp je sice pekny nicmene je tu dost lidi, kteri opravdu letaji jen pro zabavu a s predpisy si tolik hlavu nedelaj, pokud ovsem maj papiry vubec ze ...letej a proste se kochaj a lup je v tma ze znam nekolik individui poletujicich na padaku jen tak, ze ho proste levne koupili,v zadnym kurzu nikdy nebyli, o vzdušnejch prostorech nemaj ani poneti, litaj kolem trebas chocne, sou strasne urvany z toho ze vubec leti a jeste k tomu vysoko ... pak se muze ridici v pd divit co mu to tam lita, a on je to nejakej *** na padaku ... ja jako pilot kluzaku aspon vim ze tam jsem a koukam se odtamtud rychle zpakovat kdyz uz vim ze sem ten prostor narusil a letim v eru kery nema vybavenou radiostanici prislusnou frekvenci ...

osobne nevidim duvod, proc by nemeli mit piloti slz podstoupit stejne skoleni jako my, jsou to prece taky piloti, slozili stejne zkousky, schvalene stejnym uradem ... toz nevim proc je urad do tohoto opatreni nezahrne taky ... predstav si ze po zacatku platnosti tohoto opatreni ti ull kluzak narusi nejaky tma,ctr, cokoli rizeneho, trebas se nahodou zjisti kdo to byl, zjisti se ze to byl ullak bez příslušného proškolení ... a co potom ? vydaj to samy pro slzaky rok pote ?

o kvalitu skoleni se nebojim, vzhledem k tomu ze treba u nas to delaj profesionalni piloti tak je to vetsinou strucne a k veci ... vyse zminovane zkousky na radio,popr afis byly opravdu ztratou casu

rekl bych ze maslo na hlave mame vsichni stejne ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 22:51
Eurostar   
já ti nevim člověče, jak k tomu přijde pilot kterej si dává vždy majzla a takové chyby nedělá, má tisíce hodin a ví že ctr začíná za devátou borovicí levého okraje lesa? bude si to muset vyžrat taky. to je podle mne blbej přístup
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 22:56
červeňák
hm řekl bych že na tohle doplatí vždycky ti co lítaj tak jak maj ... kvuli těm by se to opatření nedělalo že ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 22:57
Eurostar   
přesně tak. o tom ale já i aldaran mluvíme. nedá se ale nic dělat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 23:01
červeňák
já vám rozumim i když na to třeba muj první příspěvek nevypadal asi bych tu debatu k tomuhle tematu ukončil, bo se nam to muže nelibit, muežm proti tomu protestovat ale to je asi tak všechno
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 08:40
Eurostar   
přesně tak
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 09:08
Aldaran
Ale da se s tim neco delat, ze cervenaku...... viz sousedovic chcipla koza... tak kdyz tam musime my, tak to rouzstourame tak, aby tam SLZ museli tkay (i kdyz i vzhledem k vice clovekohodinam zadny takovy incident neudelali) Inu, jsme v cechach... A jestli Tobe prijde skoleni uzitecne, pak do jeho absolvovani vrat pilotak a nelitej. Jestlize neovladas, nebo si nejdes jisty v tak elementarnich vecech jako je rozdeleni prostor, zaklady komunikace a srovnavaci navigaci, nemas ve vzduchu co delat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 09:16
MaPa   
Šacuju tě na šťastného majitele okřídleného mopedu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 09:59
Aldaran
Tipujes spravne, ale mimo to litam i s mopedem, na ktereho nestaci Z142 a je vykonostne rovnocenny L200. Myslim ze ten despekt ohledne ULL si muzete jako aeroklubaci odpustit. Vyvoj v ULL udelal milove kroky, kdezto letovy park ACR je vesmes prehlidka muzealii, za poslednich 20 let je jakykoli vyvoj nulovy. To ze se snazite (nekteri) do ULL tak rypat je podle mne jen znak zavisti (napr. levnejsi provoz...) a castecne zoufalstvi nad soucasnou situaci vasi techniky, ktera dosluhuje a neni jakakoli sance do budoucna tento trend zmenit. Na nove ero za 5-10 mega patrne nebude mit zadny aeroklub.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 10:18
Eurostar   
Mluvíš mi z duše, nedávno jsem tu prezentoval obdobný příspěvek . Není to ale rozhodně tak že bych se chtěl aeroklubákum nějak vysmívat, osobně je mi to docela líto že tak krásný letadal s nádhernym zvukem dual 337 nebudou už časem vidět ale realita je taková. Myslim že se ulla budou objevovat v AK čím dál častějc protože jak říkáš, těžko budou nakupovat éra za takový peníze. Nechápu ale čemu se furt bránit. výkony jsou srovnatelný a pokud by by nějaká chytrá hlava konečně zrušila ten posranej limit 450 kg a zvedli ho aspon o pár kg nahoru, myslim že by to bylo uplně parádní.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 10:25
MaPa   
Mě by jenom zajímalo, jakýmm ULL chceš nahradít Blaníky a Vosy
S ostatním si myslím ani AK problémy nemají a chovají se zcela dle ekonomické situace. To znamenná, že velký motorový eroplány jsou dnes už z větší části v soukromých rukou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 10:34
Eurostar   
o větroních jsem nemluvil, jejich pořizovací cena je oproti motorovejm letadlum trochu jinde. tam si myslim problém nebude...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 10:37
Sněhulák   
třeba atlasem mamlasem .-)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 11:57
orlík
A už je to zas. Limit 450 kg + technická dokonalost ull. Myslím, že tady se vývoj ubral úplně jiným směrem, než si představovali tvůrci předpisů a vlastně i organizace ultralehkého létání u nás. Před těmi bezmála 18 ti lety, kdy to všechno u nás vlastně začalo, nikdo netušil, že jednoho dne bude možno „napasovat“ do kategorie 450 kg laminátovej, nebo celokovovej brus s výkony převyšujícími „běžný aeroplány“. Je potřeba vidět, že ul létání je původně myšleno jako „podvečerní brouzdání“ kolem letiště na strojích z trubek potažených igelitem, v lepším případě pak dvoumístných Stratonů. A pro tyto účely naprosto vyhovuje metodika výcviku i předpisy. Takto to přijalo kdysi i ministerstvo dopravy.
Dneska je to, ale jinak. Bude-li velký tlak na zvednutí váhy, a použíjí-li se argumenty „vždyť je to technicky i výkonově lepší než třeba Z 142“, je to cesta do pekel. Protože pak úředník řekne:“dobře“, pak tedy zrušme tuto kategorii, resp. Převeďme ji pod UCL, protože proč mít vedle sebe dvě odliné kategorie z hlediska přístupu, leč ticky obdobné z hlediska výkonů a technických parametrů. Jestli o tom nevíš, jedná se v rámci JAR o vzniku něčeho jako „nižší PPL“. Ovšem bude-li toto spravovat UCL, bude zle. Povinné prohlídky a certifikace letadel, výsledkem bude, že ty současný brusy, co se dají půjčit kolem 2000,-/h budou stát stejně, jako půjčení Cessny, následně piloťáky se budou dělat 45 hodin (proč je dnes v PPL mraky hodin navigačních, zatímco v ul osnově jsou navigační lety zastoupeny symbolicky, to přece nemá logiku) no a bude to vlastně jedno lítá-li se na Eurostaru, nebo na 205. Podívejte, jak to je na Slovensku. Tam to „funguje“ přesně stejně. A hádejte, kde je víc ul pilotů – u nás, nebo tam?
Takže klid, skousněme i nějaký to školení, hlavně je potřeba se vyvarovat průserů, který nám hrozej všem, plachtařům, motorářům i ul pilotům, ovšem i těm dopravákům.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 12:04
Eurostar   
Nevím jestli mám teď uplně přesné info, ale obdoba našeho Ulla funguje i v německu, a je váhově někde okolo 500Kg. Ale teď něvim jeslti neplácám kraviny, budu rád když mne někdo uvede na pravou míru (těch 50kg navíc by bylo hodně znát) . Např u Zenaira by se dal na potah hodit plech 0.6
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 12:09
orlík
V Německu mají povinně záchranný systém, o ten můžeš i u nás překročit 450 kg. Zodiak s 0,6 by byl dobrej, ale jde mi ten princip, aby se fakt nějakej úředník nechyt, že nám to zruší. Protože pod UCL bys asi toho Zodiaka nepostavil.
V Německu můžeš lítat třeba s Experimentalem, což je u nás v podstatě neznámá kategorie, i když pár takových strojů tu taky je. Jenže my, bohužel, nežijeme v Německu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 12:12
Eurostar   
Já myslim že s experimental není u nás problém , osobně znam letadlo který tím prošlo naprosto v pohodě. Pak bys musel už stavět pod experimental. to máš pravdu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 12:24
orlík
Víš o tom něco víc? Jak je to se stavebním dozorem, jak se zprovozněním, a co po dokončení - má předepsané nějaké revize?
Docela by mě to zajímalo, pak by se dala pořídit spousta zajímavých strojů.
Experimental asi může být max. dvoumístný, co?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 12:34
Eurostar   
bohužel nic bližšího o tom nevim, ale řek bych že to může být vícemístný. stavební dozor musíš mít i na stavbu ulla
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 12:39
Eurostar   
pokud chceš můžu se na to zeptat, v letovu totiž postavili jakousi poletuchu , hornoplošník v kat. experimental, celokovový, motor O-200 jako 152ka.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 13:08
orlík
No, když budeš mít možnost to zjistit, zajímá mne o tom cokoli. Ovšem je fakt, že je zásadní rozdíl staví-li experimental letecká fabrika a staví-li ho amatér.To nevím, jak by šlo. A stavební dozor určitě budou dělat jiní lidé, než na ull. (je jich určitě míň a tedy budou dražší).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 13:19
Eurostar   
Je jasný že v letovu jsou ty možnosti trochu jiný. Ale ono to s tím dozorem nebude tak horký . Pokud se v tom nechceš zabít, tak to uděláš pořádně, a když nevíš tak se zeptáš. Ten člověk v podstatě občas přijde a koukne na to jestli je všecko v pořádku.

Možná lidé odtud by ti taky dokázali dobře poradit http://www.lpw.cz/show.php?show=87
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 13:26
orlík
Jo, jo tohle letadlo se po inzerátech potuluje už docela dlouho. Zdá se, že je neprodejné. Že by právě pro tu kategorii experimental?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 13:31
Eurostar   
Já bych spíš řek že pro tu cenu za tohle koupíš v německu 152ku Cessnu. Tohle je dřevěný, bez klapky, nic moc vybavený.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 14:08
orlík
Počkej, cena není špatná, myslím, že poslední byla 330.000,- Za to nekoupíš na Cessnu ani vyběhanej motor.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 15:35
Eurostar   
aha, tak to jo, myslel jsem ze je to furt za tu puvodni cenu. cessna 152ka se da poridit cca za 400kč v přepočtu. Dřív než jsem začal s Ulla jsem to dost sledoval.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 07:27
orlík
Člověče, 152 za 400.000,- to už je hodně velkej vrak. A zřejmě bez motoru. Použitelnou 152 pod milion nekoupíš. A to bude mít tak kolem 7 - 10 tis. hodin. Kdyby byly za 400 pěkný, tak je o důvod míň lítat s ul. Jsem zvědav na novou 162, ta vypadá moc hezky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 08:26
Eurostar   
Ta co tam byla měla na draku 4700hodin. motor měl zbytkovej res. 300hodin. byl to r.v. tušim 1977 nebo tak nějak. Byl na ebay vydražená za cenu něco pod 15000EUR.

No ono to neni žádná výhra, já bych rozhodně zůstal u ULLa, neb je to taky dvoumístný, provoz je levnější a hlavně neplatíš pojistný který je ročně cca 40x vyšší než u ULLa. Dvoumístná cessna neni žádná výhra. vyhlídky s tim nedaj dělat, takž to jen obtížně uživíš. Dělali jsme na to propočet a muselo by to nalítat min 150h ročně aby se to vůbec zaplatilo. Na ebay.de jsou 150ky a 152ky poměrně často, a prodávaj se tam většinou za cenu za kterou u nás koupíš sotva nějakej solidní ultralight
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 08:42
orlík
Ull je rozhodně levnější, už jen kvůli prohlídkám a pojištění, to máš pravdu. Ovšem přece jen Cessna je letadlo, který je osvědčený, naprosto spolehlivý, aerodynamicky vychytaný. A taky ho můžeš normálně naložit a letět legálně na čundr. Ovšem za nejakých 20 - 23 l/h. Bude-li přituhovat, budou zde všechny Eurostary, Stingy, Samby apod. buď pod UCL, nebo jednomístný (doufám, že nepřituhne).

Jen mě překvapily ty ceny, co uvádíš, já vždycky viděl C152 dost přes 20 000 Euro. A ovšem generálka motoru blížící se 0,5 mil. taky není radostná věc. I když zase mi přijde Lycoming tak nějak lepší než Rotax 912. Prostě taková ta americká věc, velká, s celkem velkou spotřebou, ale solidní a nezničitelná.
Nesháněl jsem ji nijak intenzivně. Jinak v ČR je o C152 dost zájem, vzhledem k poměrně velkému množství mladých kluků, co si najednou uvědomili, že chtějí být dopravní piloti.
Abych řek pravdu, měl-li bych volbu mezi novým ull a C152 za zhruba stejnou cenu, dost bych váhal. Byla-li by C152 za 400, s resursem na motoru aspon 500, tak to bych mozna ani nevahal. Navic spis pujcis nekomu Cessnu, nez treba Stinga.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 09:29
Eurostar   
Myslim že nepřituhne, neb by všichni Ullaci pak udelali na UCL nebo jinde defenestraci

Velký letadlo jako třeba C150 se vyplatí přesně ve chvíli o které mluvíš ty. a to je výcvik. těžko na něčem odlétáš ppl a další nálet levnějc. ale pro lítání pro zábavu je to zbytečně drahý. MMCHD v americe dávaj Continental O-200 i do zenairu. Ale u nás to bouhužel nejde kvůli váhovému limitu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 13:52
Eurostar   
Hleďme, už jsem ho našel
(ten letováckej exp.)
http://www.planes.cz/cs/photo/1021529/?win_res=1024
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 12:30
MaPa   
Myslím, že dneska žijeme v jedný EU. Když Ti to neprojde v ČR, tak to holt protlačíš jinde a basta. Shengen tomu jen pomůže.
Apropo, ono se Vám dnes do ULL pomalu chhtěj nacpat obří modely, Podle FAI totiž model končí s hmotností pouhých 20kg a to je v době, kdy to lítá na čtyřtaktní motory s objemem 300ccm, trochu málo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 12:34
MaPa   
Sorry podle FAI je to 25kg, těch 20kg je české specifikum.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 10:40
Sněhulák   
Touha vznést se za každou cenu bude vždy nějako kompenzována a bohužel i nese jisté důsledky .-)) A proč si myslíš, že aeroklub není schopen si vzít půjčku a takovýto stroj si pořídit nebo koupit jetý..???? málo se asi pohybuješ po aeroklubech... Vlekání Ullem bude fukční jen do prvního smrťáku.. to víme všichni. .-) úřad se o to systémem prevence určitě rád postará .-)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 10:49
Eurostar   
Tak to vlekejte čmelákem, tam je výkonová rezevra dostatečná. Ale jsem zvědavej kdo z plachtařů to bude platit

Podle mýho bych zrovna bejt plachtařem držel ústa zavřená. Osnova jejich výcviku je hádám ještě užší než u Ulla. Nevim proč maj furt někteří aeroklubáci touhu se do Ulla navážet. Např. takovej letov funguje uplně skvěle, maj tam jak Ulla tak i velký éra, a neviděl jsem že by se piloti velkejch letadel někdy vofrňovali letět ultralajtem. A to jsou IMHO mnohem zkušenější piloti (bývalí stíhači s náletem tisíců hodin) než všichni tady co se tu hádáme
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 11:03
Sněhulák   
Mno eurostare 1) asi se budeš divit, ale většina plachtařů to prostě zaplatí .-) ostatně co jíného jim zbývá ?-) Pro milenku hold obětuješ vše.. .-) i manželství .-) Téměř na každých závodech je např. z 8vlekovek 1-2x čmelda... rozhodně lepší a možná i stejně drahý jako 60tka... 2) vůbec si nedovolím tvrdit jako ty, že nějaká osnova je či není chudší.. to už jen z toho principu, že jednu jsem si prošel zatímco tu druhou nikoliv. koukal jsi na akplku????? 3) do žádnýho ula se nenavážím, spíš jde o to jestli vy se necítíte, že se furt do vás někdo naváží..? Plachtaře z letkova znám dobře... U nás v Krnově máme vztahy s ulla taky mooc dobré .-)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 11:16
Eurostar   
Měl jsem na mysli Letov (www.letovair.cz), ale to je jedno (neni to sice aeroklub, ale pro to co jsem tim chtěl naznačit to stačí.)

Pravda je taková že ve výrobě a konstrukcích ULLa je čr naprostou světovou elitou, zatímco velký lítání zdechá... (což je špatně).Dostali jsme se úplně někam jinam než tam kam směřoval dotaz v mém přvním příspěvku, ale to už je jedno. Já sám jsem volil Ulla, ale na celém periskopu nenajdeš ode mne jedinej příspěvek kde bych jakýkoli létání nějak zavrhoval (max. jsem porovnával výhody a nevýhody jednotlivejch druhů lítání), narozdíl od hlášek různejch plachtařů že jedině to jejich lítání je to opravdový. Mohl bych to najít, bylo to tu tak měsíc zpět.

Už se opakuju ale tvrdim: Vyškolen by měl být ten kterej tu chybu udělal a ne všichni, viz případ sousedova koza, nebo sousedky kozy? nebo jak to bylo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 11:21
Sněhulák   
no vidíš já myslel, že to tam jen chybí k .-) jo jo to byl thrýd do kterého jsem radši ani nic nepsal... vidím že se chápem .-) vyhlašuji pérákový klid ,-)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 11:23
Eurostar   
affirm
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 11:21
MaPa   
"Vyškolen by měl být ten kterej tu chybu udělal ..."
Ten by měl být zneškodněn
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 11:24
Eurostar   
Myslim že by celej problém vyřešila v každém letadle pořádná, nezmuchlaná a aktuální MaPa.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 11:34
MaPa   
Nebo by se hodilo vyznačit jednotlivý prostory třeba pomocí barevnejch laserů. To by byla ale diskotéka
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 11:43
Marky Parky   
Divil by ses, ale cca před 14 dny jsem nějakému letadlu v práci dával informaci o aktivaci nějakého prostoru (detaily už si nepamatuju) a rozesmála mě jeho odpověď "Prostor vidíme a vyhneme se..."
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 09:21
Aldaran
Jen aby to bylo v kontxtu, nemam nic proti skoleni, ale melo by mit jako lektora spis toho psychologa z oboru, ktery by povedel neco o zvladani stresovych situaci, poradil jak se koncentrovat a rozeznat dulezite veci od zbytecnosti a jak resit prave takove pripady, kdy muze dojit k vyse uvedenym incidentum. Kecy na tema co je TMA a CTR si muzeme najit na webu skolit se na to je jen ztrata casu jak lektoru, tak pilotu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 10:47
Sněhulák   
a od čeho je "zkušený" instruktor který provádí praktický výcvik ..????? A vůbec jaký stres..???? kde se při pohodovém létání bere ..?? No jestli si někdy takovýto stres zažil tak si asi buď něco poruil a nebo tě asi instruktor na to dostatečně nepřipravil... tak možná slovo tréma vyplívající z nedostatku zkušeností ... Nic proti aldarane .-) nechci se do tebe vůbec obouvat a už vůbec ne proto, že tu hájíš barvy ulla .-) ale ta věc s tím psychologem mě ještě nikdy ani nenapadla.. prostě je to zcela zcestná myšlenka .-) To bys pak mohl chtít aby obsluhu benzinky školil nějaký spolek AiKido aby se obsluha uměla bránit při přepadení .-)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 11:26
Aldaran
Tak se zeptej na duvod, proc inkriminovani jedinci s vetronema narusili CTR a TMA. Vsadim se o co chces, ze znali rodeleni prostoru a byly schopni komunikovat s CTR. Proc k incidentum doslo nebylo dano neznalosti (t.z.n. ze skoleni kde jim povi co je to CTR jim nepomuze) ale nezvladnutim psychologicke stranky letu, vice se venovali jinym cinnostem proto zanedbali navigaci. I pri vycviku ULLa mi bylo receno jak casto a jakym zpusobem a v jakem poradi kontrolovat budiky v eru, ale to neni vse, dal do toho musis zakomponovat i ostatni cinnosti. Proto skoleni psychologa by bylo urcite hodne zajimave... neco na tema.. Pri ustalenem letu koukejte 50% casu ven z kabiny tech 50% rozlozte na 25% sledovani provozu, 25% na srovnavaci navigaci. Dalsich 50% koukejte do kokpitu, pristroje v poradi: rychlost, vyska, rychlost vario, zatackomer, rychlost, vario, otacky, teploty hlav ,taplota oleje, dobijeni, rychlost, vyska, rychlost, vario, 1x sa 5 pohledu do kabiny pak jeste palivo+vizualni kontrola namrazy. V pripade problemmu (napr. ztrata navigace) pak vypustit to a to... pripadne zmenit cetnost kontroly... nesmi se vypusti tohle a tamto.... ble ble... jiste jsou na toto tema zpracovane pekne studie ktere maji hlavu a patu. Paklize prejdou do krve takoveto navyky, muze se mnoha incidentum predejit, pripadne je resit podle osvedcenych postupu, budeme li ho znat. Tim dojde i k mensimu stresu a mensimu mnozstvi chyb. Bohuzel to ze jsme si sami zvykli na nejaky stereotyp v prubehu letu a ze byl spatny se obvykle uz nedovime.

A co se tyce toho stresu (tim mam na mysli ze se deje neco nestandardniho, co nema okamzite reseni) ten se dostavi aniz si to uvedomis, staci drobnost, napr. ztrata orientace, navigacni potize (sviti ti slunicko do oci, vidis kulovy..) potize s radiokorespondenci, hledani letadla se kteym mas mit vizualni kontakt a nemuzes ho najit az pres zavady na pristrojich, letounu, turbulencich, protivetru, nutnosti prepocitavat palivo, pocitat casy dosazeni bodu zepta li se te na to ATC, nevolnost...) a v konecnem dusledku staci kumulace nekolika vyse popsanych cinnosti soucasne a na stres a chyby je zadelano. Paklize jsi na takove situace pripraveny, vis ze muzou nastat a znas alespon zakldni schemata jak postupovat mas vetsi pravdepodobnost zvaldnuti situace. Jakmile polezes do letadla s pocitem ze protoze jsi dobry (nikdy se ti nic za letu neprihodilo) pilot tak to bude samozrejme pohodovy let, jsi na nejlepsi ceste k prispeni do statistik.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 11:49
Sněhulák   
Z výše napsaným nelze do jisté míry nesouhlasit .-) = lze s tím souhlasit
Ideální myšlenku tu nadhodil eurostar... proč tedy náš milý úřad ,-) nepřipraví např. tedy nějaké video a nezveřejní ho s poviností seznámení se..? Pokud někdo udělá něco takového velmi rád se na to mrknu .-) Ale toho psychologa na proškolení všech členů AČR by asi nezaplatil nikdo .-)

Jinak teda lze mrknout sem a můžeš si počíst jak tedy konkrétní pilot znal/neznal .-) http://www.uzpln.cz/zazpr07/zz07.htm Cituji jen závěr: Příčinou vzniku incidentu byl nesprávný postup pilota a nedodržení postupů dle AIP..... Víc k tomu radši psát nebudu protože pérák je seriozní a žádná drbárna .-)

A k tomu stresu..? správný instruktor by tě v průběhu výcviku měl seznámit s těmito všemi situacemi které mohou nastat a řádně tě poučit jak to zvládnout.. a pokud možno by se měl úmyslně snažit takovouto situaci během letu "vyhledat" a žákovi názorně předvést... Jestli že to takto proběhne tak min polovina situací které ty uvádíš jako stresové pak pro takového pilota stresové nejsou... V čem se lišíme je pohled na to kdo by takovéto rady měl žákovi dát...? Já rozhodně tvrdím, že zkušený a ostřílený INSTRUKTOR (pro plachtaře = přeletář a závodník..) nikoliv PSYCHOLOG .-) To jedině snad, že by to byl plachtař, přeletář, závodník a psycholog povoláním .-)) Ostatně se taky traduje KDO NEUMÍ TEN UČÍ .-) aspoň v "českém" školství .-)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 09:06
orlík
Ale no tak chlapi, buďme rádi, že se to odbyde školením. No tak si holt odsedíme dopoledne na přednášce. To snad není tak strašný. To uneseme. Taky mohli vymyslet horší věci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 09:10
Eurostar   
To jo no , tak hlavně aby to k něčemu bylo...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   14. 11. 2007 / 23:39
FSPilot   
Nebude to taky tím, že kluzáky a dospělá éra patří pod AeČR, který řídí ÚCL, který to nařízení vydal a ULL, tedy SLZ patří pod LAA a né pod ÚCL, takže by museli nějak přes ministerstvo doporučit, aby to LAA vydala taky? V tom je možná to, že ULLáci to nemusí. ÚCL si to hlídá víc, než LAA a v tom je asi ta potíž ÚCL pravděpodobně ani nemůže ULLákům něco nařizovat. Si myslím, teda. Tak mě kdyžtak opravte, ať v tom zas nemám guláš
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 08:42
Eurostar   
a nečetl jsi náhodou článeik na flying.cz?
http://flying.cz/index.php?id=read&idd=1194881725
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 14:02
FSPilot   
Nečet
 

Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 09:02
MaPa   
Honzo, provoz dospělejch letadel se přeci jen líp kontroluje. Zato okřídlenej žebřiňák je tak nělak mimo kontrolu, jestli mi rozumíš
 

Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 10:35
Sněhulák   
Z celé diskuze výše, a zaznělo to tam několikrát ... je to prostě pěkná p***vina ... "český" přístup k věci. .-)

Každý kdo nějakou kvalifikaci má, by to umět měl. Koneckonců to stvrdil vykonáním teoretické a praktické zkoušky. Platí zcela nepochybně rčení NEZNALOST NEOMLOUVÁ ...... Proč tedy dotyční jedinci "byli omluveni" ???? a práská se bičem po všech ????? No na mě to působí teda sakra REPRESIVNĚ. To vše jen proto, že se nepodařilo úřadům dopátrat jednoho jediného viníka ..??????? co málem sestřelil Ačko .?

Nalítal jsem už celkem jako plachtař dost a doooost km. Můžu svědomitě prohlásit, že jsem nikdy žádný prostor nenarušil a tak proč jsem LINČOVÁN i Já ..????? klidně ať si mě někdo přezkouší proti tomu nic nemám.. ale nařizovat něco takového a to bůhví zda vůbec v rámci platné legislativy.... ????????

CO BUDEME DĚLAT S FRANCOUZSKÝM PLACHTAŘEM, KTERÝ SI SEM PŘIJEDE ZALÍTAT..??????? A CO AŽ TEPRV BUDE ŠENGHEN ...???? To jako bude úřad vyžadovat aby se poláci a němčouři školili o tom, jak nějaký debil něco narušil a že se to nemá ..???? VŽDYT TO VŠICHNI VÍME, že se to nemá ...? no a ti co to neví by se asi měli zamyslet .......

A co se týče kvality školení ...? tak proč to řešit..? pokud se někomu nelíbí úroveň školení někde, tak ať laskavě se obrátí na úřad a ten ať koná .-))) A konec konců opět český přístup.. ČECH POTŘEBUJE školení.. OSTATNÍ jsou natolik zodpovědní, že to co na školení řečeno nebylo si dostudují sami. Asi si jsou vědomi, že když už do toho sednou tak aspoň ví co by měli a co musí znát..

A vy ULLA a podobní když už aspoň píšete o tom, kdo to máslo na hlavě má či nemá.. a ono to je vlastně zcela jedno.. zákonu je jedno zda seš plachtař či uklízečka .-) tak si apsoň zapište, že piloti provozující pod AČR mají poviné školení každou zimu v rozsahu který ted z hlavy nevím (cca 50hodin?) zakončené přezkoušením které se archivuje atd.... co máte vy ?-) Asi jen pilotní zkoušky .-) Možná se pletu ?-..)
 

Re: Re: Co to zase je?   15. 11. 2007 / 15:47
OK-BKY
Ahoj, no tak musim s tebou naprosto souhlasit. i kdyz ty kilometry nalitany na plachtaku nemam. Ale sem zastancem tveho nazoru...protoze opravdu kuli par lidem se to litani zbytecne ztezuje. ale nejradsi bych videl v tech letadlech odpovidac.
 

Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 08:33
MaPa   
Lepší by byl napovídač. Odpovídač je na prd, jestli mi rozumíš
 

Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 08:34
Eurostar   
Já bych to řešil tak že by UCL přispěl každému cca 50,000kč na novou Garmin 530ku
 

Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 08:45
orlík
To by bylo dobrý opatření. A povinně všem. Rozhodně líp investovaný prachy, než dělat nový silnice v listopadu v dešti a sněhu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 09:00
MaPa   
Ono by stačil jakejkoliv šunt, co dávaj k novýmu kolu zadáčo, kdyby na to byl SW s aktualizovaným záznamem vzdušných prostorů, kterej by řval, když píchneš něco, co nemáš a ukazoval kurz, kudy rychle ven.
Zbytek srovnávací navigace bych zachoval. Tohle by si pak určitě každej pilot rád pořídil za svý a tahal to s sebou místo mobilu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 09:30
Eurostar   
Já tohle řešil stylem PDA+OziExplorer+oskenovaný atlas LAA-1:200000. Plná spokojenost...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 10:42
Marky Parky   
Ten na tebe neřve. Lepší řešení, za necele 4kkč v přepočtu, mi přijde PocketFMC
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 10:47
Eurostar   
je tam nějaké nastavení že tě varuje před tratovim bodem, ale musis si ho tam zakliknout. czž neřeší ten problém. o pocketFMC jsem neslyšel. máš nějaké bližší zkušenosti?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 10:39
Marky Parky   
To se mi nelíbí, proč by měl někdo kdo nelítá přispívat ze svejch daní někomu kdo lítá? Už takhle je toho přerozdělování dost.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 10:41
Eurostar   
To samozřejmě nebylo myšleno vážně.. je mi jasný že to by ještě víc stoupla obliba letecví u veřejnosti
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 11:53
OK-BKY
No tak to uz je to nejmensi... Kdyz ty prachy jdou na takovy veci jako je treba planovana knihovna na letny a podobny veci.... S tim ze to musi bejt zazrak architektury. A spoustu prachu bude stat jenom vystuzeni toho baraku, jenom kuli tomu ze to ma vypadat pekne uchylne. Tak ty prachy na odpovidace nejsou zase az tak blbej napad. A byly by aspon ucelne vynalozeny.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 12:07
Eurostar   
Jen bych Poprosil, pro Flame o tom jestli knihovna ano či ne vytvořit nové vlákno. zatím jsme tu diskutovali o létání .Díky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 12:12
OK-BKY
ale tak to byl jen demonstracni priklad.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 12:16
Eurostar   
Jasný, ale za 5 minut se přidá někdo kdo bude demonstrovat svůj opačnej názor a řádně tě poučí o nutnosti toho architekt. skvostu jak říkáš
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 12:36
orlík
Já bych řek, že jsme doteď diskutovali o létání a občas odlehčili žertem. To jen, aby nikdo nezakládal ten virtuální ucl. Před chvílí jsem četl, že prej v Holandsku nějaký kluci "ukradli" virtuální nábytek z virtuálního hotelu a dali ho do svý virtuální místnosti v nějaký hře. A teď prej policajti přemýšlejí, jak je zatknout, reálně.Tak si myslím, že si z nás někdo dělá ve virtuálním prostoru reálně prd.. . A tak je to správné, tak to má být, neboť sranda musí být. Jo knihovna je fajn - je dobrá pro uložení reálných knih, odpovídač nechci, a lítám abych viděl, kolem sebe, budíky mně nezajímají, na školení půjdu, protože mi asi nic jinýho nezbyde.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 12:49
Eurostar   
mmchd... http://hansair.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=1027&Itemid=30

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 13:05
orlík
A sakra, zdá se, že půjdou z ull pryč odpovídače, umělý horizonty, přídavný nádrže na 60 l paliva, bačkory, luxusní sedačky, CD přehrávače...
Že by přituhovalo?? Snad to zas povolí...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 13:15
Eurostar   
 

Re: Co to zase je? - Nová knihovna   16. 11. 2007 / 13:31
MaPa   
Žádný nový vlákno. Chce to spíš novej addon knihovny umístit v Praze na letnou.
Tak kterej tvůrce addonů se hlásí
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 13:53
Riff   
Ja bych spis poprosil vytvorit novy server na knihovnu a podobne........
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 13:55
Fabo™   
Ten uz ale davno funguje...
 

Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 07:52
orlík
Já bych k tématu jen dodal ještě tolik, abyme nebyli všichni, kdož létáme tak nepokorní a nafoukaní. Totiž něco narušit, nebo vletět tam, kam se nemá, to se může stát úplně každýmu, zejména při dnešním provozu. Proto shledávám školení jako celkem přijatelné řešení. Podobná diskuse se vedla v létě kvůli špatně nastavenému odpovídači. To bylo, ale moudrých a spravedlivých dokonalých, co chtěli nebohému pilotovi dát uhradit vzlet stihaček. A co vloni, když český pilot opakovaně porušil mimořádný prostor kolem Vídně, kde byl právě americký prezident? Myslíte, že tohle udělali ti lidé schválně? Myslíte, že se to "zrovna mě" stát nemůže? Ale může. Může se stát cokoli. Ztráta orientace není nic vyjímečného, zadívám se na vario dýl než je záhodno, kochám se o trochu víc, mezi tím mě vítr snese a je to hned.
Mimochodem, pro zastánce dopravních profesionálů - je to asi tak dva roky, kdy jsem mimo TMA (ale pro něj celkem nedaleko) potkal 737 tak asi v 500 m . Snad letěl VFR, asi nic neporušil, ale všichni víme, jak je z toho blbě vidět, pocit to nebyl dobrej, stejně, jako když před 20 lety po vypnutí z navijáku vidím v mé výšce MIG 21 - to jsem opravdu nevěděl co dělat, jen jsem se připravil, že možná budu skákat, naštěstí mě minul, ale věřím tomu, že moc netušil, kde vlastně je.
Takže nesuďme hned tak příkře. Jo a odpovídače to taky nevyřeší,neřeknou pilotovi, že je tam, kde být nemá, nehledě na to, že jejich cena je absurdní. Takže klid.
 

Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 10:37
Marky Parky   
Ten bulík klidně mohl letět IFR mimo TMA a také by nic neporušil. Právě proto musí piloti letadel VFR striktně dodržovat nejen prostory, ale i VMC, aby si takovýchle překvapení, jako jsou bulíky nebo stíhajdy vyskočivší z mraku všimli včas. A současně pak pro ty IFRy platí nějaká rychlostní omezení, aby toho času taky bylo dost.
 

Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 10:57
orlík
Já vím, mohl klidně v týhle výšce letět IFR, což je samo o sobě potenciálním zdrojem průseru, neboť pokud se vedle tebe najednou objeví takovýhle éro, fakt se lekneš. Nehledě na to, že ho můžeš vidět na poslední chvíli. Těch 460 je dost, nikde nic a najednou je tu tryskáč! Naštěstí se taková věc v těchto výškách potká zřídkakdy. Spíš jsem, ale chtěl zdůraznit, aby si nikdo nemyslel, že jemu se žádný problém stát nemůže. Prostě může se to stát každýmu, kdo lítá. Aneb, kdo nic nedělá nic nezkazí. Abysme byli trochu opatrnější ve svých soudech a hlavně ve vzduchu.
Na FS je to v pohodě, tam se nic nestane, tam můžeš lítat klidně kolem Ruzyně jak chceš. A ještě si k tomu dát pivo. Což v sobě má určité kouzlo. Taková hra. Dokud někdo nevymyslí virtuální UCL.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 11:03
Koprik
No te je teda goool!Napad na zalozeni virtualniho UCL by mohl smele kandidovat na
NAPAD ROKU.Jen se bojim,ze se toho nekdo chytne)))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 11:21
Už přistál   
Skoda, ze na kravoviny ted nechci mit cas.
 

Re: Co to zase je?   16. 11. 2007 / 20:29
kuma   
Tak jsem pročetl tohle zoufalé vlákno a i když vím, že budit mrtvý dítě už je blbost, ke dvěma věcem se přece jen vrátím.

Zaujal mne příspěvek, že UCL cosi snadno nařizuje sportovním pilotům, protože ti létají pod AeČR, který pod ÚCL patří. Zatímco ULL piloti patří pod LAA, která pod UCL nepatří a tak by UCL musel žádat ministerstvo, aby něco nařídilo LAA... (atd.)
viz: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=194087&lan=0
a to, prosím, napíše člověk, který dělá výcvik PPL (!!!) Doporučuji absolvovat znovu část teorie týkající se "zákona" a spol. Ne na zkoušky, tam se člověk může podle otázek nadrčet odpovědi, ale do života. Dík.

Druhá připomínka se týká podstaty celého navrženého školení.
Já v něm vidím schizofrenii ze směru, který zde zatím nikdo nezmínil (nebo jsem to přehlédl).

Pokud se někdo uradí, že bylo mnoho závažných porušení jakéhosi předpisu a je proto potřeba plošně absolvovat školení na jisté téma, můžeme o tom polemizovat, ale má to určitou logiku.

Úřad (s velkým Ú) ale tentokrát netrvá pouze na proškolení všech dotyčných pilotů a dispečerů, školení smí být provedeno pouze profesionálem (!) s přesně vymezenou kvalifikací a pouze zaměstnancem ÚCL či ŘLP. Absolvování tohoto extra školení musí být absolventům zapsána do deníku (!) a v případě, že bude deník dopsán, důležotost zápisu je až taková, že se pak musí (stejně jako ratingy) zapsat i do následujících deníků (postupně všech, až do nejtemnější piloťácké smrti).

Protože toto nelze fyzicky zvládnout (těch pár "vyvolených" školitelů by do jara nedělalo nic jiného, než školilo) povolil Úřad, aby se proškolili další školitelé,kteří už mají nějakou tu hodinu a školení za sebou (např. VLP s kvalifikací CPL), kteří sice budou školit o něčem co notoricky znají (rozdělení vzdušného prostoru), ale i oni si to prokazatelně musejí vyslechnout znovu kolem dokola a i oni mohou v tom co dělají každé jaro (školí ve svém AK o rozdělení vzdušného prostoru) pokračovat pouze pokud budou mít úřední záznam o absolvování onoho jednotného velkoškolení v Jenči ve svém deníku. Odměnou jim bude, že jen tak budou oprávněni refreshovat ty důležité zápisy v pilotních deníčcích.

Takže podstata je v tom, že ne tím školením, ale tou administrativou udělal Úředník z Úřadu ze všech pilotů nesvéprávné blbce.

Šušká se, že toto opatření nemá mnoho společného s údajně novým rozdělením vzdušného prostoru, které má platit od r. 2008, ani s těmi incidenty, které tu byly kdesi výše zmiňovány, ale hlavně s incidentem, který se odehrál před několika lety, kdy došlo ke sblížení řízeného letu dopravního letadla a kluzáku v termickém letu kdesi v prostoru D a zásadní (úřednický) problém je v tom, že se Úřadu dosud nepodařilo ani po tak dlouhé době prokázat, kdo to vlastně v té termice byl.

No a tak to teď odse¤eme fšici.
 

Re: Bezpečnostní opatření Ministerstva dopravy č. 1/2008   7. 1. 2008 / 13:03
Sněhulák   
Bezpečnostní opatření Ministerstva dopravy – odboru civilního letectví č. 1/2008

http://lis.rlp.cz/ais_data/www_main_control/frm_cz_aic.htm

SÉRIE C 2008 c1/08

aneb nikdy není tak špatně aby.. A na všechny jednou dojde...
 

Re: Re: Bezpečnostní opatření Ministerstva dopravy č. 1/2008   7. 1. 2008 / 13:23
Eurostar   
Uděláme všem řidičům školení "Proč se smí jezdit ve městě 50". Bude to pro všechny závazné. Dostanou pak razítko že prošli školením a určitě pak všichni budou jezdit 50.
 

Re: Re: Re: Bezpečnostní opatření Ministerstva dopravy č. 1/2008   7. 1. 2008 / 13:43
Tragédie v JRD
budes se divit, ale profi ridici neco takovyho maj . pravda, neni to o tom "proc se smi jezdit ve meste 50" ale maj to povinny..

ale neee, pan je letec, vyssi kasta, takze jakykoli skoleni chape jako "sahnuti" na svou dokonalost a bude prskat? .)
 

Re: Re: Re: Re: Bezpečnostní opatření Ministerstva dopravy č. 1/2008   7. 1. 2008 / 14:24
Eurostar   
taky si vsimni jak jsou profi ridici zejmena kamionů a dodávek ohleduplní a opatrní. radost pohledět na řidiče kamionu s jednou nohou opřenou o palubku a telefonem v ruce na dalnici. asi to okoukali od aerolinkovejch pilotů to s tou nohou. Rozhodně na ně ta školení pozitivně působí.

ale vážně: problém neni v tom že dotyční nevědí že se do CTR nesmí, ale prostě na to serou. takové je třeba vykopat a sebrat jim papíry a šlus. žádné školení. to neni o nevědomostech ale o nátuře velkých střelců.

a ti co zrovna nevědi kde jsou a zakufrujou, se tam těžko naučej srovnávací navigaci líp za dva dny.

Přijde mi že tohle nikam nevede. Osobně mi ale to školení vůbec nevadí. Jen mi přijde že to je opět krok musíme něco udělat aby se neřeklo....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Bezpečnostní opatření Ministerstva dopravy č. 1/2008   7. 1. 2008 / 14:47
Tragédie v JRD
nesmis pausalizovat.. jsou slusni ridici kaminonu i kreteni .. stejne jako v letectvi .. jsou slusni piloti a kreteni. je jasne, ze ta slusnejsi cast vzdy doplaci na tu kretenskou .. ale ridic/pilot kreten neni dusledek skoleni .. ale pricina.. a to je dulezite rozlisovat.. cili je to presne naopak nez se tu snazis "naznacit"

jo, je to formalita, ale i kdyby to "zabranilo" jedinymu neopravnenymu pruniku do CTR/atd, tak to ma podle me smysl.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bezpečnostní opatření Ministerstva dopravy č. 1/2008   7. 1. 2008 / 15:02
Eurostar   
Správně nelze paušalizovat. Tedy je nutné zaměřit se jen na ty borce a ty pak řádně osolit.
Mě jen přijde že takovéhle školení při šálku lahodné brazilské kávy nemá absolutně žádný vliv na tyhle typy lidí. Na ty platí jen sankce. Věř že jsou v čr i tací co lítaj na ULLa bez papírů a maj i své letadlo. Mylíš že to snad neví že se to nesmí? Ne. prostě jen nejsou ochotní přijmout některá pravidla která jsou daná. Na tyhle žádné školení neplatí.

osobně bych byl pro aby tahle školení byla nepovinná, a příslušný účastník by obdržel záznam že takové školení absolovoval. podud by pak někdo například vletěl do CTR a přišlo se na to že na takovém školení, i když nepovinném nebyl, osolil bych ho o to Víc.

Příklad. V německu si dej před jízdou třeba pivko, nadejcháš ho, nic se nedeje. ale chraň tě pánbůh být účastníkem nehody. Tak to odseres at jsi viník nebo ne. To je podle mne správná cesta.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bezpečnostní opatření Ministerstva dopravy č. 1/2008   7. 1. 2008 / 15:56
OK-PPT (AVP57T)   
Souhlasím s tebou, nemá moc smysl něco lít lidem do hlavy, když pak na to stejně s*rou. Tady to řeší opravu jenom tresty.
 

Re: Re: Re: Re: Bezpečnostní opatření Ministerstva dopravy č. 1/2008   7. 1. 2008 / 15:54
OK-PPT (AVP57T)   
Známý mi říkal pár zážitků z těchto školení. Přišel tam chlapík, co je měl školit a začal. Tak pánové, rychlosti ve městě o třicet, mimo město taky o třicet. Chodci, no to nechám na vašem uvážení. Rozdám vám testy na lavici máte knížky a udělejte tam každý povinně jednu chybu. A šlus.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ