FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 12. 8. 2025, svátek má Klára Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
jak je to možne Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: jak je to možne   23. 11. 2007 / 14:45
Rychlokvaška
Obávám se, že tento projekt měl poměrně krátkého trvání. Po velmi úspěšných zkouškách na prototypech v měřítku 1:5 bylo při prvním nasazení na reálném stroji zjištěno, že dochází při rychlých změnách pohybu u listů delších než 1754mm k tzv. efektu "vážky" - kroucení podél podélné osy, popsané již na počátku 30. let v pracech kolegů Prochorova a Doněckého. Bohužel se problém projevil až při vyšší rychlosti dopředného letu, kdy již nebyla posádka schopna zabránit destabilizaci stroje a 18.7.2007 došlo k destrukci jediného zkušebního "SR" poblíž Novgorodu.

Podle mého soudu je na videu záznam novější varianty alternativního pohonu pracovně označené "MD". Využívá kombinace již zmíněných proudových motorů na koncích listů (na videu je slyšet pochopitelně typický zvuk turbíny jen z příslušného úhlu), sloužících k vyvození dopředného pohybu (nosné listy rotoru nahrazující plochu křídla jsou viditelně rozšířené) a specificky modifikované technologie alpha-papa-uniform popisované nedávno rovněž na tomto fóru včetně obrázků, která zajišťuje vertikální pohyb stroje. Problémy s detekcí viditelného plamene byly poměrně uspokojivě vyřešeny jiným složením paliva na bázi syntetických olejů. Výsledné řešení se vyznačuje nákladovými úsporami na provoz ve výši 48%, při zachování stejné specifické nosnosti.
   Seznam příspěvků  
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ