Tvoja predstava je mylná. Z pohľadu riadiaceho je podstatné, aký HDG máš nastavený. Pre neho je dôležité aby všetci lietali podľa niečoho jednotného. To je práve ten HDG. Vietor tam síce vnáša chybu, no vnáša ju všetkým rovnako. Teda, ten údaj je čiastočne chybný, no je jednotný, a to je to podstatné.
Teraz k druhej časti problému, ktorý sa vyskytuje v tomto strome. Ako správne určiť HDG, keď sa ma na to riadiaci spýta. Postup je názorný a veľmi jednoduchý. Na navigačnom displayi je malý trojuholník, heading pointer.(v kruhu č.1) Na ovládacom paneli autopilota budeme točiť kolečkom heading selectora až sa heading selector bug(purpurový ukazateľ) nedostane do zákrytu s HP. No a potom to číslo prečítame z heading display.(kruh č.2)
Na oboch obrázkoch je názorne vidieť rozdielny HDG od TRK. Tento rozdiel je práve spôsobený vetrom. Správny postup je vždy udržiavať správne nastavený HDG. Je to nutné hneď z niekoľkých dôvodov. Spomeniem napríklad otázku riadiaceho alebo nutnosť prejsť z režimu LNAV do HDG. |
|