Podle teorie to je ok. Je nastavena radiála 334 k VOR. Břevno je plně vlevo, takže je radiála "někde daleko" vlevo od letadla. Pokud je břevno plně vychýleno, letoun nastaví kurz HSI +/- 30 stupňů, v našem případě je to minus.
Pozor: radiála zadaná na stropním panelu ovlivňuje polohu břevna, ale letoun nastaví kurz podle toho, co je na HSI!!! Proto se také radiála a kurz na HSI většinou zadávají stejně.
V našem případě to ale vychází 334°-30° = 304° a to je byvoko přímý azimut na VOR. Bohužel není zapnuto DISS, tak nevidíme aktuální snos. Letoun tedy letí vstříc radiále, ale najde ji někde přímo nad VORem.
Aby to zatočilo víc doleva, muselo by se HSI natočit také víc doleva, řekněme 314° To by potom autopilot nasadil 314°-30°=284° a měl by šanci chytit radiálu ještě před Špilasem. V okamžiku, kdy se břevno HSI začne pohybovat do středu, je kurz na HSI zapomenut a autopilot nalétává podle radiály - výchylky břevna, používá tedy pouze VOR signál a kurz na HSI a TKS (kurzový systém) mu jsou ukradené.
Detaily viz anglický manuál, strana 49 dole. |
|