Já bych to trošku upřesnil, altimeter je pořád altimeter - výškoměr, jen se v americe používá toto ve spojení s jeho nastavením podle tlaku. Tam mají jednotku výšku rtuťového sloupce v palcích (např. 29.92 inch) a v evropě přímo v hektopascalech (1013hpa). QNH znamená aktuální tlak přepočtený na hladinu moře. Když chce v americe ATC, aby si pilot nastvil výškoměr, tak řekne altimetr a hodnotu tlaku, což je podle mě nesmysl, piloti tam asi nejsou tak chytří a mohli by tu hodnotu nastavit třeba do rychloměru )) U nás řekne QNH a jeho hodnotu a pilot už SÁM ví, že si ji má nastavit do výškoměru Takže QNH je to vlastně i v americe, i když nevím, jesltli zrovna tuto zkratku znají a používají se jen rozdílné jednotky pro stejnou hodnotu (inch, hpa). Ale nemůžu přijít v PMDG, jak to přepnout, pořád jsem v inch (29.92+-). Ale pokud ty tam někde hodnotu 1013 (hpa) vidíš, tak jsi přepnutý správně a pokud se ti tato při změně inch na 3006 nezmění, tak máš asi výškoměr přepnutý na standartní tlak 1013, který se u nás používá od FL50-60 nebo v americe od FL180. |
|