|  |  | Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 13. 1. 2004 / 21:24 | Totti10 |
|  | Chtel bych ze zeptat na jednu vec ohledne pocitacoveho ATC ve FS2002. Chtel bych se zeptat proc cca. 3x - 4x za let mi naridi ATC, at se otocim napr. o 30° do leva.... a hned zachvilku at se otocim o tech 30° zase do prava.... a takhle nekolikrat behem letu. Proc to? je to jenom nejaky bug pocitacoveho ATC?.... co ja vim, tak v realu to tak asi neni - rikam to sice z pozice jenom (ikdyz uz celkem zkuseneho) pasazera Boeingu ale nepamatuju si, ze by s nama pilot nekdy takhle behem letu "hazel" ze strany na stranu. |
| |
|
 |  |  | Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 13. 1. 2004 / 21:33 | |
|  | Myslím, že ti koriguje kurs, protože neletíš zcela přesně po naplánované trase. Podle čeho naviguješ? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 13. 1. 2004 / 21:47 | Totti10 |
|  | ...podle VORu, ktery mi vyhodi FSka ve flightplanneru... nastavim kurz smerem k VORu otocim se do toho smeru a zkoriguju abych mel ukazatel v rovine .... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 13. 1. 2004 / 22:00 | PavelS |
|  | Proč je to v FSce nevím, ale v reálu to může být vyhýbání se s křižujícím provozem a pak návrat na plánovanou trať.
Občas se to použije i v onlinu a hodně pilotů -i zkušených - neví, o co jde. Takže:
" xxxxxx turn yy degrees right for separation " nebo
" xxxxxx turn zz degrees left for spacing " ,
znamenají, že kvůli nějakému provozu ( nemusí jít o protisměrný provoz, ale třeba o letadlo, co proklesává vaši hladinou ) máte uhnout o uvedený počet stupňů doleva/doprava.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 13. 1. 2004 / 22:07 | Totti10 |
|  | Takze se s tim neda nic delat? ..... hrozne mi to kazi dojem z IFR letu, kdyz musim kazdej let tolikrat se sebou "hazet" sem a tam..... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 13. 1. 2004 / 22:24 | |
|  | Pokud letíš s default. letadlem, tak stačí přepnout přepínač NAV/GPS do polohy GPS, zapnout autopilota a na něm tlačitko NAV a autopilot letí sám přesně po trati. Je to taková náhražka letového počítače reálných letadel. Pokd chceš letět ručně, tak prostě musíš držet kurs co nejpřesněji a taky počítat s tím, že při velké rychĺosti v cestovní hladině trvá zatáčka poměrně dlouho a tak musíš začít točit chvíli před dosažením VORu do nového kursu k dalšímu traťovému bodu (VORu). Příčina neustálého opravování kursu od ATC je určitě v nepřesnosti sledování trati, v ničem jiném. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 14. 1. 2004 / 07:41 | Zdeněk N. |
|  | Mám stejnou zkušenost, při běžném letu podle GPS se to nestane, při navádění na přiblížení, kdy ATC dává pokyn letět delší dobu v určitém přesném kurzu, k tomu občas dochází. Osobně si myslím, že je to tím, že nastavím hodnotu HDG přesně podle pokynu ATC a zapomenu na boční vítr. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 14. 1. 2004 / 10:00 | PavelS |
|  | No pokud jde o vektorování, pak ATC dává HDG, který mám dodržet, tento HDG neopravuji o žádný boční vítr. Pokud ATC zjistí, že mě to snáší, dá mi nový HDG - to není chyba, tak to je.
Bylo řečeno, že se oprava kursu stává, když letíš podle VOR. tam je rovněž nesmyslné opravovat nějaký vítr. Pokud máš nastaven let po radiále ( t.j. COURSE + VOR/LOC ) a ne HDG, tak vtip je právě v tom, že tě radiála vede bez ohledu na vítr správně k VORu i když heading=kurs letadla je odlišný vlivem větru. Proto není moc důvodů, aby ti ATC dával nějaké opravy při letu po trati dle radiály VOR... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 14. 1. 2004 / 12:18 | Zdeněk N. |
|  | Já měl na mysli situaci, kdy mi ATC hlásí že jsem x mil před letištěm a abych točil třeba na 125 - od této chvíle neletím na žádný VOR a možná jsem se mylně domníval, že si musím korekci větru započítat sám. Nicméně je pravda, že se občas po určité době ozve pokyn "otoč doleva na 90 (např.)" a za pár sekund "otoč doprava na 125". A to se po další době opakuje, takže dráha letu na mapě vypadá jako schody. Proč to je to nevím, jsem rád, když nakonec uvidím dráhu nebo zachytím ILS. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 14. 1. 2004 / 15:08 | |
|  | jak už bylo řečeno výše, při vektorování má ATC vždy informace o poloze, směru pohybu a rychlosti letounu ve vztahu ke stacionárnímu umístění radarové stanice. Neboli vůči zemi. Nemá možnost přímo zjistit indikovanou vzdušnou rychlost letadla, ale pouze ground speed. Nemá možnost zjistit polohu letounu jinak, než jako ortogonálu vůči mapové projekci, kterou má na své obrazovce radaru. Nemůže zjistit a spojitě udržovat informaci o aktuálním směru a síle větru pro jednotlivá letadla v jeho prostoru. Prostě dá vektor (heading) a v případě, že se dráha letadla vůči zemi liší od jeho požadované (vlivem snosu), tak vydá nový příkaz, kterým směr letadla upraví. V podstatě to samé by dělal i pilot, který by chtěl vyloučit vliv větru vůči pevnému bodu v terénu (orientační bod, orientační čára, radiomaják...)
To, že tě ATC z FSky honí od čerta k ďáblu, je samozřejmě problém. Ale problém "jeho" umělé inteligence. Zkus on-line létání s "reálnými" ATC. Tam si můžeš stěžovat, hned jakmile se ti něco nelíbí. A dostaneš vysvětlení. Ať už se ti líbí nebo ne
Karel |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 14. 1. 2004 / 16:09 | Ferko |
|  | A kde se ve FS2004 hre pripojim na multiplayer hru, aby tam bylo i realne ATC??? Me se to nejak nedarilo... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 14. 1. 2004 / 16:17 | PavelS |
|  | Jsou dvě velké celosvětové sítě, kde je pro simulátorové létání také prováděno "reálné ATC" - živými lidmi ( jede to po hlase i po textu).
Ty sítě se jmenují VATSIM a IVAO a když prolistuješ tuhle konferenci zpět, tak nalezneš spoustu informací, jak na to.
Základem je se na sítích zaregistrovat ( dostaneš heslo a číslo ) a postahovat několik prográmků, které si instaluješ na PC. FSka se pak pomocí těch prográmků připojuje k těm sítím a lze lítat tzv. online ( vidíš další letadla a současně máš servis ATC.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 14. 1. 2004 / 16:33 | Ferko |
|  | a jake jsou ty programy a kde je najdu??? dik |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazka na ATC (nebo vlastne kohokoliv kdo se vyzna) 14. 1. 2004 / 16:40 | PavelS |
|  | Podívej se zpátky tady do diskuse, řada příspěvků se toho týká. Dál se podívej na http://www.volny.cz/satcocz/ .
Dále se podívej na http://www.vatsim.net a http://www.ivao.org , to jsou hlavní stránky těch sítí, kde se musíš zaregistrovat ( buď na obou nebo na jedné, malinko se liší software, ale princip je stejný ).
Dál upozorňuju, že je potřeba zvládat aspoň základy v angličtině a něco vědět o lítání jako takovém. Sítě slouží pro simulaci reálného keteckého civilního provozu a ne pro "jen tak polítání", takže se trochu dbá na určitý formalismus ( jsou tam i testy....). |
| |
|
|