jak už bylo řečeno výše, při vektorování má ATC vždy informace o poloze, směru pohybu a rychlosti letounu ve vztahu ke stacionárnímu umístění radarové stanice. Neboli vůči zemi. Nemá možnost přímo zjistit indikovanou vzdušnou rychlost letadla, ale pouze ground speed. Nemá možnost zjistit polohu letounu jinak, než jako ortogonálu vůči mapové projekci, kterou má na své obrazovce radaru. Nemůže zjistit a spojitě udržovat informaci o aktuálním směru a síle větru pro jednotlivá letadla v jeho prostoru. Prostě dá vektor (heading) a v případě, že se dráha letadla vůči zemi liší od jeho požadované (vlivem snosu), tak vydá nový příkaz, kterým směr letadla upraví. V podstatě to samé by dělal i pilot, který by chtěl vyloučit vliv větru vůči pevnému bodu v terénu (orientační bod, orientační čára, radiomaják...)
To, že tě ATC z FSky honí od čerta k ďáblu, je samozřejmě problém. Ale problém "jeho" umělé inteligence. Zkus on-line létání s "reálnými" ATC. Tam si můžeš stěžovat, hned jakmile se ti něco nelíbí. A dostaneš vysvětlení. Ať už se ti líbí nebo ne
Karel |
|