| | | Airport charts 7. 6. 2008 / 19:18 | |
| | Zajímalo by mě, jaký druh SID/STAR map a podobně používá ČSA, případně Travel Service. Našel jsem na internetu jak ICAO, tak Jeppesen. Sice jsou to stejné informace, ale jinak podané |
| |
|
| | | Airport charts 7. 6. 2008 / 19:33 | |
| | | |
|
| | | | Airport charts 7. 6. 2008 / 19:56 | |
| | | |
|
| | | Airport charts 7. 6. 2008 / 20:01 | |
| | Pozor, tohle je poměrně častý omyl - AIPy jednotlivých zemí (to co ty nazýváš ICAO) neobsahují! stejné informace jako mapy od Jeppesna. Informace na mapách v AIPu jsou většinou kompletní a v takové formě, jak je požaduje předpis, značná část důležitých věcí se ale nachází mimo mapy v různých textových popisech a doplncích. Mapy od Jeppesenu oproti tomu jsou "praktické", tzn vypouští některé informace pro piloty z pohledu přístrojového létáí nepotřebné (např. znázornění vzdušného prostoru na mapách přiblížení), některé informace již pro pilota pŕepočítávají (typicky třeba OCA/H na MDA/H) a do map přidávají naopak věci, které se prakticky hodí mít při letu na jednom papíře, ale AIP je tak nemá (např souŕadnice bodů, různé dodatečné a podmínkové postupy, atd..)
Prakticky se dá říct, že pro pochopení práce s mapami je umění číst ty z AIPů nutnost. Když tohle umíte, tak si pak můžete dovolit ten komfort použít Jeppesnovské mapy jako příjemné zjednodušení. |
| |
|
| | | | Airport charts 7. 6. 2008 / 20:09 | |
| | Ja se prepocitava OCA/H na MDA/H? Je na to nekde nejaky navod? Tohle sem totiz nikdy nikde nenasel, ani nejak vysvetleny rozdil mezi nimi. |
| |
|
| | | | | Airport charts 7. 6. 2008 / 20:17 | |
| | | |
|
| | | | | Airport charts 7. 6. 2008 / 21:33 | |
| | Je to docela věda, liší se to u různých typů přiblížení (jinak se počítá ochrana u přesných, jinak u nepřesných, jinak u přiblížení okruhem). Detailní rozbor viz předpis 8168, konstrukce přibližení. |
| |
|
|