Pozor, tohle je poměrně častý omyl - AIPy jednotlivých zemí (to co ty nazýváš ICAO) neobsahují! stejné informace jako mapy od Jeppesna. Informace na mapách v AIPu jsou většinou kompletní a v takové formě, jak je požaduje předpis, značná část důležitých věcí se ale nachází mimo mapy v různých textových popisech a doplncích. Mapy od Jeppesenu oproti tomu jsou "praktické", tzn vypouští některé informace pro piloty z pohledu přístrojového létáí nepotřebné (např. znázornění vzdušného prostoru na mapách přiblížení), některé informace již pro pilota pŕepočítávají (typicky třeba OCA/H na MDA/H) a do map přidávají naopak věci, které se prakticky hodí mít při letu na jednom papíře, ale AIP je tak nemá (např souŕadnice bodů, různé dodatečné a podmínkové postupy, atd..)
Prakticky se dá říct, že pro pochopení práce s mapami je umění číst ty z AIPů nutnost. Když tohle umíte, tak si pak můžete dovolit ten komfort použít Jeppesnovské mapy jako příjemné zjednodušení. |
|