Ano, máš pravdu s tím ULL Odpovídač znám spíš jako Odpovídač sekundárního sledovacího radaru, ael to je jen slovíčkaření 
A jinak s tím tvrzením si dovolím tvrdě nesouhlasit. Pokud máš na palubě odpovídač, tak nevím, jestli to není v předpisech (asi ne), ale měl bys ho použít. Je to i v tvém zájmu. Když se někde plácá nějaký takový prskolet bez odpovídače, tak ho primární radar nezachytí a neví se o něm (výhoda, když děláš nějaký bordel), ale může se lehce stát, že to do tebe někdo napálí, protože tě přehlídne, nebo se prostě něco stane. Když letíš aspoň s tou 7000, tak se ví, že tam něco je a ATC pilota upozorní, že se tam něco pohybuje, což je obrovská výhoda. Instruktor mi vyprávěl, jak letěl na jedno nejmenované letiště a dával tam touch and go a těsně po vzletu se na něj vřítilo v protisměru SLZ (spozrovní létající zařízení, když na tom teda trváš) a měl co dělat, aby se mu vyhnul. Pak tam přistál a chystal se dotyčné osobě rozbít hubu za dost brutální porušení bezpečnosti (prostě to SLZ bez hlášení přiletělo a sedlo) a v něm blondýna...co dodat... V tom konkrétním případě se to asi vyřešit nijak nedalo, ale kdyby tam poletovala, tak by ATC určitě upozornil  |
|