a) GA prakticky by mělo proběhnout tak, že z nějakého bodu při přiblížení stoupáš do výšky dané mapou. Prakticky všechny GA jsou vedené tak, že stoupáš v ose dráhy, až po dosažení tzv TP ( turn point, obvykle tak 4NM od letiště i více ) točíš , většinou na nějaký místní maják. Konfigurace letadla během GA je daná postupy pro letadlo, ale v zásadě jde o to co nejdřívě zastavit klesání a na bezpečné rychlosti přejít do stoupání. Proto se nejdříve dává vzletový výkon, zavírá podvozek a klapky. Teprve, když je letadlo v bezpečné konfiguraci a ustálenou rychlostí stoupá, lze točit. ATC bys měl někdy v průběhu procedury ohlásit " executing missed approach " nebo tak něco, ale nejdříve se při GA musí zvládnout letadlo a pak teprve se mluví s ATC.
Obvykle se skutečně stoupá do výšky poč. přiblížení, nebo lehce vyšší. ATC může změnit trasu publikovaného GA , jak potebuje kvuli provozu, ale po koordinaci s pilotem ( teoreticky si můžeš říct o pokračování v kuru dráhy, pokud to z nějakých důvodů nejde ovládat, nebo rovnou divertovat jinam.. )
b) Tři světla na palubce skutečně jsou indikátory polohy při ILS přiblížení, ale není to NDB maják, nýbrž tzv. MARKER ( Návěstidlo 75MHz po česku ). Obvykle jsou jen dvě ( OM, MM ) a je pravda , že bývají na stejné pozici jako zmíněný NDB maják ( PG a PR např.).
Markery slouží k indikaci přesné vzdálenosti od nějakého bodu ( např. prahu při přiblížení ). Dnes se pro toto užívá DME , které měří kontinuálně a pesněji, avšek řada malých nebo starých letadel může mít ILS a nikoliv DME, takže na řadě drah jsou u ILSu ( LLZ ) i tyto MARKERY.
Marker se v Simu projeví rozvícením a pípáním. To znamená, že jsi právě nad ním ( plusminus cca 0,5NM ).
Všimněte si , že např. RWY24 má dva markery a je označena ILS24, zatímco RWY06 nemá žádný marker a je proto označená ILS-DME ( to jako , že je potřeba přijímač ILS a měřič vzdálenosti DME na palubě aby se to dalo zaletět).
PavelS
|
|