FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 23. 5. 2024, svátek má Vladimír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FYZIKA: chování vzduchu na listu vrtule, která se točí hodně rychle. Jeden příspěvek | Celý strom
FYZIKA: chování vzduchu na listu vrtule, která se točí hodně rychle.   22. 9. 2008 / 13:04
FSPilot   
Laicky logická (pravděpodobně) odpověď

Vrtule by ti buď jen vytvářela odpor (pokud by ji to nerozlámalo) a v tryskovém motoru (a to je už jedno, jestli jednohřídelovém nebo více (asi) to funguje zcela jinak, protože ty tlaky tam jsou opravdu obrovské... v kompresoru se v průřezu zmenší plocha o víc jak 2/3 a při tom množství vzduchu... no nechtěl bych být uvnitř Jinak při nadzvukovém letu se na vstupním ústrojí tryskových motorů musí proud vzduchu zpomalit na podzvuk (proto měla např. MiG 21 ten kužel v čumáku, který se s větší rychlostí vysouval dopředu, aby se udrželo podzvukové proudění na vstupu do samotného motoru), jinak by to ten motor asi roztrhalo

ještě k těm vrtulím... nevím jestli se to nějak výrazněji zkoumalo, ale všechny vrtuje až na pár vyjímek u vrtulníků se konstruují tak, aby při daných otáčkách nikde na listech nebylo překročeno kritické Machovo číslo (jestli to píšu dobře), jinak by to byl jen klacek s co zvětšuje odpor
 
VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ