Víťa:
CWS je režim, kdy ovládáš autopilota pomocí beranů. Tj. letíš třeba v horizontálním letu, přitáhneš do stoupání třeba na 10 stupňů, povolíš berany, a autopilot pak drží úhel, na kterym jsi zastavil.Vlastně máš recht, on si to pak sám i vytrimuje. Co se náklonu týče, drží opět náklon, který jsi mu dal (s tou výjimkou, že náklon pod šest stupňů automaticky srovná a pak drží daný kurs). To je plný CWS režim, který zvolíš buď stiskem tlačítka CWS, anebo packu ovládání AP přepneš do mezipolhy (to podle toho, jak to má která mašina udělaný. Většina, co máme, má ty packy).
Pak je ještě takovej částečnej režim CWS, kdy je sice packa, resp. tlačítko v režimu CMD, ale buď pitch, nebo roll mód vyhodíš z režimu CMD (buď opětovným stisknutím tlačítka příslušného modu na MCP - kupř. prvním stiskem HDG přejdeš do HDG SEL, opětovným to vypadne a máš CWS R, neboli CWS ROLL. Obdobně dosáhneš CWS P (pitch). Jiný způsob je, že tomu hrábneš do řízení, autopilota přesílíš a zase danej kanál přejde do CWS).
Rozdíl je v tom, že v částečnym CWS ti při dosahování výšky nastavený na MCP sám přejde do režimu ALT ACQUIRE a pak ALT HOLD, a vlastně se tím vrátí do režimu CMD. V úplném CWS to MCP, resp Flight Directora ignoruje.
Snad je to alespoň trochu srozumitelný.
Karel: Připouštím sice, že se dvěma tisíci hodinama jsem ještě jenom pára nad h....em pilota, nicméně si v tomhle s tebou dovolím silně nesouhlasit. Mód CWS se občas používal snad jenom na těch pár stovkách a starejch dvoustovkách, který ještě neměly číslicovej autopilot, ale to byla znouzectnost. Samozřejmě jsem si CWS taky zkusil, ale pocit, že se s někym taháš o řízení, i když to je jenom soustava drátů, táhel a hydrauliky, neni nic moc. A hlavně je to k ničemu. To už je fakt lepší letět ručně, víc ti to dá a je to příjemnější. |
|