Mýlíš se.
Vlak vedený lokomotivou 162/362 má i v tom nejoptimálnějším případě rychlost 140 kmh což je provozní maximum lokomotivy. Proto taky na našem území vedly významné spoje slovenské 350ky s maximálkou 160 kmh a na tyto spoje bude nasazována nová plzeňská Š109E s maximálkou 200kmh a šuškalo se o půjčení Taurusů (230 kmh) - jaký je aktuální stav nevím. Pendolino má maximálku také 230 kmh. Ve všech případech ale platí, že i nejmodernější koridory umožňují maximálně 160kmh.
A tady je ten podstatný fígl proč to sem píšu:
Pendolino, italsky "kyvadélko", má aktivní naklápěcí skříň. Zatímco normální souprava (ať už vedená 350, Š109E nebo Taurusem) projíždí oblouky 120 až 140kmh, Pendolíno naklopí skříň a projede to bez přibrž'dování 160kmh čili maximální traťovou rychlostí. Všimej si, až někam pojedeš, návěstí. Ty horizontální obdélníky s číslem jsou rychlostníky pro normální soupravy. Ty úzké, vertikální jsou pro naklápěcí soupravy. A uvidíš ten rozdíl.
Viz http://www.k-report.net/koridory/rychlosti1k.htm
|
|