Ahoj Létavci,
Prolítl jsem vaši diskusi na IVAO fóru a napíšu vám co si o tom myslím ikdyž to asi rádi neuslyšíte. Napsal bych to přímo tam, ale to bych si musel vzpomenout aspoň na přihlašovací jméno
Předesílám že se mi nejvíc líbí názory tam prezentované Zarembou, takže kdo je s nimi v příkrém rozporu nechť nečte dále, protože mu naskáčou pupeny.
První co nechápu je přínos něčeho jako je VAK pro kohokoli. Lítat okruhy, navigační, akrobačku, prostě cokoli můžu přece i na IVAO už teď a to prosím bez jakýchkoli umělě přidaných omezení. V tomto případě to dokonce nepřináší ani výhodu speciální volačky, spíše naopak.
Možná by to bylo (kdyby to fakt s tím výcvikem fungovalo) dobré pro lidi co letadlo v životě neviděli, ale i tak si myslím že piplat prvního by vás asi bavilo, ale pátej už byl opruz...
Navíc, jak už psal Zaremba, jakékoli frčkování, kastování, přezkušování a ještě ke všemu z techniky pilotáže je, a to zejména v takové oganizaci jako je VAK, kontraproduktivní. Je potřeba si uvědomit, že v reále jde o život, tam to smysl má. Ve virtuále jde celkem o prd a je to jen zbytečná komlikace pro všechny zúčastněné. Ono totiž to školení a přezkušování sežere spoustu času všem, vyžaduje to koordinaci. Pokud navážete postup jen na nálet, spousta lidí odpadne stejně, protože to prostě psychicky neunese jak pomalu to naskakuje. No a kdybyste to chtěli umožnit přeskakovat jak někdo navrhoval, sebrete motivaci i těm posledním dvěma skalním
Pokud to chcete provozovat na IVAO a jde vám o to aby piloti uměli aspoň základní komunikaci, příjde mi že řešíte vyřešené. Žil jsem v domnění že každý pilot by toto měl umět než se tam vůbec připojí.
Když jsem se kdysi pokoušel létat za VFR na IVAO, jediný na co jsem se mohl připojit a vysílat byla v podstatě oblast anebo řízený letiště. Párkrát jsem to pravda i zkusil se na tu oblast dobouchat, ale připadal jsem si trapně a nepatřičně, protože lidi co lítali několik km nade mnou vůbec nezajímalo kterouže ATZ jsem právě navštívil a naopak. Nejsem takový ignorant abych si nevšiml že doba se změnila a na IVAO je možno obsazovat stanoviště AFIS.
Takže jestli vám jde o podporu VFR provozu na IVAO, je potřeba sehnat dohromady, pokud možno v jeden okamžik hodně AFISáků a pilotů Nemyslím že VA je způsob jak toho dosáhnout. To už inzerát tady na peráku zafunguje asi lépe.
Nicméně udělat nějaký online systém který by evidoval kdo kdy kam se chystá letět a kde kdo bude sedět na AFISu by nebyl asi špatný nápad. Pomohlo by to koncentrovat síly ...
No a pokud by vás vážně těšilo bouchat okruhy a hrát si na ratingy, založte vFTO a nemaskujte to za AK
Víťa |
|