Čau.
Vodní pára ve vzduchu kondnzuje za vhodných podmínek (vlhkost vzduchu, teplota rosného bodu, tlak vzduchu) nejprve v místech s nižším tlakem.
Za křídlem vzniká pole indukovaných vírů. Nejmarkantnější vír vzniká na konci křídla, kde má vzduch pod vyšším tlakem na spodku křídla tendenci přetékat na horní stranu a vyrovnávat tak tlakový rozdíl. Vzduch v tomto víru cirkuluje určitou rychlostí, která je vyšší než rychlost okolního vzduchu. Podle zákonů proudění: kde něco teče rychleji, vzniká podtlak. S klesajícím tlakem vodní pára snáze kondenzuje, a vír se stává viditelným.
Tzn. rychlost klesání s tím nemá co dělat. Primární vliv mají atmosférické podmínky. Letíš-li ale na vysokém úlu náběhu (přistání, nebo stíhačky při extrémních manévrech), máš větší vztlak a tendence vyrovnání tlaku na konci křídla se zvětšuje - rychlost ve víru roste a šance, že bude vidět je větší. |
|