FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 11. 2025, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Otázka pro odborníky...kondenzace Jeden příspěvek | Celý strom
Otázka pro odborníky...kondenzace   4. 2. 2009 / 09:56
step   
Čau.

Vodní pára ve vzduchu kondnzuje za vhodných podmínek (vlhkost vzduchu, teplota rosného bodu, tlak vzduchu) nejprve v místech s nižším tlakem.

Za křídlem vzniká pole indukovaných vírů. Nejmarkantnější vír vzniká na konci křídla, kde má vzduch pod vyšším tlakem na spodku křídla tendenci přetékat na horní stranu a vyrovnávat tak tlakový rozdíl. Vzduch v tomto víru cirkuluje určitou rychlostí, která je vyšší než rychlost okolního vzduchu. Podle zákonů proudění: kde něco teče rychleji, vzniká podtlak. S klesajícím tlakem vodní pára snáze kondenzuje, a vír se stává viditelným.

Tzn. rychlost klesání s tím nemá co dělat. Primární vliv mají atmosférické podmínky. Letíš-li ale na vysokém úlu náběhu (přistání, nebo stíhačky při extrémních manévrech), máš větší vztlak a tendence vyrovnání tlaku na konci křídla se zvětšuje - rychlost ve víru roste a šance, že bude vidět je větší.
 9x    Seznam příspěvků  
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ