| | Příkaz věži 6. 2. 2009 / 00:42 | |
| | Tohle je jedna z nejhezčích hlášek tady na péráku fakt! má svou poezii....
Myslím, že je potřeba v odpovědi připomenout ne jak klikne na nějaký nesmysl v nesmyslném AI ATC simu, ale jak by to mělo vypadat. Konec konců Johny má v profilu, že se chce stát pilotem - tak ať se "od mala" neučí kraviny. Navíc - pokud mu do cesty vjel bulík ČSA, tak to moc na AI default nevypadá...
To Johnny:
Pokud letíš na nějaké takové letiště - ať v reálu, na IVAO nebo v default ATC off-line - letíš na tzv. "řízené letiště" - a tam prostě nejde, abys odněkud přilít, nějak zahnul - a praštil s tím jak s pytlem brambor. Jistě, v simu ti nic nehrozí, ale o tom to celé není.
Kolem každého letiště je nějaká oblast, má různý název (koncová oblast TMA nebo pak blíž u letiště okrsek CTR). V těchto prostorech se bez souhlasu řídícího - povolení - nesmíš pohybovat vůbec - a pokud už v TMA/CTR jsi, někam doletíš - a řídící ti nepovolí, kam máš letět dál, tak musíš začít kroužit (podle předem daného obrazce) a čekáš, co bude dál.
Abys mohl letět někam na řízené letiště, musíš předem podat letový plán - to aby všichni dipečeři po cestě včas věděli, kdo a s čím se jim tam bude motat.
Abys letěl plynule, musíš s příslušným řídícím být trvale v kontaktu (komunikvat po rádiu) - on pak ví odkud kam (a díky radaru taky docela přesně kudy) letíš - a stará se právě, aby nedošlo k příliš intenzivnímu sblížení letadel v tom prostoru. Způsob komunikace se řídí určitými pravidly - kdy koho a jak voláíš, o co žádáš, jak ti má být odpovězeno.
Jak už psali kolegové výš, v default simu se ti sdělení řídícího zobrazuje v "komunikačním okně" - a odpověď vybíráš podle situace z nabídky několika možností klapkami v horní řadě číslic.
V reálu a na IVAO ale musíš ovkádat jednotlivé výrazy a způsob řeči, jinak bude průšvih.
Takžeb doporučuju pohledat na úvodních stránkách IVAO: http://cz.ivao.aero/ a najdeš spoustu užitečných návodů, ukázky komunikace - a odpovědi na tvé otázky. |
| |
|