FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 14. 5. 2024, svátek má Bonifác Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý??? Jeden příspěvek | Celý strom
Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 20:03
Gustav ( BHA576 )   
Tak teď na Nově říkali,že pilotka před havárií měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý? To se mi zdá jako blbost,proč by měl být autopilot 16 km před letištěm vypnutý?
Víte někdo z reálu,jestli je nějaký předpis na vypínání autopilota?
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 20:12
Kyrypust   
Myslím že NTSB doporučuje lítat na ruku při výskytu větší námrazy. Je pak líp cítit případné změny aerodynamického vyvážení letadla, případně blížící se malér v podobě stallu ocasních ploch... I když DashQ400 prý má jako jeden z mála hydraulickou výškovku, takže ten feedback je asi celkem umělej. Tudíž si nejsem jistej jak moc to doporučení platí na Q400.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 20:12
Vita Zenisek
Je to jen mojed domenka. Predpis to urcite nestanovi, ale muzou to mit v SOP pro to ero. Duvod muze byt ze se zapnutym AP nepoznas jestli mas namrzlou vyskovku nebo ne. Viz tohle video. Dlouhy, ale moc poucny.
http://video.google.com/videoplay?docid=2238323060735779946

Vita
 3x  

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 20:41
Pips   
Dobře poučné video.Díky!
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 20:46
FSPilot   
Tak tohle video je fakt špica. Velmi zajímavé
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 00:15
Vita Zenisek
Zde je třeba poděkovat Mírovi Dušínůj, to ten ho někde vyšťoural včera mi přeposlal.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 11:45
Rychlokvaška
A ja díky Víťovi za postnutí.

Problematiku tail stall jsme jen úplně okrajově nakousli ve škole a po shlédnutí tohohle videa mě až nemile překvapuje, jak hrozně málo se o tom mluví a píše, na to jak je to vážný a specifický problém.

Rozhodně doporučuju ke shlédnutí, je to celkem zarážející.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 12:46
A.J.Scandall   
No je na druhou stranu fakt, že to pro ty naše reaktivní plecháče zas takovej problém není. Ale třeba na ATR nebo na 410ce jsme to poměrně detailně probírali.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 13:54
Mike2811
Jedna trochu OT: nevíte co je zač ten model NASA ve videu, který má vrtule i turbíny ?
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 09:03
Koudelka
Baba za Kniplem No comment.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 09:05
MiG-21MFN
skutečně kvalitní názor, to ti teda povím
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 09:19
BedaPZ
No to je dost ubohé . Když se nějaká slečna , nebo paní dostane až tak daleko , že za ten knipl sedne , tak už je asi dost dobrá. Pokud nejsi náhodou nějakoej pilot , tak si to vyzkozušej se za ten knipl dostat . A pokud jseš pilot , tak je to ještě ubožejší .
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 09:20
Tragédie v JRD
koudelka a pilot? leda tak zastydlej blbec (pokud ten vek v profilu neni tak o 20 let "umele" zvedly)
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 09:25
Toomitsch
Byls nekdy za kniplem? Doufam, ze tebe tam ani nepusti
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 12:53
Už přistávám?
To je uplne jinej knipl nez mas ty.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 20:18
litinoveweedle (CSA381)
nejak ti to vypadlo z threadu.

Ono asi bude zalezet na dopravci a jeho SOP.

Pokud uz budete nekdo odpovidat, prosim zkuste odpovedet dle nejakych SOP se vypina AP pri ruznych typech priblizeni. Predpokladam, ze minimem je typicky DHA/DH.

Napriklad by me zajimalo, jak je to s noise abatment procedures a AP disconnection. Typicky totiz clovek dle me udela vetsi randal, kdyz koriguje sestupovou tahem, nez AP na ILS sestupove hezky s autothrottle.

Jednou jsem takhle sedel na A319 z EDDN do LKPR, kde PF vypnul AP hned jak chytnul GS na rnw 24. Sedel jsem v druhe rade a cvrlikani AP disconnectu jsem slysel moc hezky. Podminky CAVOK, tak si chtel v tom playstationu taky zaletat. Co tomu ale rikali v Horomericich, kdyz sestupovou nekolikrat kontroloval tak 30-50% N1 (vzdy kratkodobe na cca 2-5sec) nevim, ale ja bych moc spokojeny nebyl. (Pokud nebydlite taky jako ja 6km za prahem v ose 6-24 a nevite co to je tak si laskave usetrete poznamky jo? ))
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 20:37
OK-BKY
No...to nevim...Tuhle sem tam byl a pristavaly letadla normalne a nijak zvlast to teda nervalo. Kazdopadne se ale nedivim, ono to dokaze pocase asi opravdu otravit zivot. nicmene nechapu takovy vesnice jako jsou nebusice, ze tam lidi pisou petice na LKPR, a pritom kdyz tam kupujou pozemky, tak vedi, ze tam to letiste stoji a rozsiruje se
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 21:21
Cirrus/Pindra
Co je to za blbost?? Autothrust můžeš mít na přiblížení zapnutej a pokračovat manuálně, automat tahu bude korigovat otáčky N1,aby udržel navolenou (příp. vypočtenou) rychlost. To že ti to při tvym letu občas zařvalo, může bejt způsobený mnoha vlivy, zesílení protivětru, zvýšený klesání vlivem termiky apod. U airbusů zůstávaj levery na CL zarážkách až do "přechodovýho oblouku".

Jinak autopilot, dle některých company SOP, se vypíná na MDA/příp.DH při spolehlivé vizuální referenci, pakliže kapitán nerozhodne (nedovolí) jinak, samozřejmě vyjma případů kdy by se porušil předpis - CAT III APCH nebo i CAT II do nějakejch 80% vejšky rozhodnutí...

A lidi u Ruzyně by si moc stěžovat neměli, nový baráky se tam stavěj o stošest a pokud vim, tak maj všichni od Airport Prague nový okna.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 21:26
Tragédie v JRD
no .. ty lidi si tam ty baraky stavi ... aby vzapeti zacali prudit letiste praha, ze tam maj kraval .. okna neokna
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 23:41
litinoveweedle (CSA381)
Jenom budu parafrazon tvuj informacne hodnotny prispevek na zaklade vlastni skutecnosti: Nase rodina tam ma dum uz vic nez 100 let, jen to letiste si tam furt stavi nove drahy a strasne se divi, ze kricime ze se nam to nelibi. (LKPR se datuje od 1932-7, kdyby nekdo hledal

BTW: nejsem proti letisti, nechci ho zrusit, neboj jsem realista. Jen si odmitam nechat potichu srat na hlavu
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 00:12
kuma   
Jde o hluk ne, tak jaképak potichu?

myslím, že těch, kteří sedí na zadku 100 let zas tak moc není. Myslím, že diskuse jde o těch, kteří skočí na lep spekulantům s pozemky - a staví domky tam, kde už je jasné, že to jednou budou válcovat jumba. Stará píseň... Myslím, že nová výstavba na západ od letiště hovoří za sebe.

No, ale nic ového pod Sluncem (viz A.Hailey: Letiště...)
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 00:54
litinoveweedle (CSA381)
Souhlas, nicmene 100 let jsou jen tri generace. Ale ma to i vyhody, clovek nemusi cist ATIS, staci mu poslouchat nebo kouknout z okna a hned vi ktera rnw is in use

Jinak samozrejme vim ze naplav je zde vice nez starousedliku a chapu i zdejsi mainstreamovy nazor. Jen proste nic neni tak cernobile - jen abyste vedeli ))
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 21:35
Teflon_490   
AT bez AP sice bejt muze, ale u buliku se nedoporucuje a malokdy se toto prave dela. Bud full automat nebo full manual.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 23:42
litinoveweedle (CSA381)
Teflon: diky moc za info, nevis jak je to v SOP CSA na A320 family?
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 23:52
Cirrus/Pindra
Jenže on mluvil o A319...
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 15:32
Teflon_490   
Pravda, tam je throttle resenej trochu jinak...
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   16. 2. 2009 / 23:36
litinoveweedle (CSA381)
hezky v klidku jo:

1. Za prve nektere SOP nedoporucuji pouziti AT bez AP. Proto jsem se chtel aby odpovedel nekdo na zaklade konkretnich SOP, nejradeji samozrejme CSA akonkretne pro A320 family.

2. Co se da a neda me opravdu moc nezajima, chci vedet jak se to dela spravne. Ve FSX nemusim AP na sve ATR ani vypnout, co na tom, ze ATR nema autoland, vono to taky pristane ne? Tvoje odpoved je stejne kvalitni.

3. O MDA/DH jsem psal rovnou ve sve zadosti, spise me ale zajimalo jestli SOP zminuji/upravuji DRIVEJSI vypnuti AP. Tj, nejak nemuzu neajit nejakou prinosnou informaci v nicem co jsi napsal.

3. V obci kde bydlim vlastni nase rodina dum od roku 1903. Ja sam tam bydlim uz 20 let. Nemusim doufam zrovna zde pritomnym rikat kolikrat se zvysila hustota pohybu letadel na LKPR od te doby. Ze nase obce mimo "oficialni" hlukove pasmo nedosahne ani na ta po... okna uz jsem osobne na LKPR resil a ne jednou To ze sem se na virtualni letani dostal, bylo kvuli tomu, ze jsem chtel vice vedet zpod poklicky, abych nebyl jako vetsina stezovatelu tak snadno odbytelny. A asi si me na odboru zivotni prostredi LKPR jeste pamatuji.

4. Nehci tady vyvolavat flame ohledne bydleni v hlukovem pasmu (mimochodem mi v nem ani oficialne nejsme na to si panove rvouni zalozte jine vlakno. Zkuste se prosim drzet tematu - SOP vs AP, OK?
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 00:04
Cirrus/Pindra
1. jo? a které??

2. Jestli tě nezajímá, co se dá a nedá, tak si příště vy*** oko! A jak lítáš ty v FSX nás taky nezajímá... tvoje reakce je asi tak stejně kvalitní!

3. SOP se nemohou lišit k horšímu (čti méně bezpečnému!) oproti FCTM, ze kterého vycházím co se odpojení autopilota týče. A jestli nemůžeš najít nějakou přínosnou informaci, tak si to dál hledej sám. Psal jsi o DHA/DH což je totální blbost zvlášť bez vztahu k typu přiblížení...

4. Popravdě mě vůbec nezajímá, kde bydlíš, bydlel jsem i v trati konečnýho přiblížení a bylo to všechno ok. A ten flame si opravdu zakládej jinde...
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 00:24
litinoveweedle (CSA381)
)) hezky skaces

1. Ktere? Jasne jsem psal nejradeji SOP CSA pro A320 fam. Nevim jak jeste bych to mohl upresnit. Jo mozna ty, kde se pise o AP a jeho odpojeni pri APP. )) Ale to je jen opakovani, staci cist

2. Ne opravdu me nezajima co se vsechno da. Da se delat spousta veci dobre i spatne, ale prave proto se vydavaji Standard Operating Procedures abychom si rekli, jak to delat nejlepe a jednotne. Od zacatku jsem dotaz smeroval k jednoznacne odpovedi v intecich SOP. Kdyz nevis, neznas, nevadi, neraguj. Ja taky nevim, proto se ptam nejlepe nekoho kdo SOP zna/ma k nim pristup. Az budu chtit dohady, tak se zeptam u nas v hospode.

3. OK, ano Minimum Decision Altitude/Heigh irelevantni vuci visual APP, jenze kdybys dobre cetl tak jsme jednoznacne psal, ze se pokud vim jednalo o ILS app a pak dlouhe finale na ruku. Zduraznil jsem navic, ze k odpojeni AP doslo po zachyceni GS. Pokud se ptas jak to vim je to odhad zalozeny na srovnani: jinych ILS priblizeni, map ILS pro rnw24, a srovnavaci navigacni techniky s tim co jsem videl z okenka.

Pro ILS app je MDA/DH samozrejme platne, nezalezi na tom, kdy se APP vypne, nebo zda je vubec zapnut - ILS priblizeni totiz kupodivu muze letet i na ruku.

4. Souhlas, flamujme nekde jinde.

 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 01:05
Cirrus/Pindra
1. ach jo... psal jsi: "Za prve nektere SOP nedoporucuji pouziti AT bez AP" ..tak se ptám které,když o nich víš?! Takže možná stačí jenom číst a chápat, co vůbec do tý klávesnice datluješ...

2. tady už se vyjadřovat nebudu... nevím, neznám, nereaguju na tupce. Možná se zajdu poradit do hospody, jak dál

3. Tady neni teď podstatný, o jaký přiblížení se jednalo (jsi si jist, že to nemohlo bejt NDB přiblížení? ), opět nic nechápeš, už jsem ti popsal jaký je standardizovaný postup přesného přiblížení dle Letové příručky a ty si furt budeš mlít něco svýho. Zkus si to ještě jednou přečíst a promyslet.

A přestože nevím, neznám, tak si dovolím podotknout, že Minimum decision altitude neexistuje, existuje Minimum Descent Altitude a Decision Altitude/Height, v závislosti na přiblížení.

A pokud bych se vrátil k bodu 3. tak záleží na tom, kdy se autopilot vypne, v konkrétních případech.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 01:47
litinoveweedle (CSA381)
1. tak napriklad cituji Boeing FCTM:

"To simplify thrust setting procedures, autothrottle use is recommended during takeoff and climb in either automatic or manual flight. During all other phases of flight, autothrottle use is recommended ONLY when autopilot is engaged"
ref: 757/767 Flight Crew Training Manual/General information 1.28
October 2003

dovolil jsem si zvyraznit slovicko ONLY.

Jinak jsem pri hledani nasel zajimavy dokument ktera se tyka spise Scandallova prispevku:

http://www.ilr.tu-berlin.de/FF/download/Internoise2005_schubert_paper1628.pdf

A podobnou "hospodskou diskuzi" k AT na A320, dokonce je tam jeste vice vulgarit nez tady ))

http://www.pprune.org/archive/index.php/t-125113.html

Jinak se snazim chapat co datluji, snaz se tedy prosim hezky cist a pochopit, ze hledam podobny jednoznacny pokyn pro A320 v podani SOP CSA, tykajici se AP disc, a pouziti AT behem APP.

2. Toz plne v duchu tvych slov take nebudu reagovat ))

3. Asi jsem se opravdu ztratil, zkusim to precist (s chladnou hlavou) a pochopit. Chyb delam vic nez dost, je klidne mozne, ze jsem neco prehledl nebo nepochopil.

4. MDA/DH - mas pravdu, nebyl to jen preklep, lecos mi docvaklo, diky.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 02:33
litinoveweedle (CSA381)
Jeste nez me tu nekdo hezky sejme, tak aby nebylo pochopeno jinak:

Zminka o diskuzi na pprune.org je minena ironicky. Nikdo tam totiz tazatele nesetrel v prvnim prispevku stylem to uz tu bylo, use google, atd. a nikdo se ani vzajemne osobne nenapadal. Naopak se vicemene pokouseli dle zkusenosti a znalosti SOP odpovedet.

A vecnost si diskuze zachovala i presto, ze i ti, kteri se tam oznacuji za piloty meli vyjemnce rozdilne nazory na kvalitu a pouzitelnost AT na A320.

S pozdravem
L.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 00:08
Buenos Aires   
Pane vy vypadáte, že byste mohl být docela slušný hňup...
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 00:40
litinoveweedle (CSA381)
Nevim sice cim jsem si takovou lichotku zaslouzil, ale pokud je panovi ctena libost necht mi dalsi osobni invektivy smeruje jako soukromou zpravu at nezaplevelujem forum. Chapu ze nez neco vyplodit k tematu byva jednodussi vytvorit nejakou urazku autorovi, toz uz se tesim na dalsi.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 00:51
Vita Zenisek
No jo no. Asi ho nakrklo že ses vloudil do naší nic netušící komunity a vypadáš na to že informace ze získané hodláš použít proti letcům... Ještě že ti vlastně nikdo nic neřek'
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 01:01
litinoveweedle (CSA381)
Ale to ne, proti pilotum nic nemam Jen proti strukturam na LKPR bych kdysi neradeji nasadil taktickou atomovou munici Ja uz nicmene don Quichotsky boj s vetrnymi mlyny vzdal a radeji pacham nepristojnosti na virtualnim nebi, nez bojuju v zakopech na Ruzyni.

Stale ale budu zastavat nazor, ze LKPR by mohlo a melo udelat vice pro ohleduplne souziti v regionu.

Pokud tohle nekoho nakrne, tak jedine proto, ze se mezi ty struktury ve vedeni LKPR pocita sam. Ale pak ma k letectvi stejne daleko, jako my virtualni poletavci tady a nikomu ho nemusi byt lito.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 10:50
Buenos Aires   
Ano pane
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 13:52
litinoveweedle (CSA381)
Toz abych to ukoncil, jak jsem s k virtualnimu letani dostal je jedna vec a historie celkem uzavrena a to uz pred nejakou dobou. To ze me stale zajimaji jiste aspekty toho o co jsem se zajimal puvodne (noise abatement proc.) zvlast kdyz me to napadlo v souvislosti s puvodnim tematem asi neni nic divneho.

Pokud bych chtel nekomu pritezovat tak jsem si po pristani onoho letu zavolal na odbor zivotniho prosterdi LKPR, zazadal o hlukovy profil na priletu, hezky si ho zkontroloval a pripadne podal oficialni stiznost na provedeni priblizeni. BTW pokud jste mel nekdo moznost videt ten jejich novy SW tak dokaze opravdu hezke veci - srovnani hlukoveho profilu s historickymi daty (stejne acft, dokonce na stejne lince, v podobnem pocasi atd.) je jedna z tech zakladnich.

Protoze me to spise zajimalo po strance virtualniho letectvi tak jsem vznesl otazku 3/4 roku po te, co me napadla jista souvislost s prispevkem a i proto, ze me to pri soucasnem ziskavani virtualnich zkusenosti s A320 zajimalo.

Doufam, ze ted je me vysvetleni uplne a nebudu vrejne vyobcovan ze zdejsi komunity. )) Hawk!
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 11:13
kuma   
Po absolvování letu nabonzovat co jde, i když jde o prd... takhle uvažovat by mohla akorát skutečná duševní kurva.

Co ten jestřáb na konci? nepochopil jsem...
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 15:12
Hermann   
Kdyz jde o prd, proc te to tak stve?
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 15:17
Kachna   
Jak by řekl kolega Lidská zrůda
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 15:56
litinoveweedle (CSA381)
Takze to nemam resit po letu? Jasne, takze redeji behem nej ze jo... )) A to si mas takhle zajit behem letu za pilotem a zeptat se, kapco, procpak vam to tak rve? Ze vy po dlouhe dobe cvicite app na ruku a nejak vam to nejde. Musite taky myslet na ty lidi tam dole, vite?

Dobra uvaha. Jinak mezi nami, nevidim duvod, proc si na pripadne nedodrzeni hlukovych limitu nestezovat. Pokud je to ospravedlnitelne, jako treba z duvodu bezpecnosti, tak je to snadno opodstatnitelne. Jestli za to muze PF, tak jednoznacne ma nasledovat nejake reseni. Napriklad prezkouseni na simu, zda dane situace opravdu zvlada.

Jestli ti to nedocvaklo, pokud to napriklad bylo (kdo dneska vi, ze jo) tak jak psal Scandall, tak pan pilot letel treba po roce poprve bez AP a moc mu to neslo. Co kdyby pak skutecne doslo k vypadku AP v nejakych obtiznych podminkach? Ano je to cista spekulace, ale i to se stava. (uz se stalo, ze na Acku ztratili synchro inerce na vsech ADIRU)

Problem je v tom, ze piloti ani doktori nejsou modly. To je pozustatek dob davno minulych. Za sve profesni jednani nesou plnou odpovednost, vetsinou mnohem vetsi nez mi ostatni v sve praci. Jejich ohodnoceni tomu pak odpovida, nebo alespon by melo. (Pokud se nekomu jeho ohodnoceni nelibi muze uz dneska pracovat/operovat/litat kde chce a kde ho budou chtit)

Tj. opravnena kritika jejich prace muze prijit klidne i od uklizecky, ktera bydli v Horomericich, stejne jako od nejakeho spratka co s nim momentalne leti.

Chapu, ze to tady asi nebude prilis popularni myslenka, ale zkus predlozit konkretni argumenty a ne jen urazky, ty umi napsat kazdy blboun a mezi ty se pocitat nechces ne?

 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 16:07
Hermann   
.. zkus rict nejakymu pilotovi do oci, ze neni buh
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 16:12
litinoveweedle (CSA381)
Jako buh (buch, buch, buch, na zem) se citi i virtualni piloti, sam to znam. Ale schopnost prijmout kritiku a rozumna sebekritika je to, co ty opravdove Bohy odlisuje od nas buchu.

Docela by me zajimalo, kdo z tech, ktere jsem tak vytocil jsou opravdovi piloti, a kdo jenom virtualni. Predpokladam, ze vetsina tech pravych si nad mymi prispevky maximalne zaklepala na celo a presla to s nadhledem.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 16:14
Koudelka
Asi tak nějak.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 18:21
Hermann   
my debilove z backory si na celo klepeme porad ..
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 18:31
Mike2811
Úchvatný způsob, jak si sám pro sebe zdůvodnit, proč nechat zjebat člověka, který se v rámci daných podmínek rozhoduje pro to nejlepší.
Řeknu to tak, vlastně nejsem proti, ta letadla jsou technicky postavená tak, aby přistála(s trochu jiným profilem sestupu samozřejmě) klidně i plachtěním. Jen se obávám, až vám první Airbus přistane na zahrádce, zřejmě opět budeš řvát nejvíc, co že si to dovolují.
Co jsem se tady naučil, tak pilota udržují v bezpečí tři věci - výška, rychost a rozum, pokud má alespoň dvě, tak je OK. Při přistání je to s těma prvníma dvěma dost napováženou a tak snad každému velí zdravý rozum, aby v případě potřeby a možného nebezpečí radějí přidal, než fakt skončí na té zahradě. Ani autopilot v sterilních podmínkách FSky, neumí celou dobu klesání v G/S udržet stejnou pozici, otáčky motorů a všechno tak, aby tzv. na nic nemusel od prvního ustálení sahat. Nejsem real pilot a klidně se k tomu přiznám, ale jsem si jistý, že tam toho pilota potká věcí mnohem víc. Vynechámli ten fakt, že člověk, až na pár géniů, nepilotuje jako stroj s absolutní přesností, tak ho tam při tom přiblížení může potkat spousta meteorologických jevů a klidně i příkaz zpomalit od ATC, což taky nakonec může vést ke zvýšení tahu motorů(pokud stáhne klapky a tím zvýší odpor).
Píšeš, že doktoři ani piloti nejsou modly. Nejsou. Ani nechtějí být. Dělají práci, která je každý den jiná, jen v detailech, ale jiná. Ale nakonec ji musejí udělat stejně správně, každý den, nezávisle na těch okolních podmínkách. Když budu mít na přiblížení vítr v zádech(nestane se, ale kdyby ) tak možná ani pořádně nepůjde sklesat, protože budu moc rychlý, poletím na IDLE a všici na zemi budou šťastní. Při protivětru musím přidat, abych tah motorů vyrovnal zpomalování způsobené větrem, bude to řvát víc, ale do zahrady fakt nechci. Doktořina je ještě větší loterie, máš na základě různých simptomů a laboratorních výsledků určit, která nemoc nebo infekce je tomu nejpodobnější a nejpravděpodobnější, správně ji vybrat a pokud možno léčit. Není to přesné a ani nemůže být, proto máš určitý postup a proto taky často stížnosti zkončí zamítnutím, protože doktor sice nepoznal a neléčil správnou nemoc, ale pokud není věštec, tak to ani nemohl dříve poznat. To ovšem někteří lidé poučení "zaručenými" informace z internetu nejsou schopni akceptovat a alespoň mají další důvod si stěžovat. Patříš mezi ně ?
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 21:02
litinoveweedle (CSA381)
Nepatrim, v pripade, se mi nekdo zalezitost prislusnym zpusobem osvetli. Nicmene metodiku nevis/nekecej a tlac pouzivano zhojna jak v tve argumentaci, tak napriklad lekari neuznavam.

Pokud jsi nepochopil tak jsem NIC NIKDE NEHLASILa naopak jsem se tady na foru ptal:

- jestli je to normalni
- jak se to dela spravne
- proc mohlo k popsanemu jevu dojit

Tak vlastne nevim z ceho me obvinujes?

To ze se reseni toho co se tehdy delo nedoberem je celkem jasne. Ale pokud se to stane priste budu chytrejsi - minimalne diky prispevku Scandalla vim, ze to neni tak jednoduche.

Tvym cilem je nicmene zadupat zde nemainstreamovy nazor do zeme. Toz skakej, skakej, ja se jen tak nedam. Jedina podminka je slusnost, ok?

S pozdravem
L.

 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 21:32
Mike2811
Přiznám barvu hned, nemám se zač stydět, ještě nejsem doktor, ale když se podaří tak jím snad i budu...
V tomhle jsou ty profese velmi rozdílné - doktor sám pro sebe nic extra nedělá, je to práce ve které pomáháš druhým. Z této pozice naprosto souhlasím s tím, že se má s pacientem komunikovat a vysvětlovat mu vše, co potřebuje na úrovni, kterou pochopí. že se nezačíná léčení pitomého nachlazení dvouhodinovou přednáškou s výpisem 20 možností doufám chápeš, doktor na to prostě nemusí mít čas a navíc nebude do tebe hustit něco, co možná ani nechceš slyšet. Když se zeptáš a nedostaneš odpověď, tak už je někde chyba, to určitě připouštím.
Ovšem nemyslím si, že to samé platí v letectví, ten pilot sedí v tom letadle taky a ví, že musí udělat všechno správně, jinak jde o život především jemu. Chápu, že jako usedlík chceš mít u zahrádky klid, z pozice kaštana ovšem nechápu podstatu tvé možné stížnosti. Jediné co se stane, tak pilot dostane napomenutí a vezmou mu nějaké prémie, letadla budou stejně lítat dál. Předem říkám, že tomuhle moc nerozumím, ale stejně to bude asi tak, že pokud nepoletí bulík na plný plyn s vytaženýma spoilerama, nebo jumbo neprovede visual tak, že poletí už od FAFu v 300 m AGL, tak to bude pravděpodobně jen nějaké bodové vychýlení z normy, vysvětlitelné nějakým zásahem prostředí (vítr, termika) a který nepůjde ani prokázat ani vyvrátit.

Kdy jsem tvrdil, že jsi něco nahlásil, pouze jsem okomentoval jak by mi ona stížnost vyzněla.

Nejsem odborník, možnosti, kterým částečně rozumím jsem zde vypsal, pak může být spousta dalších které neznám...

Já tě z něčeho obviňuji ? Ani jsem si nevšiml, padl jen jeden dotaz, který jsi mi zodpověděl...

Snažím se být slušným člověkem a doteď jsem si myslel, že se mi to dnes dařilo, až tedy na to jedno slovo, při kterém mě nenapadl žádný diplomatičtější ekvivalent, nicméně omlouvám se - mohlo by tam být i to tvoje skákej, i když plně nevystihuje podstatu věci.
Jak jsi napsal Kumovi, tak ještě jednu věc bych chtěl zmínit, ptáš se proč ne stížnost, když je nesmyslná(tak nějak to vyznělo, prostě když se ukáže že viník(doktor, pilot) je v právu). Jde o to, že oba dva taky nejsou jen kusy masa, ale jsou to lidi s vlastním psychosomatickým cítěním, když na ně někdo bude věčně podávat stížnosti(ty neopodstatněné), tak nejenže nemůže dělat svou práci(musí běhat po úřadech a papírovat a papírovat, že se ničeho nedopustil atd, v tu chvíli nemůže pracovat), navíc taky ho to bude částečně deptat a jediné co se stane, že se zvýší riziko možné chyby v budoucnu. Jinými slovy, taky se budeš cítit třeba za volantem jinak, když nemáš žádný bod na kontě a naopak, když ti chybí poslední bod, abys o něj přišel. Rozumíme si ?

Tak jsem se vykecal a měl bych jen poslední dovětek, nevím jestli se snažím zadupat jiný názor do země, považuji se spíše za liberálního člověka, ale budiž, možná ten svůj názor prosazuji trochu tvdě, jsem na to zvyklý. Skákat po nikom nechci, protože si nemyslím, že by to hned tak něčemu prospělo. Jenom mi vadí lidé, kteří využívají svých práv tak, že v podstatě terorizují své okolí. Sem tam nějaké potkám, zatím neotravují mne osobně, jenom lidi okolo mne, ale velmi dobře vím, jak to dotyčné dovede psychicky poškodit. Pokud k nim nepatříš, což jsi už výše popřel, tak s tebou rozhodně nemám žádný problém...
Zdravím
M.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 22:58
litinoveweedle (CSA381)
Ahoj,
diky za odpoved. S vetsinou toho co jsi napsal plne souhlasim, a jsem rad za to jaky mas pohled na svoje budouci povolani. Nenech si ho vzit, treba ti jednou spadnu pod kudlu.

Souhlasim i se stiznosti "do prazdna". Chapu, ze clovek muze udelat nesmyslnou stiznosti zlo. I tom byl mozna jeden z duvodu proc me v tu chvili nenepadlo to resit. Lepe receno mit moznost zjistit jak to bylo, bez nutnosti si stezovat by mi prisla mnohem lepsi. Bohuzel to neni mozne. Kdysi jsem LKPR zadal at uvolni pristup na online na netu vystup monitorovacich stanic a historickych udaju. Technicky by to nebyl zadny problem. Kdybys vedel jak se vymlouvali...

Vsechny odpovedi nejsou jen tobe, je to nejak pro vsechny tak to prosim nevztahuj na sebe. Kdybych mel odpovidat vsem, tak nebudu delat nic jineho

Co se tyka pilota, to nemela byt ani tak stiznost na nej. Jako spise na to, zda LKPR dusledne kontroluje a vymaha to co je z jejich strany vymahatelne. A zaroven mozna porovnani, zda to co mi na palube prislo jako "netypicke priblizeni" se projevilo nejak na meritelnych parametrech hlukove zateze. Na pilota si nikdo nestezuje, obecne se stezuje na letiste a kdyz do toho nekdo vidi vice, tak na provozovatele.

To kam sklouzla diskuze je jedna vec, to ce jsem se chtel dozvedet puvodne vec druha:

a) zda bylo priblizeni "normalni" pisu v uvozovkach, protoze nic takoveho samozrejme neexistuje, spise typicke vzhledem k situaci - METAR, ATIS atd.
b) zda pri nem opravdu nedoslo k prekroceni hlukovych limitu. Ony by z pripadneho zjisteni asi ani nebyly zadne konsekvence, ale proste jsem to ani resit nechtel. (btw staci jeden telefonat, z LKPR vam to reknou na pockani)
c) zda bylo chovani letadla a postup posadky v danem okamziku "spravny" (opet uvozovky) a adekvatni situaci.
d) zda se to neda delati i jinak

Misto toho, abych to resil okamzite a oficialne jsem se zeptal tady na foru, po 3/4 roce kdyz se mi to vsouvislosti vybavilo. Vysledkem je naaaadherny flame.

Pokud se tyka zminky o LKPR - tam vam na odboru ZP reknou cokoliv, jste jen dalsi v rade. To ze bylo dobre mit hlubsi prehled a umet s nimi argumentovat - kdo je rad za tupce co ho opijou rohlikem?

Cely problem spis vidim v tom, ze jsem se priznal k sekte stezovatelu na LKPR, coz je tady jednak urcite miziva mensina limitne se blizici k nule, druhak nevitana skupina.

Jinak pokud nekdo chcete znat realny postoj vetsiny obyvatel okoli: vetsine rozumnych lidi nejde o to aby letiste zastavilo provoz, ani ho omezilo. Vime,ze to neni realne. Spis si myslime, ze pokud nekdo jako komercni subjekt vydelava na omezeni prav ostatnich, aniz ny byl nucen tento vztah nejak narovnat, je to spatne. Samozrejme ze zaklad je v pravnich normach a principech, ktere jednak u nas chybi a druhak se tezko prosazuji - viz dnesni zamitnuti uprav EIA ve vlade.

Pokud me chcete soudit a kritizovat, pak za to co jsem udelal, nebo delam. Ne za to, ze nemam nazor shodny se zdejsi vetsinou. A uz vubec se neslusi dospelym lidem si za to nadavat.

Jeste jednou opakuji, ac jsem aktivne snazil upravit podminky vyrovnani LKPR s okolnimi obyvateli, tenhle boj s vetrnymi mlyny jsem jiz vzdal. To nic nemeni na tom, ze pokud nekam letim a studuju si AIP tak si vzdycky prectu i noise abatement proc.

Nastesti ve virtualnim letani nemam moralni dilema o tom, koho vlastne obtezuji kdyz zprasim priblizeni. A neptejte se, jaky hluk zpusobim kdyz si pristanu na zahradce.

Toz: Make peace, not war!

L.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   19. 2. 2009 / 11:40
A.J.Scandall   
Hele, už jednou jsem se o tom zmínil, trochu to zapadlo, tak znovu:

-problém hluku není v SOP či nějakých odchylkách od něj. Decelerované přiblížení je už téměř standard, a pokud nejsou žádná jiná omezení (počasí, rychlostní omezení ATC apod.), provádí se přiblížení na volnoběh, či jen zvýšený volnoběh, do nějakých 700-1300ft AGL, podle počasí a situace. Dál už to z hlediska bezpečnosti nejde a nevěřím, že někdy půjde.

-použití automatizace či druhu přiblížení (non-precision) už taky nečiní podstatný rozdíl. Doby, kdy se NDB či VOR přiblížení létaly od FAFu v plné konfiguraci jsou díky pokročilým technologiím (LNAV/VNAV overlay) téměř odsunuty do minulosti. Nezapomeň ještě na to, že ve tvém případě, co jsi zažil v A320, mohlo jít i o traťový výcvik a začínajícího letce.

-problém hluku už ani tolik není v technice. Určité drobné faktory roli sice můžou hrát (zmíněný A/T), rámcově je moderní technika už od stádia návrhu braná s ohledem na hluk. Tenhle problém se řeší už od sedmdesátých let. Stále ještě lze na hlučnosti pracovat, ale nějaký podstatný rozdíl (jako byl mezi Tu-104 a 737NG/A320) už očekávat nelze. Řádově už to lze jen o nějaké ty decibely dolů

-problém hluku už není ani v ATC (myslím jako celek, nikoliv jen jednotlivé řídící). Jak už jsem předeslal, pokud je malý či střední provoz, není problém skutečně letět "tiché" přiblížení kam až to jde. Do budoucna se dokonce pracuje na zavedení tzv. Green Approaches, což umožní přicházející generace vybavení letadel a stanovišť ATC, kdy se skutečně začnou dělat rozestupy (rozumím-li tomu dobře) ještě daleko dříve, než na sestupu, a letadla poletí po předem jasně definovaných tratích, krásně celou dobu na volnoběh a v co nejnižší konfiguraci. Nebude nutné vektorování pro separaci a rychlostní omezení. Je to výhodné i pro firmy kvůli spotřebě.

-s hlukem leccos dělají i letiště sama, počínaje omezeními (v současnosti jsou v Praze velmi omezené vizuály, jejich problém je v tom, že ač takový vizuál lze zaletět daleko tiššeji, než přístrojové přiblížení, tak ale zároveň tím, že se létá po předem nedefinovaných tratích, může v některých případech dojít k nečekanému zvýšení hlukové zátěže tam, kde se to nečeká), pokračujíc monitorováním tratí a hluku. A můžeš si být jistej, že pokud posádka toho Airbusu něco překročila, určitě za to byla popotahována bez ohledu na to, zda si někdo z PAX stěžuje. Každé porušní příletové či odletové tratě je vyhodnocováno, vyžaduje se po provozovateli vysvětlení, případně pokuty (třeba použití reverzu po desáté večer se hlídá fest)

-ovšem všechno to, co jsem napsal výše, se může zmuchlat a hodit do koše v momentě, kdy je velký provoz, špička, ATC má plné ruce práce se separací provozu, bezpečnost jde do popředí, vydávají se různá rychlostní omezení na sestupu, která velmi zvyšují hlučnost, a to nemluvím o tom, že jde jedno éro za druhým. Něco o tom taky vím, naši jsou v ose dvacet čtyřky, a ač synátor lítá a obecně mají pozitivní vzah k letadlům, vím, jak je ty špičky se.ou.

-a kdo dělá ty špičky? Kdo způsobuje zahuštění provozu skoro nad únosnou míru, a pak je zbytek dne klid? Kdo tím znemožňuje efektivní pilotáž letadel a řízení provozu? Jsou to ti, kdož tvoří letové řády, a ve finále vlastně i koncoví uživatelé, cestující (třeba nevědomky i ty), kteří vyžadují od leteckých společností, aby lety na sebe navazovaly, aby se létalo v pro ně výhodných časech (brzy ráno, odpoledne, večer). Takže jak už jsem psal, ryba smrdí od hlavy, my jako koncoví uživatelé (cestující) jsme ta hlava, a pokud se má se zefektivněním provozu a snížením hlukové zátěže něco dělat, musíme začít tady, bavit se o lepším časovém rozčlenění příletů a odletů za cenu výrazného zhoršení návaznosti linek, a ne se bavit o SOP.


S pozdravem čtenář A.J.Scandall
Krysí hůrka č.16
Hrabillon
 1x  

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   19. 2. 2009 / 20:52
litinoveweedle (CSA381)
Ahoj, diky moc za obsirne vysvetleni, takovehle uz skoro clanky by chtelo hazet z fora nekam jinam, je skoda ze casem zapadnou hluboko do fora.

Se vsim plne souhlasim, krasne a detailne vysvetleno. Krome posledniho bodu. Ac jsem pasazer a letam celkem casto nemyslim si, ze pokud par "postizenych" zacne letat mene a mit mensi pozadavky na dopravce tak ryba prestane smrdet. Nemuzu se prece divit, ze tem ostatnim "nepostizenym" ryba nesmrdi

Jsem presvedcen, ze by mely existovat regulacni mechanismy, ktere proste pripadne spicky omezi, rozmelni v case. Pokud plynou jista omezeni pro provoz letiste z duvodu dodrzeni bezpecnostnich minim, nevidim duvod, proc by nemohla platit omezeni dana hlukovymi limity. Bohuzel tady jinou cestu nez restriktivni na zaklade nejakych "zelenych" zakonu nevidim. Pokud jsou dnes ale omezeni takova, ze ani pri spickach se je nepodari naplnit tak je cosi spatne.

Totez plati pro dalsi rozsirovani letiste. Vzhledem k tomu, ze v TMA Praha jsou jeste napriklad i Vodochody, dokazu si klidne predstavit rozlozeni zateze mezi obe letiste, misto jednostraneho zvysovani zateze na LKPR. Problem samozrejme vidim v tom, ze jsou to dva komercni subjekty, takze pripadne omezeni by opet muselo prijit ze strany regulacniho subjektu - MZP typicky.

S pozdravem
Litin O've Weedle
aktualne 13NM od LEMD
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 19:43
kuma   
klidně se zařadím mezi blbouny, ale s tvojí argumentací se ztotožnit nemohu.

Jsem sice pilot, ale ne profesionál, takže jako pilot mluvit nebudu.

Ale jsem doktor - a jako primář zodpovědný za tým odborníků řeším takové menší či větší konflikty s konkrétními lidmi denně. S příbuznými a známými pacientů, podnikateli, náměstky - a milionem dalších, kteří pod korouhví "doktor není Bůh a my platíme daně, takže na to máme právo!" - a s představou, že doktor vymění prokouřený plíce jako propálenej vejfuk, se dožadujou toho či onoho.

Takže ano, stěžovat si může kdokoliv na cokoliv. Ano, jsou stížnosti, které jsou zjevně oprávněné - a ku prospěchu věci.

No a pak jsou ti další, kteří si nedají nic vysvětlit a prostě si s hrdým čelem stěžují na kraviny - a jen dají vydělat byrokratům. To byl smysl mé poznámky o kurvách, které vědí prd (!) co se v kokpitu děje, ale podle zahučení motorů (které jim možná zachránilo život) váhají, zda by náhodou toho kašpárka v kokpitu neměli nechat prověřit, jestli třeba v té 35. minutě nepřidal nad Horoměřicemi plyn o 15% nad nominál, protože to by pak té uklízečce mohl vypadnout hadr z ruky a co pak s takovým pilotem, než ho prohnat přes 3 vyšetřovací komise, zastavit lítání, strhnout prémie a ukousnout mu křidýlka ze saka.

A to co psal AJS nebylo, že nějaký Pan Pilot lítá moc na AP a protože mu to nejde, tak by se mu měly přistřihnout křídla. To bylo o tom, jak je to složitej problém. Že jsou tam ty i ony aspekty - a že zjednodušení může vést ke zcela špatnému závěru.

A jestli to nechápeš, tak jsi prostě debil (bačkoráři prominou)
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 20:52
litinoveweedle (CSA381)
No jo, nezbyva nez rici, ze potrefena husa se ozvala.

Jinak mezi nami, ono u nas casto neni jina moznost, jak se neco dozvedet, nez si nejprve stezovat.

Kdyz tedy chcete mluvit o doktorech a ne o pilotech. Vetsina doktoru, se mnou muj stav nekonzultuje, nejradeji hned rozhoduji a ordinuji, co by to laikovi vysvetlovali, ze jo, je mu do toho houby a stejne by to nepochopil. Do doby nez se durazne ozvu. A nezlobte se mam na to pravo. At uz jako pacient, nebo jako pasazer. Durazne znamena v mem pripade slusne, ale neodbytne - presne v mezich zdrave asertivity. A pokud se mnou doktor, chce dale mluvit prehlizive nebo arogantne, nemam problem vec eskalovat a stezovat si treba u vas pane primari.

Analogicky pokud si nejsem jist, jak bylo provedeno priblizeni a jako obyvatele v casti hlukove zatizene me to zajima, kam se mam asi obratit? Na posadku? I kdybych kapitana na titaniku CSA dohnal uz vidim, jak se se mnou hezky otevrene a klidne bavi. Spise by zvolil vas styl ))

Jinak stejna cast problemu lezi i v pacietech. Misto aby byli schopni slusne rici: pane doktore, hezky mi to jeste jednou vysvetlete, me se to nelibi, nechci to, atd... tak radeji drzi krok a hubu. Kdyz jejich nespokojenost preroste roky implantovanou uctu k panum v bilych plastich, tak uz vetsinou nejsou schopni jednat racionalne a jen rvou. A ono rozcilit se pri stavu naseho zdravotnictvi a ochote naseho zdravotnickeho personalu neni zas takovy problem. Kazdy mame alespon jednu takovou uzasnou zkusenost, ze.

Problem panu doktoru jste pospal nevedomky naprosto presne. Vetsina totiz pristupuje k pacientovi externe - je to kus masa, ktery se pokusime racionalni metodou spravit. Veskere psychosomaticke stavy, ktere takovou nemoc doprovazeji jsou totiz u nas povetsinou lekari vesele ignorovany. Pokud jste v nedavne dobe navstivil prakticky jakoukoliv konferenci (ne nemyslim ten zajezd do Keni od vyrobce leku), tak jste o tomhle problemu urcite musel slyset

Nazyvat nekoho s jinym nazorem debilem, je nepresne jak z pohledu lekarskeho, tak ubohe z pohledu lidske slusnosti. Navic to ukazuje na slabe argumenty. K odvete stejnou zbrani me tedy neprinutite.

P.S.: Pro co jsem napsal vyse nevyuzivam naseho verejneho zdravotnictvi, ale radeji soukromeho sektoru. Nedokazi jako laik sice provonat odbornou uroven, zato se nemusim bat, ze nekde natrefim na nekoho, kdo se mnou bude jednat jako vy.

P.P.S: Jestli PF opravdu udelal takovou zasadni chybu, ze by za to prisel o licensi( jak pisete ve svem prikladu), tak to skoro lituju, ze jsem to nenahlasil. Protoze takovy clovek letat nema. Minimalne do te doby, nez si potrebne znalosti/dovednosti doplni.

Pokud by doslo jen k poruseni SOP, nebo jinych internich narizeni bez dopadu na cokoliv jineho nez zpusobeny hluk, predpokladam klasicke rizeni letiste vs dopravce a platbu pokuty za prekroceni limitu(mimo jine pokud se to opravdu stalo, tak ji CSA stejne dostali

Pokud to byla neopodstatnena vec, pak by se PF prece nic nestalo, nebo ano?

Tim hlasenim byla v tomto pripade myslena kontrola hlukoveho profilu daneho priletu na LKPR. K cemu by jinak one system za par desitek mega byl? Jiste chapu, pro alibismus a zacpani huby stezovatelum.

Predstava ze stejnym kolegialnim zpusobem kryjete sve podrizene, kteri by uz meli prijit o diplom (kdo by je chudaky honil pred nejake komise, ze) me privadi k nazoru, ze by nebylo spatne napsat ktereho zdravotnickeho zarizeni jste primarem - at maji ostatni moznost se svobodne rozhodnout, zda si radeji nedojedou priste o par km dale.

Pokud chcete dale debatovat bez verejneho tahani si trika, tak prosim jako soukromou zpravu, uz tak je to tu zaplevelene dost.

S pozdravem
L.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 22:16
Tragédie v JRD
no nevim .. kdyz si te tak ctu, pane CEO ... tak mam velmi vtiravou predstavu, ze za takovych 15 - 25 let budes presne ten typ, ktery prudi sousedy kvuli kazdymu hovinku na silnici, kvuli upadlymu igelitovymu pytliku, ktery nekomu upadl ..

...notoricky stezovatel.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 22:23
litinoveweedle (CSA381)
Ponekud vice let (vic nez o tretinu z tveho maxima) a ponekd jiny... ale to se tezko dokazuje ve virtualnim svete....
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 23:56
kuma   
Bohužel je vidět, že buď nechceš, nebo nedokážeš pochopit, co je napsáno. Od začátku jsi v pozici obranáře - proti každému, kdo tu vyjádří kontroverzní názor. Tvá odpověď jen dokazuje, že jsem návnadu zasekl celkem úspěšně - a že ty doktory jsi k pilotům nepřilepil náhodou. No a jaks nás hodil všechny do jednoho pytle - to je taky typický. Stejně jak to dělá náš prezident tatíček Klaus. K tomu už nemám co dodat.

P.S.: myslel jsem, že si tady tykáme, něco se změnilo?
jo - a P.P.S.: co ten jestřáb? pořád jsi to nevysvětlil
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   19. 2. 2009 / 00:38
litinoveweedle (CSA381)
Prosim politicke argumenty/narazky jakeholiv druhu sem NEPATRI. Registraci na tomto foru jsme potvrdili souhlas spravidly, tak je respektujme!

Historicky jsou profese, mylne postavene kvuli opovednosti na piedestal bohu. Udelejte si ve svem okoli pruzkum, ktere dve profese lidi napadnou jako prvni, kdyz se jich zeptate. Tolik k volbe.

Ano v pozici obrany jsem, nebot samozrejme muj kriticky nazor tykajici se pohledu na letiste LKPR i jako znecistovatele, a pripadne i na nektere dopravce, bude vzdy v opozici se zdejsi vetsinou. Pokud se mylim a je tu vice lidi, kteri neuvazuji jen pohledem (virtualniho) letce, pak bude prijemne prekvapen, ale nepredpokladam to. Tohle neni forum ochancu ZP ani usedliku z okoli LKPR Proto to predjimani nazoru. (Ve vasem podani "hazeni do jednoho pytle")

Sebekriticky musim priznat, ze se tento postoj mohl promitnout do vice vyhranenych postoju nez by bylo treba, za coz se tem, kterych jsem se osobne dotkl timto omlouvam.

Vubec celou diskuzi povazuji za vice nez nevhodnou a nestatnou a rad bych ji ukoncil.
Kazdou dalsi vymenou se vzdalujeme otazce kterou jsem puvodne polozil.

P.S.: Tykat si muzeme, ale ja si pri diskuzi rad udrzuji zdravou uctu pred protivnikem.

P.P.S.: Nejak jsme se ztratil a nevim co jestrab minil, rad odpovim, ale nevim na co - slo by pripomenout SZ?

Diky L
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   19. 2. 2009 / 06:18
kuma   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=282757&lan=0
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   19. 2. 2009 / 09:39
litinoveweedle (CSA381)
Jeee tohle? Preklep. "Howk, domluvil jsem" je spravne.

Proc tohle stale zeneme pres forum je mi zahadou. Informacni hodnata vetsiny prispevku v tomhle threadu se limitne blizi k nule. SZ je soukroma zprava, je to strasne jednoducha vec k pouziti, snad tedy priste.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 00:18
A.J.Scandall   
S tím, že s autopilotem a automatem tahu jseš tišší, jsi vedle jak ta jedle. V takovém případě ti plyny naopak jezdí sem a tam, protože automat tahu přesně neví, co bude následovat. Zatímco máš-li plyny (či celé letadlo) v ruce, spíš si nastavíš jen trošku zvýšený volnoběh (nevychází-li to na úplný volnoběh), decelerace je pak pozvolnější a motory se drží na konstantních otáčkách. S tímhle třeba mají problémy 747-400 s motory Rolls-Royce (při přidáváních plynu na finále se dostávají nad povolené hlukové limity) a proto na letištích citlivých na hluk některé společnosti doporučují A/T naopak vypínat. Kdo nevěří, ať tam běží, je to tak.

Jiná věc je, že pokud někdo létání v ruce netrénuje, a pak jednou za půl roku, před simulátorem, si to vezme do teplejch, "ať si to procvičí", většinou je to tristní výsledek a v takovém případě skutečně často chodí s plynama či řízením jako takovým stylem doraz-doraz. To je ovšem spíš na zamyšlenou nad tím, kam taky dogmatické SOP a lidská lenost mohou dojít.

OK? A drž se tématu, v klídku, jo? Je tu řeč o Buffalu, OK?
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 00:33
litinoveweedle (CSA381)
Diky moc za fundovanou odpoved.

O 747-400 s RB211 jsem slysel, "pry" docela premotorovano, nevim neoveroval jsem.

Nedokazu samozrejme dohadnout kolik N1 bylo presne, spis na zaklade nekolika malo virtualnich zkusenosti s A320 odhaduji N1 dle casu potrebneho na roztoceni turbiny z idle - tj. 2-5 sec po ktere tah na zaklade sujektivniho pozorovani zvysoval (hluk v kabine vzrustal)

Jeste jednou diky.
L.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 00:49
litinoveweedle (CSA381)
Jinak neimplikuje tedy ta "hloupa" kombinace AP off, AT on (AT nevi co se bude dit a musi reagovat az na stav, ktery vznikne) to, ze tato konfigurace nebude v SOP asi ta nejdoporucenejsi?

Plne pak chapu situaci a doporuceni ktere tady padlo k B73X - PF predem vi co bude delat a muze si regulovat tah "dopredu", tedy citliveji nez AT.

Jeste takova mala kacirska. Mezi ta zminovana "letiště citlivá na hluk" se asi LKPR moc nepocita co?

Dogmaticka SOP a lidska lenivost, ja si blahove myslel, ze si radi zaletate, ale ona je to asi prace jako jina, clovek zlenivi? Jo, jo to je zkresleny pohled vznikly z silhani nas virtualu na pedestal relanych pilotu. ))
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 09:40
A.J.Scandall   
On tedy A/T neví, co se bude dít, pořádně ani při zaplém A/P. Dejme tomu při deceleraci v ILS začne A/T přidávat už třeba 10-15kts před dosažením nastavené rychlosti, pak se vysunou klapky na další stupeň, odpor roste, A/T přidává, načež až jako následný krok se na MCP sníží rychlost na další hodnotu, odpovídající nové poloze klapek, a A/T stáhne na volnoběh. Tohle automat tahu dělá s i bez AP. Nicméně u malých letadel, jako je 737 a 320, jsou ty "špičky" stále relativně tiché.

Ostatně skutečně , kombinace AP off a A/T on je (alespoň u 737) na prd, několikrát jsem se o tom přesvědčil. Přesně jak píše FCTM

SOP samo o sobě na hluk vliv přímo nemá. V době, kdy se decelerovaná přiblížení dělají i u non-precision approach, je z hlediska hluku svým způsobem jedno, jakou kombinací postupů a automatizace se dosáhne toho, že se poprvé plyn přidá výrazněji až kolem 1000ft AGL (s ohledem na minima u non-precision, samozřejmě). Ze stran technického vybavení letišť, letadel a posádek už není zas tolik co lepšit, aniž by se zasáhlo podstatným způsobem do bezpečnosti létání. Strmější ILS není řešení, to naopak vyžaduje poměrně často vysunout podvozek (kvůli dostatečné deceleraci) dříve, než u standardního sklonu, což opět znamená ve finále zvýšení hluku. 3°jsou tak akorát. Nalétávání ILS "shora" je lze snadno u torbopropů, u jetů jen výjimečně a to ještě za podmínek VMC. Co je ovšem problém je "traffic jam", následné omezování rychlosti na sestupu, z čehož plyne omezená možnost udělat si pořádný rozpočet bez hrkání plyny. Ani to ale není problém třeba ATC, tady smrdí ryba od hlavy a kdo a čím to způsobuje, na to zkus přijít sám

Nejradši mam AP off, AT off, FD off Protože v první a poslední řadě je to přeci jenom letadlo a tohle se mi osvědčilo jako nejlepší způsob, jak si před ním udržet respekt, a přitom se ho nebát

Jinak ano, LKPR se bere jako noise-sensitive airport. Omezení na hluk jsou tu pro posádky poměrně velká, zejména pro vizuální přiblížení
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 10:10
litinoveweedle (CSA381)
Dekuju moc, takhle nejak jsem si predstavoval odpoved profesionala
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 11:14
Mike2811
Co je na FD špatného, ten letadlo už neřídí ne ?
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 12:28
Vita Zenisek
To sice ne, ale mota se tam po displayi, prekazi ve vyhledu na umely horizont a hlavne neletici se musi starat aby ukazoval co ma...
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   19. 2. 2009 / 12:25
A.J.Scandall   
FD je dobrý sluha, ale zlý pán. Na tohle téma jsem schopen vést sáhodlouhé monology před zívajícími posluchači. Prostě ho nemám rád, s jednou jedinou výjimkou, a to je konečná fáze ILS, když jsou sračky až na minima. Já se vyprofiloval do stavu, že buď plná automatizace, pokud možno LNAV,VNAV a ať George the Autopilot ukáže, co umí a moc mu do toho nekecat (těším se třeba na zmiňované Green Approaches), anebo nic...
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 09:17
Tragédie v JRD
prvni kdo zacal do tohohle tematu tahat kraval na ruzyni jsi byl ty.

pokud ti vadi, tak si porid spunty do usi a nebo se prestehuj.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 09:29
leonell
K mému překvapení i u nás funguje institut vyvlastnění. Na Jesenicku rodinný domek se zahrádkou vyvlastnili podle tabulek za jeden milión korun. Za to si tam stěží koupí starší byt.
Ať si to každý přebere jak chce
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 10:20
litinoveweedle (CSA381)
jojo nicmene ma vlastni, velmi prisne limitace. O tom by mohl vypravet stat v pripade dalnice D11 u Hradce Kralove. Jedna z podminek by pak byla samozrejme, ze by letiste muselo nejprve rozsirit ochranna hlukova pasma a nabidnout vykup a naslednou demolici nemonistosti na sve naklady.

Stejne se napriklad chovaji dulni spolecnosti - chteji tezit, vadi vesnice. Nidko nevykoupi/nevyvlastni domy za realnou cenu, ktera se v okamziku uvolneni tezby = 0, ale nabidne residentum podminky za ktere je mozne ziskat ekvivalentni bydleni ve stejne lokalite.

Jinak institu vyvlastneni je zasah do prav deklarovanych ustavou a deklaraci lidskych prav, tykajicich se osobniho vlastnictvi. Proto jsou podminky jeho uziti VELMI omezene.

Ber to z druhe strany, predstav si, ze nejaky butthead z vasi village co sedi v zastupitelstvu usoudi, ze je vhodne postavit na svem pozemku benzinku a do uzemniho planu zalozit dlanicni privadec k ni, presne podle hranic tveho pozemku. Pri takoveto predstave bys urcite zmenil nazor na vyvlastnovani Nebo bys hrde prodal nemovistost za zlomek ceny frajersky mavnul rukou a koupil nekde neco jineho z aplnou cenu? Nebo bys organizoval petice a kricel co bys mohl? Svet neni cernobily, je potreba se umet na vsechno podivat ze vsech stran.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 10:09
litinoveweedle (CSA381)
Kazdou odpovedi budu zaplevelovat hlavni vlakno, ale nove se mi na LKPR a hluk vytvaret nechce. Ale kdyz to nekdo udela tak si budu flamovat tam.

Ma odpoved je jednoducha. Bydleni ve stejne vzdalenosti nekoupim, protoze cena za kterou prodam svoji bude ovlivnena faktem, za ktery nemohu a se kterym jsem nemohl pocitat v okamziku nabyti nemovitosti. Bohuzel nemam zakonou moznost jak pozadovat za omezeni vlastnickych prav kompenzaci po subjektu, ktery toto omezeni zpusobil.

Navic a v tom je ta legrace se pokud mozno tento subjekt zuby nehty brani rozsirovani ochraneho hlukoveho hlukoveho pasma, prave proto aby okoli nemelo na zadne kompenzace narok Tohle pasmo je mimo jine proto, aby se napriklad omezila stavebni cinnost - aby tam naplavy nemohly stavet svoje nove domecky. HOP ma spise chranit znecistovatele (hluk je razen mezi znecisteni) Pokud je nekde vytyceno kazdy hned vi, ze tady asi klid mit nebude.

Tohle je velmi, velmi zjednodusene, k tematu by se dala napsat celah kniha.

Jinymi slovy ano rad bych prodal a priplatil cca 15-20% za srovnatelnou nemovitost mimo osu drahy jenze to nejak nejde, hadej proc

Nicmene postup letiste plne chapu, chova se jako komercni subjekt a pri jeho strategickem vyznamu pro nase buttheady ve vlade (jedno v ktere), kteri uz si tesi jak statni pokladnickou protecou mega z jeho privatizace, ktere bude mozne hezky prerozdelovat neni vyvyjen zadny tlak. Pak se nediv, kdyz si nekdo postezuje, je to tak jedine co se da delat.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 08:23
BedaPZ
Podle mne je hlavní " vypínač " autopilota zapnutej vždy celý let . Ale autopilot ma mnoho režimů. Tak podle mne vždy , když pilot hrábne do řízení tak se vše vypne / v řídíci jednotce , jsou mikrovypínače / a pilotuje ručně . Ale jestli přistávali a delší dobu do řízení nešáhli , tak to v tomto počasí zamrzlo a šli dolu v tom posledním úhlu , v kterým šli na přistání . Ale nesedí mi tam , že takový letadlo má taky snad nějaký hlásič námrazy a oni asi musí občas do toho řízení šáhnout . Ale podobně před mnoha lety narazila na Slovensku do země AN - 24 . Od tý doby je na AN-24 vzadu malé okýnko a palubní technik v zimě musí kontrolovat , zda to nenamrzá . Ale jestli je vše jinak , dám se poučit .
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 20:58
Sláva
Pokud se nepletu, problem je ve filozofii rizeni letadla - autopilot ridi podelny sklon pomoci trimu, takze pokud se letadlo dostane do namrazovych podminek, muze vyskovka zamrznout. Kdysi se do takove situace dostalo jakesi letadlo v Praze, vypravel nam o tom vyucujici na meteo, ale uz si bohuzel nevzpominam na podrobnosti, jestli to dopadlo dobre, ci spatne - treba nekdo doplni.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 10:24
A.J.Scandall   
Omyl, autopilot neřídí podélný sklon letadla pomocí trimu! Tím jenom odstraňuje síly v řízení = funguje to principiálně stejně jako když se řídí v ruce (alespoň u těch typů, co jsem s nimi měl tu čest).

To nemění nic na tom, že výškovka může zamrznout, což je problém hlavně letadel bez posilovačů řízení (kteréžto jsou dostatečně silné na to, aby to urvaly). Mě se to kdysi stalo na směrovce u ATR, chvíli trvalo, než jsme na to přišli, bylo nám divný, že je letadlo směrově nevyvažitelný a dokonce se nám zdálo, jako by účinek trimu byl opačný...
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 15:28
Kachna   
jj je to tak.pokud máš zablokovaný kormidlo,tak ti trimovací ploška nefunguje,jako odlehčovací,ale působí ti jako kormidlo. Prto ten zápornej účinnek. Vzpomínám, že to byl dokonce jeden let v elementárce. Let se zablokovanym řízením.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 21:20
Tragédie v JRD
jen takova blba otazka.... ktere havarie ze se tento thread vlastne tyka? .)
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 21:52
Mike2811
Žiju v domnění, že se jedná o ten Dash, který spadl minulý týden...
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   17. 2. 2009 / 22:14
Gustav ( BHA576 )   
Jo jo v tom Buffalo.
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 15:17
Dennny
 

Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý???   18. 2. 2009 / 15:23
Kachna   
to je jedno. Když budeš u více jak 90% leteckých nehod tvrdit, že největší vliv na tom měl lidský činitel, tak se trefíš.

Jinak tady se všichni snaží hned vydedukovat příčinu letecké havárie. Kdo někdy viděl spis k letecké nehodě, tak ví, žže 100% vinu nelze nikdy přisoudit pilotovi, technikovi, či někomu jinému. Vždycky v tom hrají roli další faktory. Dnes je to v letecví dokonce pomalu vědní obor. Jmenuje se Lidský činitel v letecké dopravě. Proškolením v této problematice si musí projít každý pracovník, pracující v letectví. Samozřejmě podle náročnosti jeho činnosti je i náročnost školení.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ