Coz asi neni tak uplne pravda, protoze pri vetsich a velkych vychylkach smerovky kdy dochazi k pusobeni odstredive sily vlivem obloukove trajektorie letadla ( napriklad pri uvolneni na high speed taxiway ) je fajn dat trochu kontra kridelky aby se letadlo neklopilo. Totez pri pristani pri bocni vetru, dorovnani do osy drahy a naslednych korekcich pri vyssich rychlostech.
Nicmene souhlasim, pri startu by plne melo stacit pouzit rudder, lepe receno pri nizsich rychlostech bys v realu pouzil rohlik a od jiste rychlosti (zalezi na typu letadla a doporuceni vyrobce - najdes v FCOM) bys pouzival smerovku az do positive climbu, pak bych asi presel na naklopeni kridelky - klasicke wing down proti vetru.
Co na tohle profici?
Jinak me stale prekvapuje DRZOST novacku popadnout co nejvetsi masinu a vydat se na Heathrow, nejlepe na onlinu. A pak se na foru ptat, ja ji zvladnout. Kua ja asi fakt nejsem dnesni. Nechcete mi nekdo delat ridiciho az budu zkouset okruhy B747 na LKCM??? Nebo co takhle rovnou Mria??? Nejhorsi je pak tyhle typy potkat nekde ve vzduchu. ;-( (rovnou rikam, ze jsem mizerny pilot a delam spoustu chyb, ale snazim se nez neco zacnu "zkouset" neco o tom vedet.