Promin, ale takovou blbost jsem už dlouho nečetl.
1) Potřebujeme transportní VOJENSKÝ letadlo. Po Evropě a do Bruselu si můžeš lítat s Airbusem, dokonce i stařičká Avie tam doletěla A nevím, jak moc by to vypadalo, kdyby vedle všech Falconů, Airbusů, Boeingů přistála transportní CASA
2) AČR momentálně potřebuje to letadlo na transport do Afghánistánu. CASA do Afghánistánu ani nedoletí na jeden zátach - velkej problém, pokud potřebuješ někoho/něco rychle přepravit. Do trupu se nevejde ani standartizovaná paleta, prostě ten trup je malej a nízkej. Takže zase v rámci NATO budeme na prd, protože pokud budeš chtít něco přeložit z CASA do Herculesu, budeš to muset dat na jinačí palety. To už si armáda může půjčovat ATRka od ČSA a vyjde to nastejno. Mimoto aspon podle toho co předváděli na leteckých dnech, tak Spartan má mnohem vyšší přebytek výkonu, zase velmi důležité v bojových operacích, třeba pro rychlé nastoupání výšky po startu.
Myslím si, že Herculesy by byly ideální volba, je to už odzkoušené velmi rozšířené a spolehlivé letadlo. A aspoň bysme k něčemu v rámci NATO byli Ale pokud chceme Herculesy, nechápu proč kupujeme CASA, když Spartan je stejně jako Hercules víceméně od Lockheedu.
A zase celý tento obchod je velmi podivný. Před pár týdny náčelník Generálního štábu Vlastimil Picek varoval před koupí CASA s odůvodněním, že jsou pro vojáky nebezpečné, potom toto prohlášení snad odvolal, teď nevím. Stejně tak CASA neprošla několikrát vojskovými zkouškami, potom se nějak zadařilo a razítko dostala. Nakonec ať počítám jak počítám, tak AČR na tomhle obchodu zase pár miliónů prodělá. Jediné pozitivum je, že se zbavíme 4 L-159, jejichž oživení bude stát stejně jako jedno letadlo a pochybuji, že 4 L-159 mají hodnotu jedné CASA. |
|