Základní koncepce a blok motoru je stejný s Fiatem. VAZ 2101/2 měl ale "čtvercový" motor, tz. stejné vrtání jako zdvih na rozdíl od originálu, který měl o pár mm delší zdvih. To se vyřešilo jinými vložkami válců. Klikový hřídel musel mít odpovídající menší vyosení ojničního čepu. Nová byla hlava s vačkovým hřídelem a jednozvratnými vahadly ventilů, ventily měly větší průměr, písty jinak tvarovaná dna, pohon vačkové hřídele dvojitým řetězem s kluzným napínákem.
Z ostatních rozdílů si pamatuju ještě vyhřívání karburátoru vodou, jiné palivové čerpadlo s ruční páčkou, zapuštěné kliky na dveřích, nástavec na natáčení klikou (byla ve standardní výbavě) a pozměněné (masivnější) nárazníky.
To všechno soudruzi ze Sovětského svazu vytvořili sami, zřejmě s mírnou pomocí italských soudruhů. |
|