Do počítačové grafiky, kde nejde o tisk, žádné DPI netahejte. To je většinou naprosto bezvýznamná jednotka, DX ani OpenGL s ničím takovým nepracuje. Důležité je pouze rozlišení o to ideálně aby bylo v mocninách dvojky (256x256, 512x512 atd). To že ti mizí dráty na plotě a zůstávají po nic třeba jen tečky je dáno ořezáváním alphy v grafické kartě. Pokud používáš jednobitovou alfu (pixel zcela ne/průhledný, např. DXT1), pak toto nastává a je potřeba čáru v textuře ztlustit. Při oddálení od plotu, kdy se už uplatní horší mipmapa ty dráty stejně zmiznou.
Pokud používáš vícebitovou alphu (plynulé přechody, např. tuším DXT3), pak by se ti dráty na plotě měly zobrazit celé, viditelné by měly být i dále od kamery. U objektů s texturou s vícebit alphou pak hrozí špatné řazení ve scéně - třeba za plotem neuvidíš stromy. Pokud taková situace nastane, je (nejsem si teď jist, jestli to určitě pomůže, už jsem na to pár let nesáhl) rozdělit plot v gmax na více objektů. Možná dokonce rozdělit na více samostatných MDL a napozicovat to v XML. Ale to už je mimo téma - to jen tak, kdybys na to narazil. |
|