V této souvislosti mám dotaz:
úbytek tlaku vzduchu je údajně zhruba 1 hPa na 10 m výšky. V testech ATPL je otázka: Na moderních velkých dopravních letadlech je kabinový přetlak asi... a správná odpověď: 7 až 9 psi. To je tedy cca 482-620 hPa, což zhruba odpovídá intervalu kabinové výšky 4-5 km.
Moje otázka:
je to tak správně?
Zdá se mi to docela dost (ta kabinová výška).
Já to nezkoušel, ale známý barometrem na hodinkách jednou seldoval průběh tlaků v kabině za letu a vyšla mu kabinová gvýška koelm 2500 m (rozdíl v tlacích v místě odletu a příletu nebyl zas tak velký, aby to hrálo roli)
Druhá otázka:
Jaká kabinová výška se tedy většinou udržuje ?
- při letu jetů ve velých výškách (10-11km)
- a při letu proplinerů ve středních výškách (4-6 km - vždyť i tam se kabina tlakuje, kdyby měla být kabinová výška 4km, pak by se při letu ve 4km tlakovat nemuselo)