FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 14. 8. 2025, svátek má Alan Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kvalitna ATC k PMDG? Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Kvalitna ATC k PMDG? + Radarovy kontakt v reale   22. 7. 2004 / 10:03
PavelS
Radary:
a) pouzivaji se oba primární i sekundární radar,
b) anténa primárního i sekundárního radaru je často společná ( ovšem vždy se "otáčejí" obě , nejen primár),
c) antény se otáčí proto, že vyslaný paprsek musí být úzce směrován ( v tom je vlastně vtip prostorové lokalisace letadla ) a u přijímaného signálu slouží poloha antény k určení směru , odkud signál přišel,
d) jediný rozdíl mezi primárním a sekundárním radarem je to, že u primárního se paprsek odrazí od kovové části letadla a vrátí do antény - to vyvolá zobrazení bodu na stínítku. Bod svítí v určitém azimutu ( dáno polohou směrové antény při přijetí signálu ) a vzdálenosti ( určí se jako časový rozdíl mezi vysláním a přijetím ).
U sekundárního se nepřijímá odražený paprsek, ale radiový impuls, který vyšle palubní odpovídač poté, co přijme paprsek od radaru. Tento signál obsahuje na rozdíl od primárního odrazu i další informace a ty jsou z něj na zemi dekodovány a přeneseny na obrazovku v podobě jak to známe z ASRC / IvaC ( typ, výšku...podle nastavení modu odpovidače ).

Chápu , že to je asi zcela nesrozumitelné, ale logičtěji to teď nesestavím. Nicméně - zpoždění dané otáčením je i u sekundáru.
 
Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ