FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 9. 8. 2025, svátek má Roman Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OPET TI PISALCI Jeden příspěvek | Celý strom
Vyrizeni FPL   10. 10. 2009 / 19:43
A.J.Scandall   
Reaguju trochu opožděně, v Tádžikistánu na hotelu internet moc nešel.

V případě TVS, který je velmi pohotový (až jsem sám překvapenej), lze říct, že od momentu, kdy se obchodníci s někým dohodnou, že se poletí, je reakční doba cca dvě hodiny. Zažil jsem takovou hoňku několikrát, na Cessně i na Boeingu, a můžu říct, že pod dvě hodiny se to už těžko dá stihnout.

Výše uvedené záležitosti, jako navigační příprava, dojetí posádky do práce (máme na to z hotovosti hodinu, teď mluvím o Cessně), připravení letadla techniky, objednání a dovezení cateringu a naplnění palivem (a další zjevné činnosti) je jen jedna stránka věci, která se skutečně dá stlačit za příznivých podmínek (posádka to stihne dřív a ostatní zainteresovaní mají zrovna více volna na to, věnovat se plně tomuhle jednomu letu) na hodinu a čtvrt, hodinu a půl. Jenže přistupuje jeden poměrně závažný problém, dosud nezmíněný, a tím je tzv. koordinace letu. Což znamená získání povolení v zemích mimo EU (což může být otázka až dní!!!), a i při letu v EU či spřízněných zemích to znamená obdržení letištního slotu (neplést s ATC slotem), který se mnohdy třeba podaří získat až na vzdálený čas, a dohody z handlingem. A bez toho se nedá letět. A to je někdy problém takhle na poslední chvíli zajistit hlavně v noci či o víkendech.

Takže se velmi často stane, že se posádka ocitne v letadle, jež už je připraveno, má navigační přípravu, naplněné letadlo, catering, a čeká se na písknutí, až přijdou všechny potřebné formality. Proto lze říct, že dvě hodiny je naprosté minimum za jinak velmi příznivých podmínek (nemusím snad zdůrazňovat, že pro všechny zúčastněné takováhle rychlovka znamená velmi vysoké pracovní zatížení, zejména pro ty, co jedou takzvaně "na pozadí").

V drtivé většině případů lze říct, že se lety objednávají nejméně 12h před odletem u letů v EU, mimo je to 24+ hodin (a někdy to vyžaduje třeba až týdny!)
 1x    Seznam příspěvků  
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ