RNAV (RNP) přiblížení, je prováděno za pomoci FMS. Týká se to strojů vybavených velice přesnými systémy prostorové navigace. Je přesnější než gps, tudíž má i nižší minima.
Pokud je mi známo, tak si tyto postupy vytváří společnosti sami a JAA nebo FAA jim je pak na základě určitých kritérií může schválit jako zvláštní druhy přibližovacích procedur. S tím je spjat i zvláštní výcvik posádek a požadovaná přístrojová vybavenost stroje.
Pokud dobře čtu v těch "nádherně přehledných mapkách" tak rozdíl je opravdu jen v minimech, aby méně stoupavé stroje při nezdařeném přiblížení dodrželi rozestup od překážek.
Ale co nechápu je proč je u Z verze uvedeno nutné dosažení "jen" 11200ft, když výška středního přiblížení i všechny MSA, tudíž i MHA nad JAC VOR/DME jsou vyšší a i G/A turn point je ve 14000ft...