Ano logicky máš pravdu, jenže pokud ten dotyčný úřad, který vykonává státní správu formuluje své požadavky se slovy "podle mého názoru apod...." je to špatně. Protože tento úřad tě pak bude kontrolovat. A jak se ti bude líbit třeba policejní kontrola na silnici, kde by ti policajt řek "podle mého názoru byste měl jet pomaleji, tak to bude za 3 body a za 2000." Sice bysme se měli vystříhat politických poznámek, ale zákon, který potřebuje nějaký výklad není zákon, ale regulérní zmetek.
Pokud úředník vykonává restriktivní opatření, cituje velmi přesně příslušné zákony, ne tak, pokud chce daňový poplatník poradit. A to vidím, jako velmi špatné. A třeba právě v tomto případě - jestli můžu s PPL vozit pravidelně cizí lidi, musí mít úřad 100% jasno.
Jinak jsem se ptal odbornice na daně (auditorky) a potvrdila mi můj názor, že dokud nevystavíš daňový doklad, resp. nemáš živnost, nejedná se z hlediska zákona o podnikání. Tedy do absurdity dotaženo, můžeš s ppl nebo třeba i s ultralightem vozit lidi, třeba i odněkud někam, a pokud ti platějí to co chceš, státní správa to neřeší. Dalo by se říct, že tady funguje ona "neviditelná ruka trhu" - pokud někdo bude chtít letět za účelem přepravy, patrně to bude člověk, který bude na let vyžadovat daňový doklad.
Pokud budeš vozit lidi, aby si zkusili, jaký to je při IFR a žádný doklad chtít nebudou, je to jejich věc a lze letět klíďo píďo s oním PPL. Ovšem rozumný člověk se optá např. na pojištění - a tu může vzniknout problém. Ostatně je to sice už pár let, ale, tuším v Letňanech, se sesypal ultralight s "pasažérem" na vyhlídce. A vdova pak soudně vymáhala odškodnění. Jak to dopadlo, netuším, ale narazilo se na to, jak to, že letěl ultralightem vyhlídku. |
|