Ja si myslim, ze to je letadlo od letadla jina nomenklatura. Zaklad je spis vedet co ma ktery svetylko znamenat, podle toho co dela.
Spravne byl popsan beacon/majak, ten musi svitit bud pri pohybu letadla (treba i p/b) a nebo pri bezicim motoru. Je to normalne cervene svetylko, bud majacek, nebo blikatko (treba ATRka maj ale bily).
Dale existujou zableskove majaky/strobes, ktery se u nas zapinaj se vstupem na drahu za ucelem odletu a vypinaj po uvolneni. Nekde se prej zapinaj se vzletem. Normalne sou na koncich kridel a nekdy i na konci trupu.
Pozicni/navigacni svetla jsou ty, co sviti na jednem kridle zelene, a na druhem cervene, taky nekdy sviti na chvostu bile. Co sem odpozoroval, tak ty sviti furt, kdyz je letadlo pod proudem (treba na turn-aroundu se vubec nevypinaji).
Wing lights jsou urceny na osvetleni nabezek kridla, coz pomaha pri kontrole namrazy. Co sem odpozoroval, tak nektere spolecnosti je mivaj zapnuty soucasne s beaconama, nektere vubec. Podobne se spolecnost od spolecnosti lisi i logo lights, ktery osvetlujou SOPku letadla. Ja je normalne mivam zapnuty furt, stejne jako navy. Nekdy je vypinam v hladine.
To se tyce vse velkeho letani, jak je to v malem, nevim. |
|