Naučit se lítat s tím érem, zvládnout postupy, jak s to nahodit, pojíždět, vzlétnout, přistát, udržet kurz a výšku.
Pak se teprv zabývat něčím, jako je radionavigace, tzn. jak se lítá VOR, NDB a pak přiblížení ILS, VOR/DME, NDB/DME, vyčkávání apod.
Po zvládnutí toho je člověk schopen zaletět nějakou Non-RNAV odletovku a příletovku a jak zvládne toto, tak si může troufnout na Non-RNAV trať.
A až pak bych se zabýval možnostmi FMS a prostorové navigace. To totiž není jen o naklikání traťe do CDU, jak si většina myslí, ale je to náhražka Non-RNAV navigace s podstatně většími možnostmi. Hold kdekoliv bez ohledu na radionavigační prostředky, traťe dle libosti, z toho vyplývající možnosti editace tratí, počítání sestupu, druhy charatkeru letu (využitelnosti hlavně v ekonomice provozu) apod. A s tím pak souvisí hromada dalších možností Pro toho, kdo tam naplácá jen trať a víc s tím nezmůže je to spíš přítěž, než pomoc, protože jak tam udělá chybu (na kterou přijít nemusí), tak se mu to zesype a pořádně se ve vzduchu natrápí.
Jak se říká... "FMS je dobrý sluha, ale strašně špatný pán" |
|