FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 14. 8. 2025, svátek má Alan Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XPL - poškození letadla Jeden příspěvek | Celý strom
XPL - poškození letadla   16. 3. 2010 / 20:55
Harry
Ahoj,

mám trošku problém s XPL. Zdá se mi, že letouny si toho nechají až moc líbit při kontaktu se zemí. Například hodně tvrdé přistání. Ale to by nebylo až zase tak hrozné. Zkoušel jsem teˇˇd letět těsně nad vodou, krásně jsem trupem i vrtulí škrtal o vodu a pořád jsem bez problému letěl. Potom jsem zkusil za letu zatočit tak, abych se křídlem dostal do vody. Letěl jsem dál. Nedalo mi to zkusil jsem nad zemí škrtnout trupem o zem. Taky to prošlo. Je to chyba někde u mě v nastavení nebo se takhle XPL prostě chová ?

Děkuju a hezký večer
   Seznam příspěvků  

XPL - poškození letadla   16. 3. 2010 / 21:09
xWing   
Pozri sa do Settings - Operations & Warnings, ci mas v lavo dole oznacene vsetky "Damage"
   Seznam příspěvků  

XPL - poškození letadla   16. 3. 2010 / 21:52
Harry
Ano, to mám samozřejmě
   Seznam příspěvků  

XPL - poškození letadla   16. 3. 2010 / 22:09
Livien
záleží na tom éru, já některý vtulníky otočim "na střechu" a no problem a s nějakym jinym tvrdčejc přistanu a final...
   Seznam příspěvků  

XPL - poškození letadla   16. 3. 2010 / 22:23
Harry
Toho jsem se bál. Takže je to o kvalitě provedení modelu...
   Seznam příspěvků  

XPL - poškození letadla   17. 3. 2010 / 09:21
leonell
Engine určitě nekontroluje, zda náhodou nějaká součást letadla "neškrtla" o zem. Je to podobná diskuze jako před měsícem u stromů - výkon. XPL podle mého skromného názoru prostě občas kontroluje, zda letadlo není na zemi, což také snadno vyzkoušíš když si "sedneš" na zem. K té detekci určitě nepoužívá "designový model" (Blender a spol) ale v lepším případě ten "jeho" model. A je otázka, zda třeba nekontroluje jenom střed letadla, ale to si nemyslím. Stáhni si pylony, co jsem sem dával odkaz u Red Bull Air Race. Ty mají nastaveno HARD a jsou "neproletitelné" (narozdíl od těch z reálu). Na nich můžeš spolehlivě vyzkoušet, jak to dopadne když pylon trefíš křídlem a středem. Ale jak jsem psal - i kdyby ti to křídlo vzalo tak pochybuji že budou hrát roli centimetry. Je to o primárně neplýtvání výkonem.

PS: narážení letadlem do země nebývá v běžné náplni civilního létání. Trošku mi ten dotaz připomíná jednu recenzi MSTS (vlakový simulátor), kde jistého recenzenta nezajímali tratě, ani lokomotivy, ale strhal to, protože při nárazu dvou vlaků do sebe se nedeformují vagóny ale jenom "rozsypou" do stran
   Seznam příspěvků  

XPL - poškození letadla   17. 3. 2010 / 09:30
leonell
Jinak teoreticky by to šlo dělat v pluginu s známým modelem letadla a pokud by šlo načíst tvar objektů na zemi (a země jako takové). Ale výkon by šel do kytek.
   Seznam příspěvků  

XPL - poškození letadla   17. 3. 2010 / 09:53
Harry
Děkuju za odpověď.

Samozřejmě nejde o nějaké "centimetry". Ale položím polovinu křídla při zatáčce do vody a letím dál. Když "ducnu" spodkem trupu 737 o ranvej a nic se neděje, příjde mi to divné.

Protože mě to trošku zarazilo, zkoušel jsem pak už celkem bizarní kousky. 737 Jsem letěl pár centimetrů nad zemí. Ve vysoké rychlosti jsem škrtal o pole a krásně letěl dál. To samé na vodě.

Pak jsem zkoušel vrtulníky. Prásknul jsem trupem ze stany o svah. Je pravda, že začal zlobit motor a warning "engine fire" se rozsvítil. Ale ještě jsem bez problémů doletěl cca 10km na letiště. Ale bylo to určitě blíže realitě než již zmiňovaná 737, se kterou jsem se odrážel od země o trup a klídek jak v pouťové atrakci.

   Seznam příspěvků  

XPL - poškození letadla   17. 3. 2010 / 10:16
ivansmil   
Že ti tam chybí ten zelenej proužek s červeným nápisem 'CRASH' ?
   Seznam příspěvků  

XPL - poškození letadla   17. 3. 2010 / 10:50
Harry


   Seznam příspěvků  

XPL - poškození letadla   17. 3. 2010 / 10:11
ivansmil   
"Engine určitě nekontroluje, zda náhodou nějaká součást letadla "neškrtla" o zem. "

Dovolím si oponovat : kdyby to nekontroloval, tak se nezačne zvedat prach, když vezmeš koncem křídla o zem.

Nejspíš jde o to, jak velká část určitého 'body' je pod úrovní terénu. Křídlo pár čísel pod zemí jen víří prach, když je to víc, tak už je to špatně. Vrtulí stačí jen škrtnout a za chvíli se začne kouřit z motoru. V letu na zádech stačí zavadit o zem kormidlem a sbohem ... mluvím o defaultním letadlu z PM.

Ohledně odolnosti podvozku : třeba maximální povolená přetížení, která jsou uváděna v manuálech, jsou zhruba 60 % toho, kdy se to začne opravdu lámat. To samé bude platit asi i pro podvozek : jestliže se nezlomí, když se s tím v XPL práskne, ještě nemusí znamenat, že se za těch samých okolností zlomí v reálu. Někde by se mělo dát nastavit, jakou šlupku to ještě vydrží, ale zatím nevím kde.
   Seznam příspěvků  

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ