Můj - stejně laický -názor je, že je to naprosto běžná praxe. Kdyby to bylo jinak, někde by se museli hromadit olétaná letadla a nových letadel by byl děsivý nedostatek. Mimochodem, u A330 o kterých se uvažuje jako náhrada za nevyhovující 310, je největší nevýhoda právě to, že nejsou k mání, prostě u Airbusů nestačí vyrábět.
Nesouhlasím ovšem s názorem, že "je checkované nedostatečně". Systém prohlídek je nedílnou součástí života letadla a je natolik vymakán , že není třeba mít moc obavy o snížení bezpečnosti u starších , ale pravidelně checkovaných letadel ( platí pro prakticky všechny výrobce ).
Takže summa sumárum vidím problém spíš v tom, že 310 jsou prostě zastaralé jako takové, jejich olétanost je obecně děsivá a hlavně to nejsou žádné dálkové letouny, jsou původně určeny tuším pro střední tratě. Z toho vyplývá , že image firmě to skutečně nepřidá, ale na inovace prostě není a je třeba počkat. |
|