FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 10. 2025, svátek má Michaela Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN Jeden příspěvek | Celý strom
Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 10:09
MzM   
Nejspíš jsem neschopný, ale jak by se dal vyjádřit výkon motoru (proudového), který má tah 1kN (např.) ve wattech?

Jak jsem byl zjistil, tak sílu jako takovou vyvolá i utažený šroubek a 1W = 1N.m/s, takže by se to mělo tak nějak vztáhnout na jakousi rychlost, kterážto mi není jasná. Rychlost letadla? Rychlost plynů? Rozdílová rychlost? Nebo na to jdu špatně?
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 10:10
MzM   
Diferenciální rovnice?
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 10:41
Sláva
http://www.aerospaceweb.org/question/propulsion/q0195.shtml
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 10:46
kosata
No jasně, už mi to došlo. Vlastně výkon=energie/čas, takže výkon=(síla.vzdálenost)/čas.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 11:18
MzM   
To je sice správné, nic méně jak pístový motor má max. výkon, tak i proudový.
Převedl bych to na jiný příklad:
jak výkonný motor potřebju abych udržel ve vzduchu tunový vrtulník. Ztráty na vrtuli zanedbat.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 11:31
kosata
Tam je to teda asi trochu jinak, no...

P=W/t
P=(F.t)/t
P=F

Jestli jsem to odvodil správně, tak potřebuješ motor o výkonu 1 kW.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 11:35
Už přistávám?
Na druhem radku je chyba. Neni to (F*t)/t ale F*d/t.

A potom ti ve vysledku zjevne nevychazeji jednotky. Vychazi ti, ze watty = newtony.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 11:37
kosata
Pokud vím, tak energie se mimo jiné rovná taky síla.čas. Nebo se pletu?
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 11:35
Mike2811
Na tunový vrtulník ? To by ULL udržel ve vzduchu pomalu i můj větráček do počítače, ne ?
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 11:37
kuma   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=364537&lan=0
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 11:41
kosata
Pravda... Takže odvolávám, co jsem napsal.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 11:41
Už přistávám?
Jenze o tu vrtuli prave jde. Potrebujes pohon, ktery pusobi na vrtulnik silou rovnajici se tize vrtulniku, tedy 10kN. Pokud vrtulnik visi, neda se mluvit o vykonu. Vykon je prace za cas a prace je sila krat draha. Jenze vrtulnik se nepohybuje, draha je nula. I kdyz pusobi sila 10kN, ani prace ani vykon se nekona.

Prace a potazmo vykon motoru, ktery toci rotorem toho vrtulniku ovsem existuje, ale neda se odvodit pouze z hmotnosti vrtulniku.

Neni-liz pravda?
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 11:46
kuma   
Tak. Pokud budu celý den stát a držet v luftě trám, který třeba podepírá barák nebo drží most, z fyzikálního hlediska celý den (!) žádnou práci nekonám.

(musel bych snim aspoň trochu kejvat, když nic jinýho )
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 12:38
Marky Parky   
Jo, tahle teorie je ještě o chlup lepší než dyhydrogen oxid.

Doufám, že je stejně vážně i míněna
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 12:41
MzM   
No to ne, doktor má pravdu, vyměň sebe za trám a máš tu nulovou práci.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 12:44
FSPilot   
Si představ, že budeš na staveništi a budeš stát s trámem na jednom místě... to by zaměstnavatel asi nebyl moc spokojený a rozhodně by netvrdil, že jsi udělal nějakou práci
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 13:21
MzM   
Jak to? Ve smlouvě mám napsáno: "Kvalifikovaný držák.".
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 13:44
Už přistávám?
Co je na ní špatně?
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 21:35
Marky Parky   
To přece nemůžete myslet vážně, s tím, že ten vrtulník nekoná žádnou práci. To, že se nehejbe on, neznamená, že se nehejbe nic - dyť působí silou na masu vzduchu kolem sebe a tahle masa se pohybuje - i když visí, tak se ta masa pohybuje.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 21:40
Marky Parky   
A samozřejmě se dá odvodit z hmotnosti vrtulníku, jen to bude hodně nepřímo...
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 21:59
Tragédie v JRD
Marky, s ohledem k tomu, ze je zminena teorie o dihydrogenoxidu predpokaldam, ze to jen takovy vtip
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   2. 7. 2010 / 09:21
MzM   
Já myslel ten držák trámu...
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   2. 7. 2010 / 09:35
Už přistávám?
Myslím, že tohle tam píšu. Výkon na klice motoru prostě není totéž jako výkon pohonu, který dokáže zvednout vrtulník ze země.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   2. 7. 2010 / 09:43
MzM   
Jj, ale obojí v konečném důsledku vytváří sílu nějakým směrem. Ať už vrtulí nebo turbínou/tlakem plynů.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   2. 7. 2010 / 14:25
Už přistávám?
No to si právě nerozumíme. )
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 14:39
kosata
Teorii o nebezpečnosti dihydrogen monoxidu znám, ale nevidim souvislost s teorií o nekonající se práci.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 15:41
Hermann   
prace je taky zivotu nebezpecna, snazim se ji maximalne vyvarovat
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 18:40
kuma   
No, obě mají společné to, že fakta, která uvádím, jsou pravdivá.

Abstrahuji:

Dihydrogen monoxid je přítomen prakticky v každé toxické směsi.

I když držíš těžké břemeno, z fyzikálníhon hlediska nekonáš žádnou práci, pokud s břemenem nevykonáváš pohyb.

Tedy - základ mých teorií je vždy pravda. Že jsou občas obaleny do slov, aby si to mohl vyzobat jen někdo, za to se omlouvám
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 21:30
kosata
Jo, jenže to tvoje pravda nebude, protože tam se použije nejspíš jinej vzorec, kterej jsme se buď ještě neučili nebo jsem ho za ten půlrok, co jsme dodělali mechaniku, zapomněl. Zatímco pravda o dihydrogen monoxidu je úplná pravda, jenom formulovaná tak, že se člověku zdá, jakje to nebezpečná látka.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   2. 7. 2010 / 09:24
MzM   
Jakej vzorec? Když držíš trám a nehýbeš s ním, tak žádnou práci nekonáš. Vyměň se za druhý trám, který ten první podepře a je to jasné.
S visícím vrtulníkem je to, pochopitelně, jinak, ten krom toho že visí (a jako takový nemění energetické hladiny), tak taky fouká.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   3. 7. 2010 / 06:18
Marky Parky   
No ono i s tim drženim trámu to v (neideálním, skutečném světě) nebude tak jednoduchý a nějaká práce tam bude.

Kdybys byl tuhý těleso, tak jo, máš pravdu. Ale protože tuhý těleso nejsi, tak budeš dělat nějaký mikropohyby - chvilku ti sval povolí, trám poklesne, ty zatneš sval, zvedneš ho zpátky....
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   4. 7. 2010 / 07:04
Premek
Snad jedine s vyjimkou, ze by jsi pred tim pozil "dva dva piva" pak budes tuhej jak limec ;o)
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   4. 7. 2010 / 21:54
MzM   
Ideálně tuhý?
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   5. 7. 2010 / 18:42
Premek
No rekl bych, ze k idealu budes mit dooooost daleko, zvlaste pak k idealu zen ;o))
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 10:44
kosata
Taky jsem nedávno přemýšlel, jak že se z Newtonů odvodí Watty.
Ta rovnice, co jsi napsal, nemá s rychlostí nic společnýho. Je to kroutící moment (N.m)/ čas (s). To znamená, že tohle by možná šlo nějakym způsobem použít u vrtulových letadel, ale u proudových je kroutící moment tak akorát v turbíně.
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 11:33
kuma   
Nejdřív je asi potřeba si uvědomit, že nelze srovnávat "výkon" pístového motoru a "tah" proudového motoru, protože jde o zcela jíné vlastnosti kdesi v oboru motorů.

Šlo by srovnávat:
výkon pístového motoru (měřený na brzdě v určitém režimu)
a
výkon turbíny měřený (brzdou?) na hřídeli té turbiny

anebo by šlo srovnávat:
tah proudového motoru
a
tah motorové jednotky (pístový motor + určitá vrtule)

(pozn.ro tento účel to platí stejně tak pro pístový, tak pro turbohřídelový motor, u kterého se také udává výkon v kW/HP)

Teprve když se tohle srovná, dá se bavit o tom, jaké matematické a fyzikální vzorečky definují to či ono...

(bych teda řek já, jako znalec zadků a tlustého střeva )
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 11:51
Harry
Po přečtení vlákna mám pocit, že je to stejně úplně buřt. Až budeš mít postavený vrtulník, zkus nahoru dát větrák, když to nepůjde, zkus větší a tento postup opakuj, dokud nebudeš spokojen...

Berte na odlehčení mezi všemi těmi spekulacemi, vzorci a fyzikou
   Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 12:05
anatolij   
http://www.mzak.cz/teorie/faq.php
 2x    Seznam příspěvků  

Fyzika: výkon motoru o tahu 1kN   1. 7. 2010 / 12:44
MzM   
Jo, to bude ono. Jakýsi koeficient R/P[s/m], ten mi tam chyběl.
   Seznam příspěvků  

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ