Určitě se někde dočteš, že povinností ATC je zajišťovat bezpečný a PLYNULÝ tok letového provozu. Do plynulusti se dá zařadit i ekonomická stránka věci. Jestliže ATRo má spotřebu paliva 500kgs/hod., tak ani tak směšnému číslu se žádnej klasickej VFR let nevyrovná. Určitě by se našlo několik letadel, co ani dohromady s pilotem, cestujícím a plnýma bandama neváží tolik, co má to ATRo spotřebu. A to nemluvím např. o mojí sedumšestsedmě.
Takže z logiky věci o ekonomice se dá vydedukovat, že ten IFR skutečně jistou prioritu má.
Teď beru případ, kdy VFR a IFR stojí na zemi a ATC není schopnej toho IFR odbavit dřív. Nemluvím o situaci, kdy je VFR ve vzduchu a IFR je teprve na zemi a čeká..
Problém, proč pouště VFRy a na IFR "kašlal" vidím v tom, že pokud neměl dohodnutý generální povolení pro IFR od APP, tak musel každý IFR zvlášť koordinovat. A na to má toho času na zkoušce málo.. Takže proto musel asi 381 čekat a já dělat dva go aroundy. |
|