|  | | Airbus Wilco a Aerosoft Airbus X 8. 9. 2010 / 22:07 | |
|  | Ahoj, měl bych takový malý dotaz ohledně simulovaného chování Fly-By-Wire.. Předem se omlouvám všem konzervativcům za neúmyslné dráždění obsahem dotazu Na boeingu se mi to nestává. Již delší dobu vlastním set airbusů edice 1 a 2 obsahující takřka všechny airbusy od a318 až po a340-600 Četl jsem spoustu manuálů, návodů a viděl spoustu videí s tutoriály na youtube. Každopádně až když jsem zakoupil Airbus X jsem konečně zjistil jak by měla simulace Airbus surface cockpitu ve skutečnosti vypadat.
Pokud to tedy chápu dobře, letadlo s fly-by-wire by teoreticky mělo držet polohu samo, včetně trimu, ail. a elev.. Jenže tady je veliký rozdíl mezi wilcem a aerosoftem. Wilco se chová jako defaultní cessně, tj je možné v jakékoliv výšce plně ovládat všechny plochy. Naproti tomu airbus X po vystoupání do cca 100ft jakoby zmrzne, ovládání je nyní daleko obtížnější až nemožné a konečně se zdá že existuje něco jako fly-by-wire v simulaci. Vypadá kontrolováno což je dobře. To samé při přistání. při přiblížení zase takové tuhé a v 100ft cca zase změkne a chová se naprosto jako normální letadlo.
Bohužel ať studuji co studuji nemůžu přijít na jednu věc... Bez toho abych nastavoval FMGC a spouštěl autopilot (pokus spustím a šáhnu na sidestick tak se vyoutuje) - jak je možné dostat airbus VFR do vzduchu tak, aby poté udržoval svojí polohu? protože i aerosoft i wilco prostě po vycentrování sidesticku nedrží polohu, pitch ubývá, přibývá... Nebo musím pořád trimovat?
Příklad: vzletím, nastavím plyn z TO/GA na CL(200kt). Letadlo zpomalí a čumák začne klesat. to samé při přistání. Jakákoliv změna plynu například ve větru neúnostně máchá s čumákem nahoru a dolu Tohle mi ale třeba boeingy vůbec nedělaj 
Plně chápu princip fly-by-wire... jen nevím jak to simulovat v FSX.
Pro rejpaly: ano, četl jsem podobné přízpěvky ale nikdo nebyl tak stupidní jako já aby se dotazoval na tak základní věci berte to prosím s nadhledem |
| |
|