FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 9. 8. 2025, svátek má Roman Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach Jeden příspěvek | Celý strom
OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach   25. 9. 2010 / 22:37
Priskac   
Zdravim panstvo,

mam na mudrejsich odomna mozno hlupu otazku, ale snad mi to prepacite. Berte ze toto pisem v tejto oblasti ako uplny laik, ci uz letecky, ale mozno aj automobilisticky (tema sa mozno ciastocne tyka aj aut) kedze nemam ani vodicsky preukaz a som tak trocha automobilovy panic.

A teraz k teme. Trocha som si pozeral monografiu na F/A-18 a docital som sa nasledovne: Kolesa predneho podvozku su nafukane na tlak 2.413 MPa pri operaciach z palub lietadlovych lodi, a na tlak 1.034 MPa pri operaciach z pozemnych zakladni. Rovnako je to aj pre hlavny podvozok a to 2.413 MPa pre lode a 1.379 MPa pre pozemne zakladne. A teraz ta otazka, vie mi prosim niekto vysvetlit ze preco to je tak? Napada ma mozno hladisko stability, ze ked je guma viacej nafukanejsia ze je masina stabilnejsia, ale mozno ze sa mylim.

Dik za kazdu rozumnu odpoved.

Peto
   Seznam příspěvků  

OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach   25. 9. 2010 / 22:46
pseudoMates
když je víc nafouknutá, tak má menší dotykovou plochu s povrchem, na kterým se pohybuje, což je pro start z letadlovky asi důležitý.. si myslim..
vzhledem k tomu, že betonu má pilot před sebou celkem dost, na letadlovce to tak není a byť má k dispozici katapult, přece jen je to nějakých 200m rozjezdu..
   Seznam příspěvků  

OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach   25. 9. 2010 / 22:48
kluk ušatá
+ od toho taky zavisi tlak na povrch. Letadlovka bude mit nosnost vysokou, u pozemnich zakladen to nemusi byt vzdy tak.
   Seznam příspěvků  

OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach   25. 9. 2010 / 22:51
kluk ušatá
Tady vidis jak se to meni.
9880 B / 320 x 154 / spravne-husteni.gif
   Seznam příspěvků  

OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach   25. 9. 2010 / 23:04
Helicopter pilot
Narozdíl od PseudoMatese si nemyslím že to je kvůli katapultu... Pro parní katapult asi nebude problém dostat do vzduchu i letadlo se zabržděnými koly...

Napadá mě, že by to mohlo být kvůli rozdílnosti povrchu letové paluby a betonové dráhy.
Dalším důvodem, by mohlo být rozdílné přistání, kdy na letadlovku s tím hornetem prostě praští a měkké gumy by se mohly zmáčknout až na disky a to by zřejmě znamenalo proražení.

   Seznam příspěvků  

OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach   25. 9. 2010 / 23:34
Fezoj114
Tiež si myslím že to bude kôli tomu. Neviem,či sú tam dušové,ale asi bezdušové pneumatiky. V prvom prípade by to mohlo byť kôli riziku preseknutia duše o disk pri tom náraze na palubu. V druhom prípade možno kôli riziku deformácie pneumatiky a následného úniku dusíka skrz spoj pneumatika/disk
   Seznam příspěvků  

OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach   25. 9. 2010 / 23:12
leonell
Letadlo tohoto typu přistává na letadlou loď tak, že v podstatě "spadne" na palubu v sektoru záchytných lan, lana zachytí hák a letadlo zabrzdí (ta lana). Z toho vyplývají dvě okolnosti - podstatně tvrdší přistání než na letišti (= potřeba vyššího tlaku) a absence brzdění (= možnost jeho použití bez rizika bouchnutí s ohledem na zahřátí).
Naopak letadlo z letadlové lodi, které z nějakých důvodů je donuceno přistát na letišti, musí být velmi opatrné po dosedu, protože při přehřátí pneumatik vlivek brzdění může dojít k explozi pneumatik s ohledem na jejich vysoký tlak.
   Seznam příspěvků  

OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach   25. 9. 2010 / 23:46
Kachna
No, myslím, že je to o povaze pneumatik a povrchu na který se přistává. ATRka má na beton vyšší tlak a když by se šlo na trávu, tak zas menší.

Takže, bych to viděl na únosnosti plochy a hlavně pohlcení vibrací od VPD. Čím mám hrbatější povrch, tím musím mít měkčí kola. Předpokládám, že na ocelové palubě let. lodě moc děr nebude,...

kdybys chtěl něco více, zde je nějaké čtivo na dobrou noc,...
http://www.goodyearaviation.com/resources/pdf/aircraftmanual.pdf
   Seznam příspěvků  

OT/MM: rozdielny tlak v pneumatikach   25. 9. 2010 / 23:57
Priskac   
Jo diky vsetkym za odpovede. Ako ma to len tak zaujalo ze pre lode je iny tlak nez pre normalne zakladne. Este raz dik.

Peto
   Seznam příspěvků  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ