Zdravim,
rád bych takovou konzultaci.
Dal jsem let z LKKV do LKMT dle reálného počasí (Mooney M20J ale na 99% to nemá vliv).
XPL-REX připravil následující soubor (staženo cca v poledne).
http://oko.clever.cz/~leos/METAR.zip
Všechno bylo OK až k za HLV, kde se najednou prudce zvýšil hluk deště a objevilo StructureOverG s následným pádem. Protože jsem letěl níž než jsem měl (HLV-POLOM je limit 4000ft, já měl chybně opsáno 3000ft), tak jsem si říkal že jsem možná vlétl do země, vynadal si a zkusil to znovu, tentokrát z Brna.
Opět až k Ostravě dobré, letadlo sice poskakovalo, déšť bubnoval, ale jinak se letělo normálně. Otočka do ILS22*. To letadlo vůbec nešlo udržet. Čím níž, tím hůř. Nad zemí létalo ze strany na stranu ukazatel rychloměru skákal o desítky kts, snažil jsem se, ale fláklo to se mnou vedle dráhy a rozmlátilo letadlo na kusy.
Třetí pokus jsem zkusil s těžším An-24. Výsledek skoro stejný, nahoře turbulence, jak se zklesalo níž létalo letadlo jak hadr na holi a třísklo to se mnou ještě před dráhou (tady ale beru že jsem byl "z formy").
Poslední pokus jsem udělal přímo z Ostravy (M20J) a letadlo skončilo StructureOverG krátce po vzletu z 22 , přímo ve vzduchu.
Metar LKMT z toho RWX souboru:
LKMT 000000Z 36003KT 1SM RA OVC004 SCT330 15/15 Q1001
Jako není to jistě nějak super letové počasí, ale pro IFR by to mělo být snad berné? Vítr skoro žádný, žádný důvod k takovému chování letadla nevidím.
Počasí, jaké mně okolo LKMT provázelo, si dovedu představit, pravda jako extrémní turbulence, s takovýmito efekty zejména u lehkého letadla. Ale určitě ne dneska a ne za odpovídajícího METARu.
Mohl by někdo zkusit, případně kouknout jestli ho něco napadne?
Díky.
* podlé reálného ATIS byla v užívání 22. Nevím jak to mají v Ostravě a vítr si nepamatuju, ale každopádně 3 uzly lehce z boku zezadu by snad neměly dělat takovéto problémy. Ještě jdu schválně teda zkusit přistát na 04.
|
|