CDR řeší omezení trati vzhledem k prolétávaným omezeným či tréninkovým prostorům, vojenským aktivitám na trati a také časová omezení (tzv. víkendové tratě). Dělí se na tři typy s různým způsobem aktivace:
CDR1 je typ tratí, které je možné plánovat v souladu se stanovenými podmínkami, pokud není jinak stanoveno v příslušném AUP. Vzhledem k absenci AUP na síti můžeme pro účely virtuálního poletování tyto tratě považovat za plánovatelné vzďy (vyjma tratí omezených časem, tam je vhodné omezení respektovat), a případný oblet zajistí za letu ATC. CDR1 tedy nezaškrtáváme, vyjma situací kdy poletíme v čase, kdy je uvedena CDR jako aktivní.
CDR2 je typ tratí, které není možné plánovat, pokud není jinak stanoveno v příslušném AUP. Vzhledem k absenci AUP na síti můžeme pro účely virtuálního poletování tyto tratě považovat za neplánovatelné vždy a případný let po této trati (např. za účelem zkrácení letu) nabídne až za letu ATC. CDR2 tedy zaškrtáváme pro účely online létání vždy.
CDR3 je typ trati, kterou není možné plánovat nikdy. Tyto trati může pouze nabídnout za letu ATC. CDR3 tedy zaškrtáváme vždy.
POZOR! Pokud je u CDR1,2 uvedeno omezení LEVEL, tedy že platí pouze pro některé letové hladiny, můžete zmiňovaný úsek buďto obletět (tedy zaškrtnout a přeplánovat), a nebo pod/nadletět - tedy uvedený úsek použít, ale v letovém plánu přidat příslušnou změnu hladiny. Za letu je pak možné se s ATC dohodnout na případném průletu v nezměněné hladině v závislosti na provozní situaci.
RAD narozdíl od CDR řesí omezení vzhledem k destinacím, sektorizaci vzdušného prostoru, separací tratí a zvýšení propustnosti vzdušného prostoru. |
|