Nebudeme spekulovat o tom,pač zaverecna sprava bola uz vydana,ale : v tej dobe alebo v tesnej dobe,ked sa uz vsetci tlacili do NATO sa vybavovali veskere masiny u slov a ces letectva dalsimi vyskomermi- feetomermi. Takze,teraz ako kazdy vie,je masina vybavena aj normalnym vyskomerom ruskym a feetomerom,samozrejme aj radiovyskomerom.Ovsem lietanie sa preorientovalo definitivne na lietanie podla QNH,co dovtedy bolo podla QFE,co je rozdiel nadmorskej vysky letiska. No a tieto vsetky veci ako aj nezapinanie radiovyskomeru spoluposobili na vznik niektorych nehod.Konkretne to snad nemusim modelovat,ako moze dojst k nespravnemu vypocitaniu vysky. Pre tych,co lietali cely zivot podla QFE to bol zrejme dost velky medznik/ povedane slusne/ a neslusne mrdnik. Do toho ked sa vmiesi taka chyba vyskomeru,ktora sa vyskytovala snad iba na efkach,ze bola posunuta rucicka tisicov metrov,tak to uz hranicilo s pruserom,a hlavne za ZPP /IFR/.
Ja som to nastastie uz nezazil a je mi to tak nejak proti srsti,ked si obcas zaletim s FS a idem podla feetov. Rusi v tom Vietname /ruski vitazi,ci ako sa volali/ mali takisto problemy s vyskou a zahucali tam, pač v Andule ich nebolo asi dost,co by poradili starym pastam za baranmi. - pre obcerstvenie - akrobaticka skupina isla v skupine s Andulou na aeroshow do Vietnamu a doslo k narazu do terenu tusim troch suciek 27 , v kazdom 2 piloti. Zodpovedny bol navigator z Anduly. |
|