FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 22. 9. 2025, svátek má Darina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
TO/GA Jeden příspěvek | Celý strom
TO/GA   20. 6. 2002 / 21:38mlady pilot
Muzete mi nekdo prosim vysvetlit co to je, na co se pouziva a kdy zapnout TO/GA??

Dik
   Seznam příspěvků  

Re: TO/GA   20. 6. 2002 / 22:32Honza
Zdar,
TOGA je maximalni (vzletovy) automaticky rezim tahu motoru. Rezim je dostupny
pouze kdyz je automaticky rezim tahu motoru
zapnut-A/T.

Pouziva se hlavne pri vzletu.Po najeti
na RWY a provedeni patricnych ukonu se
zajisti A/T, otacky N1 se zvysi rucne
zhruba na o nejakych 20% N1 (otacky
turbiny) a po stabilizaci a spravne
indikaci motorovych udaju (EGT, N2,..)
se zapne TOGA. Automatika zacne zvysovat
vykon az na maximalni mozny pro vzlet nebo
nastaveny ve FMC-letovem povelovem pocitaci (pokud ho mas s kokpitem)-v
fs neni. a jede se. TOGA se automaticky
vypne v urcite vysce (podle typu letadla,
nekde se sam nevypne) ale max.tah zustane
pro rucni rizeni nebo pripadne zvoleni
jineho rezimu automatickeho tahu.

nebo se pouzije pri prerusenem priblizeni.
(Go Around).pokud se behem priblizeni
pilot rozhodne prerusit priblizeni,
aktivuje TO/GA. rezim APPROACH-drzeni ILS
se zrusi, motory jdou na max.tah a zacina
se stoupat a pak se deje to same jako po
startu...

snad staci

Honza
   Seznam příspěvků  

Re: Re: TO/GA   21. 6. 2002 / 08:00Jozef Kaffka
maly doplnok. pri boeingoch TO/GA funguje automaticky, pri airbusoch ju treba manualne prepnut na "CL".

jozef
   Seznam příspěvků  

Re: Re: TO/GA   21. 6. 2002 / 08:43Marek Mincbergr
Ahoj!

N1 bych spis nazval otacky fanu nez turbiny (tak bych, pokud vubec, nazval N2). Ony totiz jak N1 tak N2 jsou otacky celych rotoru (tudiz kompresoru i tubiny). N1 je nizkotlakej rotor. Meri se na urovni fanu snimacem kterej po vyndani vypada jak kladylko. N1 jsou zodpovedny za tah motoru (odpovida otackam fanu a fan dela 80 procent tahu motoru). Naproti tomu N2 jsou otacky vysokotlaky casti. Snimac je na AGB (skrin nahonu). Tenhle udaj je jeden z tech, ktery jsou potrebny pro urceni parametru (spravne cinnosti) motoru. Na vzlet potrebujes mit nejakej potrebnej tah (a tomu odpovidajici N1), nesmis ale prekrocit parametry motoru (mimo jine N2). A tohle ti ohlida automat tahu ve spolupraci s FMC.

Uznavam ze je to trochu OOT, ale nemohl jsem si neprsadit.

Marek
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: TO/GA   21. 6. 2002 / 19:09mlady pilot
Diky vsem za odpoved.
   Seznam příspěvků  

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ