No ten start z travy bola divocina,nevyzeralo to,ze by bol ten pas zpevneny roštom.Inac sa na 21 nesmie startovat z travy.Ono by stacilo nasat kralika a je v riti.Neviem si aj predstavit,ako cistia travnaty pas od necistot,....asi nejaky mega vysavac...
Z albikom aj delfinom som startoval aj pristaval na trave a je to tiez divocina,pomaly nie su vidiet budiky, lebo su rozkmitane.
Za Ceskoslovenskeho letectva sa lietalo max. zo zaloznych letisk /Hořovice, Dlouha lhota a pod/. Na predstavu ako to vyzera , ked sa s MiG-21 startuje z asfaltky z takeho letiska - je to ako s traktorom 100- vkou po poli,vsetko roztrasene,rozkmitane,pred koncom drahy sa to utrhne,ale obvykle sa stihne odlepit pred koncom.A pristatie je velmi zaujimave. Draha vobec nie je vidiet z okruhu,lebo to je iba 30m cesticka,takze pilot musi perfektne vediet body po okruhu a body tocenia zataciek.Hlavne ked je dohladnost na hranici /3 km / a este po dotoceni na pristatie je priamo slnko proti, k veceru,viz.Hořovice,este take 3m zozadu vietor a ma postarane o robotu.Traktory tam zastavili vzdy na pristatie prevadzku na okresnej ceste,co bola v bode podrovnania,a asi v poslednej tretine krizovala cesta medzi dedinami drahu.
Ked sme tam za starych cias trenovali okruhy,tak 5 okruhov stacilo a pilot liezol premoceny z masiny. To bolo za odmenu.
|
|