Z tvého popisu vyplývají dvě věci:
1) Přecházíš do visu moc vysoko. Pokud nepotřebuješ přistávat do omezeného prostoru, nevidím pro to žádný rozumný důvod. Dělej přiblížení tak, abys byl v místě ve kterém potřebuješ být ve visu, ale cca 1 m nad zemí.
2) Cituji: "Pomalu přilétnu, přitáhnu cykliku abych přešel do visu, lehce stáhnu kolektiv abych začal klesat..." Když přejdeš z letu do visu, tak při poměrně malé dopředné rychlosti cca 15-20 uzliku, dojde ke změně v obtékání rotoru z tzv. šikmého na svislé. To má za následek zvýšení odporu a ztrátu vztlaku a je potřeba to kompenzovat naopak přidáním kolektivu.
Pokud s kolektivem neuděláš nic, vrtulník začne klesat. Pokud ještě povolíš, jak píšeš, klesání je tak velké, že máš zaděláno na vírový prstenec - lekneš se klesání, zabereš za kolektiv a jsi tam.
No a vírový prstenec je něco co umí X-Plane simulovat jen zlomek sekundy. Pak si tam vyvodí nějaké obří kmity na rotoru a rozláme to. Je to ošklivý bug, ale když se vyhýbáš vírovému prstenci, což bys stejně měl, není s výjimkou nácviku úniku z vírového prstence problém.
Pokud se ti ale, tohle stane těsně nad zemí (řekněme těch tvých 10 m), není třeba se na X-Plane zlobit za rozlámání stroje, protože k témuž by zcela jistě došlo po jeho kontaktu se zemí, ke kterému vírový prstenec v téhle výšce neodvratně vede.
V. |
|