|  | OKWWW 2. 12. 2010 / 09:41 | |
|  | Diskuse o bezpečnosti létání je pochopitelně užitečná - a klidně se může stát, že užitečné rady, vyplývající z tragické události OK-WWW, se tady na péráků proberou znova (nebylo by to poprvé) - a v takové formě, že nebude potřeba uvažovat o mazání některých příspěvků (případně celého stromu).
Ono totiž i posuzovat činnost pilota nebo ATC je v diskusi snadné, v úředním protokolu a zejména v životě pak velmi, velmi obtížné... A cílem péráku není někoho protahovat blátem (navíc když víme, že pérák je jeden z pečlivě sledovaných zdrojů bulvárních pisálků - opakovaně prokázáno)
I já mám pocit (nic víc, než pocit), že ATC mohl s pilotkou probrat víc detailů - i když šlo pouze o infáka, který ale i tak udělal všechno, co musel. Toby bylo navíc - ale je taky otázka, zda to "navíc" by nebylo zrovna naopak na škodu - rozhodně bych nechtěl být v jeho kůži ani tehdy, ani teď.
Samozřejmě se nabízí otázka, zda zaregistroval diskrepance v údajích výšky (mohl? měl? nevím...), nakolik bylo rozpoznatelné, že ta holka je "completement futi" jak říkaj frantíci (ona to naznačovala...), zda by mělo význam ptát se na stav paliva a pilotce nabízet vzdálenější diverzi na větší letiště víceméně vektorováním při letu bez vidu (v dostatečné výšce a s dostatečným palivem proč ne - kdybych já někdy nedejbože vletěl do nějakých sraček, určitě by to byla moje první myšlenka - vyžádat stoupání a letět na letiště, kde mne navedou na rozsvícenou dráhu... a v zásadě paliva bych měl mít vždycky minimálně na cca 130 km... do Budějic nebylo daleko...)
Samozřejmě mne napadá paralela s doktory, u těch by se automaticky předpokládalo, že krizi musejí zvládnout - v paralele, že to ten ATC zvládne a zařídí, bez ohledu na to, na jaké židli a frekvenci zrovna sedí... Ale nevím, jak často se podobné volání v éteru objevuje a jaký signál to pro ATC znamená - nebylo to žádné voláné "médé" ani "panpan"... (a kdyby ta pilotka volala "panpan" tak by se nikdo nemohl divit ani zlobit)
Určitě je to poučení pro piloty i dispečery, nevím, jestli je v rámci školení ATC nějaký segment, kurs nebo něco - zaměřené na řešení takové krizové situace. Pokud není, zavedl bych ho jako povinné - pro staré i mladé. Koneckonců- i pilotům by takový trénink prospěl - zrovna v posledních dvou letech těch smrťáků po špatném rozhodnutí a vlítnutí do sraček bylo ňák tuze moc.... |
| |
 | OKWWW - wilco  | 01. 12. 10 v 09:37 |
|
 |  | OKWWW - Premek  | 01. 12. 10 v 10:15 |
|
 |  |  | OKWWW - wilco  | 01. 12. 10 v 10:18 |
|
 |  |  |  | OKWWW - Premek  | 01. 12. 10 v 10:33 |
|
 |  |  |  |  | OKWWW - Lejzy  | 01. 12. 10 v 10:35 |
|
 |  |  |  |  |  | OKWWW - N.G.  | 01. 12. 10 v 19:37 |
|
 |  |  |  |  |  |  | OKWWW - Priskac  | 01. 12. 10 v 19:56 |
|
 |  |  |  |  | OKWWW - wilco  | 01. 12. 10 v 10:52 |
|
 |  |  |  |  |  | OKWWW - kuma  | 02. 12. 10 v 09:41 |
|
 |  |  |  | OKWWW - Tragédie v JZD  | 01. 12. 10 v 10:49 |
|
 |  |  |  |  | OKWWW - leonell  | 01. 12. 10 v 10:54 |
|
 |  |  |  |  |  | OKWWW - Hermann  | 01. 12. 10 v 10:59 |
|
 |  |  | OKWWW - Tonda1  | 01. 12. 10 v 11:04 |
|
 |  |  |  | OKWWW - Lejzy  | 01. 12. 10 v 11:05 |
|
 |  |  |  | OKWWW - Hermann  | 01. 12. 10 v 11:05 |
|
 |  |  |  |  | OKWWW - Tonda1  | 01. 12. 10 v 11:07 |
|
 |  |  | OKWWW - kosata  | 01. 12. 10 v 19:56 |
|
 |  | OKWWW - Zouzman Air  | 02. 12. 10 v 01:39 |
|
|