FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 5. 8. 2025, svátek má Kristián Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OKWWW Jeden příspěvek | Celý strom
OKWWW   2. 12. 2010 / 09:41
kuma   
Diskuse o bezpečnosti létání je pochopitelně užitečná - a klidně se může stát, že užitečné rady, vyplývající z tragické události OK-WWW, se tady na péráků proberou znova (nebylo by to poprvé) - a v takové formě, že nebude potřeba uvažovat o mazání některých příspěvků (případně celého stromu).

Ono totiž i posuzovat činnost pilota nebo ATC je v diskusi snadné, v úředním protokolu a zejména v životě pak velmi, velmi obtížné... A cílem péráku není někoho protahovat blátem (navíc když víme, že pérák je jeden z pečlivě sledovaných zdrojů bulvárních pisálků - opakovaně prokázáno)

I já mám pocit (nic víc, než pocit), že ATC mohl s pilotkou probrat víc detailů - i když šlo pouze o infáka, který ale i tak udělal všechno, co musel. Toby bylo navíc - ale je taky otázka, zda to "navíc" by nebylo zrovna naopak na škodu - rozhodně bych nechtěl být v jeho kůži ani tehdy, ani teď.

Samozřejmě se nabízí otázka, zda zaregistroval diskrepance v údajích výšky (mohl? měl? nevím...), nakolik bylo rozpoznatelné, že ta holka je "completement futi" jak říkaj frantíci (ona to naznačovala...), zda by mělo význam ptát se na stav paliva a pilotce nabízet vzdálenější diverzi na větší letiště víceméně vektorováním při letu bez vidu (v dostatečné výšce a s dostatečným palivem proč ne - kdybych já někdy nedejbože vletěl do nějakých sraček, určitě by to byla moje první myšlenka - vyžádat stoupání a letět na letiště, kde mne navedou na rozsvícenou dráhu... a v zásadě paliva bych měl mít vždycky minimálně na cca 130 km... do Budějic nebylo daleko...)

Samozřejmě mne napadá paralela s doktory, u těch by se automaticky předpokládalo, že krizi musejí zvládnout - v paralele, že to ten ATC zvládne a zařídí, bez ohledu na to, na jaké židli a frekvenci zrovna sedí... Ale nevím, jak často se podobné volání v éteru objevuje a jaký signál to pro ATC znamená - nebylo to žádné voláné "médé" ani "panpan"... (a kdyby ta pilotka volala "panpan" tak by se nikdo nemohl divit ani zlobit)

Určitě je to poučení pro piloty i dispečery, nevím, jestli je v rámci školení ATC nějaký segment, kurs nebo něco - zaměřené na řešení takové krizové situace. Pokud není, zavedl bych ho jako povinné - pro staré i mladé. Koneckonců- i pilotům by takový trénink prospěl - zrovna v posledních dvou letech těch smrťáků po špatném rozhodnutí a vlítnutí do sraček bylo ňák tuze moc....
 
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ