| | True headyng switch - k čemu přesně je? 7. 2. 2011 / 20:27 | |
| | Krátce, na traťovou navigaci je lepší true heading, v blízkosti letiště se většinou uvádí v magnetických kurzech. Pokud třeba lítáš v severnějších oblastech, může být rozdíl i 40° a magnetické kurzy začnou být naprd i pro krátké lety a samotná letiště, kde ti třeba GPS (skutečný kurz) a věštecká koule budou ukazovat každá něco významně jiného. U nás je rozdíl do cca. 3° a to asi nemusí nikoho vzrušovat.
Zdejší vorlové se mohou vyjádřit k tomu, co používají ve větších letadlech a jestli k tomu jsou nějaké poučky.
Přikládám link na výtah z dokumentu o navigaci ruských strojů, kde k tomu něco je. Na tomto dokumentu pracuje jeden nejmenovaný autor s přestávkami již šest let a podle toho to vypadá. Případně je možné se začíst do anglického manuálu k Tu-154 a Il-62, kde to je v tutoriálech hezky popsáno.
http://il-62.ic.cz/navigace/Navigace.4_extrakt.pdf |
| |
|